Aviseringar
Rensa alla

Jag saknar Matte B - Hur gör jag?


Ämnesstartare

Jag gick måleri utbildning på gymnasiet, visste då inte riktigt vad jag ville syssla med utan det är numera nu jag vet vad jag vet.

Jag behöver matte b för att att kunna plugga till Nätverkstekniker.
Jag har JÄTTE LÄTT för matte och tycker det är småkul dessutom. Den biten är NP. Jag skulle lätt kunna ta ut matte B på en vecka..

..men hur lång tid tar det att få det som ett betyg? Och isf hur gör jag? Vart vänder jag mig? Hinner jag nu innan intagningar börjar?


   
Citera

Syo


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

..men hur lång tid tar det att få det som ett betyg? Och isf hur gör jag? Vart vänder jag mig?

Komvux. Tror att det brukar vara på ett halvår man läser kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Tror att det brukar vara på ett halvår man läser kursen.

50 timmar, på ett halvår? 1 timme i veckan? , tar ju det lätt på 2 veckor om det är så 😛


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

50 timmar, på ett halvår? 1 timme i veckan? , tar ju det lätt på 2 veckor om det är så 😛

Jag vet inte riktigt. Kan nog variera från skola till skola, sedan kan man ju välja om man vill läsa den på hel- eller halvtid.

Här kan du kika lite:
http://www.studentum.se/matematik_vuxenutbildning_komvux___10__8.html


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Jag skulle lätt kunna ta ut matte B på en vecka..

[rolleyes]

om du nu har så lätt för matte borde du kunna tenta av det med en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du nu har så lätt för matte borde du kunna tenta av det med en gång

Skulle va schyst att bara gå igenom boken någon dag så man inte är helt från vettet. Men frågan är, skulle jag kunna ringa till min gamla skola o fråga om jag kan tenta upp det? Typ, redan nästa vecka?


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Skulle va schyst att bara gå igenom boken någon dag så man inte är helt från vettet. Men frågan är, skulle jag kunna ringa till min gamla skola o fråga om jag kan tenta upp det? Typ, redan nästa vecka?

om jag ska vara ärlig, så om du aldrig sysslat med sådan matte förut tror jag knappast att du kommer klara det bara sådär. Men ring du din skola i varje fall, de lär ju veta hur du ska bära dig åt.


   
SvaraCitera

Trodde du saknade det


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

om jag ska vara ärlig, så om du aldrig sysslat med sådan matte förut tror jag knappast att du kommer klara det bara sådär.

kanske inte på en vecka men är väl inte särskilt svårt att klara av att tenta av matte själv. var några tjejer på min skola som tentade av c på några veckor


   
SvaraCitera

soimpolite:

kanske inte på en vecka men är väl inte särskilt svårt att klara av att tenta av matte själv. var några tjejer på min skola som tentade av c på några veckor

Beror väl på hur bra man ärm på matte, men om jag inte missminner mig så är steget mellan matte a och b på sätt och vis det största eftersom matten i matte b är så annorlunda mot den matte man tidigare använt.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Jag har JÄTTE LÄTT för matte och tycker det är småkul dessutom.

du kan itne veta det när du bara hat läst matte a [mad]!!!


   
SvaraCitera

Matte B är olikt matte A, och är uteslutande förberedande för matte C. De starkaste minnena jag har av B är y=kx+m (derivatans definition) logaritmer och trigonometrin.
Tror inte att det går att lära sig hela kurs B på 1 vecka. Minst 3 för att få högt betyg, hur duktig man än är.


   
SvaraCitera

Mårran:

B är y=kx+m (derivatans definition) logaritmer och trigonometrin.

Det är ju Matte C, Matte B är PQ-formeln och sånt. Kanske olika från skola till skola.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Det är ju Matte C, Matte B är PQ-formeln och sånt. Kanske olika från skola till skola.

Verkligen? :O jag tragglade derivatans definition hela förra våren, det hörde till vår B-kurs. Nu håller vi på med derivatan av potensfunktioner, exponentialfunktioner...
My bad, y=kx+m är räta linjen x_x


   
SvaraCitera