Aviseringar
Rensa alla

Jag saknar Matte B - Hur gör jag?


Ämnesstartare

Jag tyckte Matte B kursen var den lättaste Matten av A, B och C. Har alltid hört att B skulle vara svårast, men jag lyckades få MVG på matte B och VG på de andra. Men det är väl förstås olika person till person.


   
SvaraCitera

http://www.liberhermods.se/

Här kan du läsa. Brukar finns flera datum att börja med kursen under våren, beroende på var du bor. Du kan läsa på distans t.ex. och klara kursen på 3 veckor kanske? Jag läste förut 100p-kurser på heltid vilket innebär att man har 5 veckor per kurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

ela kurs B på 1 vecka. Minst 3 för att få högt betyg, hur duktig man än är.

bullshit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vemod:

100p-kurser på heltid vilket innebär att man har 5 veckor per kurs.

låter mer som halvtdi tycker jag :S


   
SvaraCitera

youmademe:

Men det är väl förstås olika person till person.

Hade MVG på matte A, nu G på B. Kändes surt


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

men hur lång tid tar det att få det som ett betyg? Och isf hur gör jag? Vart vänder jag mig? Hinner jag nu innan intagningar börjar?

Prata med någon på din gamla skola? Du har rätt att tenta en kurs för 500kr efter att du slutat!


   
SvaraCitera

youmademe:

Jag tyckte Matte B kursen var den lättaste Matten av A, B och C. Har alltid hört att B skulle vara svårast, men jag lyckades få MVG på matte B och VG på de andra. Men det är väl förstås olika person till person.

Min teori är att eftersom att du hänt att matte B var svårast så la du ner mer energi på den kursen därav bättre betyg. Men de är mer nya koncept i matte B än matte A som är grundskolans matte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

50 timmar, på ett halvår? 1 timme i veckan?

Hahahaha nog för att du säkert är bra på matte, men om det är 52 veckor på ett år, således 26 veckor på ett halvår borde det väl bli ca 2 h i veckan? *facepalm*


   
SvaraCitera

Min teori är att du helt enkelt är värdelös i matte egentligen.

Den enda möjligheten till att klara matte B på en vecka eller två är att du redan kan det (det vill säga att du redan har haft matte B) eller att du är väldigt smart och har väldigt bra tidigare grunder i matte. Detta utesluter jag med tanke på din felaktiga, skrattretande uträkning (''50 timmar, på ett halvår? 1 timme i veckan?'') men även därför att en såpass smart och/eller välbildad person knappast skulle välja måleriutbildningen av alla utbildningar på gymnasiet.

Vänd dig till Komvux eller din syo istället för att ställa frågor du redan vet svaret på bara för att få chansen att skryta över internet.

FAIL.

Utvärdering: Låt bli matte B och sätt realistiska mål istället.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera