Aviseringar
Rensa alla

Jag raggar på tjejer omedvetet


Ämnesstartare

sicilianmind:
ja kan du sluta ragga på mig i träningsdagboken????

HAHAHAHA LOOOL


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: För det andra: Man kan inte ragga oavsiktligt.

alla säger att jag flirtar bara jag pratar med någon, vilket inte alls alltid är min avsikt. jag har ett sådant sätt att prata med folk, tydligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: alla säger att jag flirtar bara jag pratar med någon, vilket inte alls alltid är min avsikt. jag har ett sådant sätt att prata med folk, tydligen.

Ja, det är andras tolkning och inte din avsikt. Raggning kräver uppsåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

alla säger att jag flirtar bara jag pratar med någon, vilket inte alls alltid är min avsikt. jag har ett sådant sätt att prata med folk, tydligen. 

äre inte lite skillnad på ragga och flirta eller äre bar jag som skiljer på dess två


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: Ja, det är andras tolkning och inte din avsikt. Raggning kräver uppsåt.

FruLiten: äre inte lite skillnad på ragga och flirta eller äre bar jag som skiljer på dess två

ja, nu när ni säger det kanske det är skillnad - det har jag inte tänkt på. berätta om skillnaden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: ja, nu när ni säger det kanske det är skillnad - det har jag inte tänkt på. berätta om skillnaden.

Flirta kräver ju också uppsåt. Man kan uppleva sig flirtad med, men det kan ju vara allt från den andres jargong till ticks. Flirtande skulle jag säga är lekfulla, mer eller mindre subtila tecken på intresse medan raggande är en inledd interaktion i syfte att introducera en sexuell och/eller romantisk relation.


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: Flirta kräver ju också uppsåt. Man kan uppleva sig flirtad med, men det kan ju vara allt från den andres jargong till ticks. Flirtande skulle jag säga är lekfulla, mer eller mindre subtila tecken på intresse medan raggande är en inledd interaktion i syfte att introducera en sexuell och/eller romantisk relation

då borde väl han också sagt att han flirtar och inte raggar, om han gör det omedvetet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: då borde väl han också sagt att han flirtar och inte raggar, om han gör det omedvetet?

Flirta skulle jag ju också som sagt säga är något man gör medvetet, annars är det inte flirtande.


   
SvaraCitera
SOMBI

Nachac: Flirta skulle jag ju också som sagt säga är något man gör medvetet, annars är det inte flirtande.

men då är ju frågan om det är andra som tycker att man flirtar eller om man gör det medvetet själv. så länge man själv inte tycker att man gör det, då gör man det inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: så länge man själv inte tycker att man gör det, då gör man det inte?

Precis.


   
SvaraCitera
höna

Du är en legend du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig:

allmänt social


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag vore du skulle jag använda mig av någon schysst kompis som inte tramsade på om alfahannar och allt vad det heter, utan någon som på riktigt kunde visa dig lite  hur man umgås med folk så att du slipper ses som jobbig för du är nog väldigt snäll egentligen.


   
SvaraCitera
mynona

SOMBI:

alla säger att jag flirtar bara jag pratar med någon, vilket inte alls alltid är min avsikt. jag har ett sådant sätt att prata med folk, tydligen. 

jag känner igen detta. det kan kännas förödmjukande/irriterande, men egentligen är det inte så farligt; det är på deras ansvar hur de tolkar dig, inte på ditt, och säger alltså mer om dem än om dig 😉 jag retade mig mycket på det förr och kan ibland fortfarande bli irriterad, men för det mesta har jag börjat slappna av och slutat bry mig om det, folk kan rentav bli trevligare om de inbillar sig att det finns en sexuell stämning i luften


   
SvaraCitera
SOMBI

mynona: jag känner igen detta. det kan kännas förödmjukande/irriterande, men egentligen är det inte så farligt; det är på deras ansvar hur de tolkar dig, inte på ditt, och säger alltså mer om dem än om dig 😉 jag retade mig mycket på det förr och kan ibland fortfarande bli irriterad, men för det mesta har jag börjat slappna av och slutat bry mig om det, folk kan rentav bli trevligare om de inbillar sig att det finns en sexuell stämning i luften

det har hänt att folk kan ha stört sig elr sett det som något "typiskt mig" och menat att "hon är ju sådan" och "inte konstigt att han/hon missförstår för hon är ju alltid så flirtig" och vissa har tagit illa upp eftersom jag har partner osv. personligen ser jag det som du, att prata med någon med glimten i ögat gör jag för att samtalen blir roligare, för att personen jag pratar med ska slappna av, för att visa att jag är snäll och rolig osv.

jag har förstått nu, efter några duster med min bästa kompis, att det kan väcka avundsjuka och kanske ibland till och med utanförskap, men att det oftast har att göra med andra personers problem och inte mitt.  


   
SvaraCitera