Aviseringar
Rensa alla

Jag saknar min ungdom..


Ämnesstartare

Jag fyller 20 år i höst.

Och när jag var ungdom, åren mellan 13 och 16 när du slutar 9an med vänner fick jag aldrig uppleva för att jag inte hade några vänner och var mobbad. 

Och kalla mig knäpp, men när jag ser någon i den åldern ibland blir jag ledsen. Inte för dom utan för mig själv. Att jag aldrig fick uppleva en normal tonårsgång. Och med vad allt det innebär. jag blir ledsen. Riktigt ledsen. Att jag aldrig fick uppleva det.


   
Citera
Ämnesstartare

tror det är få som upplever att högstadietiden var en bra grej, jag hade väl utåt sett vänner men hade främst ett behov av att få vara ensam. tvingade typ in mig själv i umgängen och situationer som jag lika gärna kunnat vara utan. 

enligt min mening är livet mycket bättre som 20+.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör ju inget du kan ju fortfarande umgås med de som är 13-16 år och ha kul.. När du är 20 så är du ju fortfarande en vuxen ungdom.. Jag har vänner i åldrarna 14-55 år och vi har haft fett kul tillsammans.. Det är ungefär som om det ska föras en negativ klang över att vara med yngre när man är vuxen, helt sjukt tycker jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele: Det gör ju inget du kan ju fortfarande umgås med de som är 13-16 år och ha kul..

Umgås med 13-åringar som 20-åring, skojar du lr? Tardig


   
SvaraCitera

S3ON:

Umgås med 13-åringar som 20-åring, skojar du lr? Tardig

När jag var 13 umgicks jag mestadels med äldre (10-20år äldre) men nu när jag är flera år över 13 skulle jag aldrig umgås med så unga människorFörvirrad *suckar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Umgås med 13-åringar som 20-åring, skojar du lr? Tardig

Ärligt talat så känner jag faktiskt till flera som gör det, och nej då jag skojjar inte alls... Det beror väl lite på hur man lärt känna dom också, men det kan ju vara så att man har en jämnårig kompis som har ett yngre syskon som vill lära känna en eller vill vara med och så. Så blev det iallafall för mig då jag var lite yngre och idag jag och hen skit bra vänner, så nej åldern är fan sak samma. När jag var i den åldern så kände jag dom som var måånga år äldre än mig och dom frågade ifall jag ville fara ut och ha kul och idag är jag så oerhört tacksam för det.. Nu skulle jag inte bara ta kontakt med 13 åringar sådär hur som helst för ja mognaden skiljer ju sig NÅGOT ENORMT men börjar dom prata med en så ska man inte bara vara otrevlig och ignorera dom som vissa gör för man kan ju tänka hur det skulle kännas själv.. Men jag vill bara få bort allt hat och alla fördomar som en hel del har emot tonåringar.. Jag gillar inte det här med att dela upp folk i olika åldersgrupper, det gör bara livet så jävla tråkigt.. I hela mitt liv så har vi alltid umgåtts med alla slags människor ända sen jag varit liten och så kommer det alltid att vara för min del, sen får dom som tycker annat tycka vad de vill men jag skiter fullständigt i det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Ärligt talat så känner jag faktiskt till flera som gör det, och nej då jag skojjar inte alls... Det beror väl lite på hur man lärt känna dom också, men det kan ju vara så att man har en jämnårig kompis som har ett yngre syskon som vill lära känna en eller vill vara med och så. Så blev det iallafall för mig då jag var lite yngre och idag jag och hen skit bra vänner, så nej åldern är fan sak samma. När jag var i den åldern så kände jag dom som var måånga år äldre än mig och dom frågade ifall jag ville fara ut och ha kul och idag är jag så oerhört tacksam för det.. Nu skulle jag inte bara ta kontakt med 13 åringar sådär hur som helst för ja mognaden skiljer ju sig NÅGOT ENORMT men börjar dom prata med en så ska man inte bara vara otrevlig och ignorera dom som vissa gör för man kan ju tänka hur det skulle kännas själv.. Men jag vill bara få bort allt hat och alla fördomar som en hel del har emot tonåringar.. Jag gillar inte det här med att dela upp folk i olika åldersgrupper, det gör bara livet så jävla tråkigt.. I hela mitt liv så har vi alltid umgåtts med alla slags människor ända sen jag varit liten och så kommer det alltid att vara för min del, sen får dom som tycker annat tycka vad de vill men jag skiter fullständigt i det...

Whatever floats your boat man... Jag dömer ingen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Whatever floats your boat man... Jag dömer ingen..

Det var inte just dig jag menade, jag sa bara att vissa, alltså en del gör det. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Det var inte just dig jag menade, jag sa bara att vissa, alltså en del gör det. 🙂

Bara de som befinner sig i maktposition ej utnyttjar den andre så är jag nöjd!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Bara de som befinner sig i maktposition ej utnyttjar den andre så är jag nöjd!! 

Jag håller med, sånt där är helt sjukt. 


   
SvaraCitera