Aviseringar
Rensa alla

Jag saknar dessa


Ämnesstartare

FreeWay89:

Orka dock att behöva göra det varje gång man har dom ute.
Hade möss när jag var yngre. Rätt meningslösa djur tyvärr.

[zzz] Är skillnad på möss och kaniner.

FreeWay89:

Oj du tog mig verkligen rätt under bältet nu dö [wink]

Penisfixering någon?

Jag har studerat detta beteende hos män, män som vill hävda sig hela tiden har ofta liten penis. [no-no] Dessutom hatar jag män väldigt mycket.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Är skillnad på möss och kaniner.

De är väl båda gnagare?
Hade jag sagt hund så hade du väl haft en poäng.

Det jag menar är att dessa gnagare är rätt meningslösa djur. Lever sånt kort liv och gör inget än att skita och pinka hela tiden. Fick ju byta sågspån i ett.

Geigerzähler:

Jag har studerat detta beteende hos män, män som vill hävda sig hela tiden har ofta liten penis.

Tja tycker du 18 cm som litet så visst.

Geigerzähler:

Dessutom hatar jag män väldigt mycket.

Knappast att du gör. En riktig man och du glömt skadedjuren kvickt [wink]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

De är väl båda gnagare?

Nej, kaniner är inte gnagare utan hardjur.
Och att jämställa gnagare är bara dumt. En capybara skiljer sig ganska dramatiskt från en mus, exempelvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visste ej att kaniner kunde ha damp[shake]

Geigerzähler:

män som vill hävda sig hela tiden har ofta liten penis.

[blush][blush]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Nej, kaniner är inte gnagare utan hardjur.

''Enligt äldre forskningsrön fördes båda grupperna till gnagarna (ordning Rodentia), och delades upp på två underordningar: dubbeltandade gnagare (Duplicidentata) dit hararna räknades, och enkeltandade gnagare (Simplicidentata) dit de egentliga gnagarna räknades.''

http://www.nrm.se/utstallningarcosmonova/jourhavandeforskare/jourhavandebiolog/d...


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Wöh

Men orrkaaaa i kanintrådd i dont even


   
SvaraCitera

FreeWay89:

''Enligt äldre forskningsrön fördes båda grupperna till gnagarna (ordning Rodentia), och delades upp på två underordningar: dubbeltandade gnagare (Duplicidentata) dit hararna räknades, och enkeltandade gnagare (Simplicidentata) dit de egentliga gnagarna räknades.''

Du länkar till en artikel som förklarar varför man numera skiljer hardjuren från gnagarna. Vad vill du säga? Försöka ge mig fel när jag säger att kaniner ej är gnagare eller styrka min fakta?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Vad vill du säga? Försöka ge mig fel när jag säger att kaniner ej är gnagare eller styrka min fakta?

De är ju gnagare. Bara en underkategori av samma sak.

FreeWay89:

dubbeltandade gnagare (Duplicidentata) dit hararna räknades


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

De är väl båda gnagare?

Nej, det är som Luna säger.

Hardjur (Lagomorpha) är en ordning av däggdjur som omfattar två familjer med tillsammans omkring 80 arter.

Släktet Lepus och nio släkten av kaniner bildar tillsammans familjen harar (Leporidae), som sammanlagt har cirka 45 arter. Dessa förekommer naturligt eller är inplanterade över nästan hela världen. Familjen pipharar (Ochotonidae) består av ungefär 20 förhållandevis småväxta arter i Asien och västra Nordamerika.

FreeWay89:

Det jag menar är att dessa gnagare är rätt meningslösa djur. Lever sånt kort liv och gör inget än att skita och pinka hela tiden. Fick ju byta sågspån i ett.

Min kompis kanin är 14 år gammal... Det blir ju sällan hundar...


   
SvaraCitera

FreeWay89:

De är ju gnagare. Bara en underkategori av samma sak.

FreeWay89:

Enligt äldre forskningsrön

Notera att det stycket du citerat förklarar hur det var förut. Läs hela artikeln så får du det förklarat varför man inte längre anser att hardjur är gnagare.

Dold text: Lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

hardjur är harar.

*


   
SvaraCitera

Miceparade:

*

HAHAHAHAHAHHAHAHA varför hardjur ej är gnagare[blush]

hahahahah<3


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Släktet Lepus och nio släkten av kaniner bildar tillsammans familjen harar

Säg vad ni vill. Min källa säger att de är gnagare uppdelat i två underkategorier.

Står även på wikipedia att de tidigare alla kallades för gnagare men skiljdes åt enbart för sin tanduppsättning.

Same shit different name!

Geigerzähler:

Min kompis kanin är 14 år gammal...

Jo det låter ju rätt otroligt måste jag säga. Kul för denne?

Geigerzähler:

Det blir ju sällan hundar...

Joda, finns hundar som blir långt över 20.


   
SvaraCitera