Aviseringar
Rensa alla

Jag pallar inte längre


Ämnesstartare

annoyed:

Var sover du nu?
Tycker du ska berätta för skolkuratorn. Skolan kan kontakta soc och se till att du får det bättre hemma, eller att du får bo nån annanstans.

Jag sover på golvet. Ibland tar jag min pappas säng men idag har jag bråkat med min mamma och pappa så jag mst sova på golvet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser att vissa har skrivit anmäla. Det e så att jag har berättat om detta för två av mina kompisar. Ena kompisen tycker att hon har det värre så hon bryr inte om mig så mkt och andra kompisen tkr att jag överdriver. Hon tkr att jag ska vara tyst,inte svära,inte bråka och lyssna. Hon bara typ..."misshandel?? hemma?? är du dum??"
asså...jag ångrar grovt att jag sa det till dom.. Jag tänkte anmäla med min kompis tills hon skrev ja...
Jag vill inte att det ska gå rykte i skolan om att mina föräldrar slår mig. Det vill jag verkligen inte...
Jag vill inte chocka dom eller att dom ska fråga mig massa frågor som då kurator och såna gör. Jag kan inte snacka med en kurator eller en psykolog om hur det e hemma. Jag trodde att mina kompisar skulle stödja mig men tydligen hände inte det. Men jag vill inte heller göra hela min familj ledsna för att jag anmäler dom... jag vet inte vad jag ska göra. Ja jag vet att det e olagligt men dom har goda sidor med men jag vet inte vad jag ska tro..


   
SvaraCitera
Bakric

dansanattenlång:

Du kan lika gärna strunta i att kommentera, tycker jag.

Du kan strunta i att vara så seriös. Gå och var seriös ikapp med beatrice ask eller någon likvärdig person istället.

pink_lover:

Jag vill inte att det ska gå rykte i skolan om att mina föräldrar slår mig. Det vill jag verkligen inte...

Och det skulle ju verkligen inte vara kul. Det skulle ju ge en bild av dig som en jävla mes som inte vågar stå på sig och anmäla (inte för att jag påstår något annat direkt).

pink_lover:

Jag kan inte snacka med en kurator eller en psykolog om hur det e hemma.

För att mamma och pappa blir arg, eller vad?


   
SvaraCitera

Panda:

Hade du också kunnat göra

Nej. För jag var seriös.

pink_lover:

jag vill inte heller göra hela min familj ledsna för att jag anmäler dom..

Förstår det, men du måste tänka på DIG nu. Snälla gör det?

Bakric:

Du kan strunta i att vara så seriös.

Det tänker jag inte sluta med. Jag svarar seriöst på ett seriöst inlägg.


   
SvaraCitera
Bakric

dansanattenlång:

Det tänker jag inte sluta med. Jag svarar seriöst på ett seriöst inlägg.

Image


   
SvaraCitera

Bakric:

Och det skulle ju verkligen inte vara kul. Det skulle ju ge en bild av dig som en jävla mes som inte vågar stå på sig och anmäla

[shake]

ont
anmäl och lyssna inte på dina kompisar


   
SvaraCitera

tycker du ska prata med kuratorn på skolan och säga hur du har det hemma så du kan få hjälp. du ska inte behöva leva med de hära. dem kan kontakta soc åt dig om du inte vill göra det själv. du kan inte bo med dem om dem slår dig. de är inte rätt.
du kan kanske flytta till nån släkting eller så om du inte vill anmäla dina föräldrar men tycker det är bäst om du gör det så det inte fortsäter att slå dig.


   
SvaraCitera

Panda:

Men dethär är ju största trollet på UM?
I alla fall kungen av överdrifter.

Även om du nu misstänker detta så kan du inte veta säkert. Är det inte ett toll så är det förmodligen en misshandlad och väldigt ledsen tonårstjej med sjukt jobbiga hemförhållanden. Med tanke på att det kan vara det, så kan jag tipsa dig om att man faktiskt kan använda sitt sunda förnuft och omtanke för andra människor (om man nu har någon) och inte riskera att göra narr av en person som redan ligger ner.


   
SvaraCitera
Bakric

NEMI:

omtanke för andra människor

Omtanke? För andra???
Näe det tror jag väl inte[no-no]


   
SvaraCitera

NEMI:

Med tanke på att det kan vara det, så kan jag tipsa dig om att man faktiskt kan använda sitt sunda förnuft och omtanke för andra människor

så sant så sant. Självklart kan tjejen som lever på under 500kcal om dagen och aldrig har sovit i en säng och vars högsta önskan är att skjuta någon med en pistol vara seriös ibland.

All heder åt dig om du vill försöka få henne att må bättre men jag skulle inte hålla tummarna om jag var du.


   
SvaraCitera

Panda:

All heder åt dig om du vill försöka få henne att må bättre men jag skulle inte hålla tummarna om jag var du.

Jag gör åtminstone inte narr av henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inget än annat att bli en sångerska när jag blir stor. Inte en mördare "panda"
Mina föräldrar vill inte att jag ska bli det


   
SvaraCitera

Jag kan passa på att vara ädel och erbjuda dig min säng. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Jag kan passa på att vara ädel och erbjuda dig min säng.

haha sure give me a pink bed xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pip


   
SvaraCitera