Aviseringar
Rensa alla

jag sittar vi datan iställe för o gå t skolan


ennie:

det där stämmer ju inte alls. man lär sig saker frivilligt utan skolan.

Jo det stämmer bra, jag håller med böghög. Hade det inte varit för Nikola Tesla, Albert Einstein och alla andra fysiker hade vi inte haft mycket att det vi har idag och alla deras teorier och ekvationer bygger på kunskap och var får man kunskap? Skola, Gymnasiet, Högskola o.s.v. 
Så jag skulle säga att skolan är obligatorisk om ett samhälle ska fungera som det ska, hur skulle det vara om alla valde att stanna hemma framför datorn och blir understimulerade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken:

Jo det stämmer bra, jag håller med böghög. Hade det inte varit för Nikola Tesla, Albert Einstein och alla andra fysiker hade vi inte haft mycket att det vi har idag och alla deras teorier och ekvationer bygger på kunskap och var får man kunskap? Skola, Gymnasiet, Högskola o.s.v. 
Så jag skulle säga att skolan är obligatorisk om ett samhälle ska fungera som det ska, hur skulle det vara om alla valde att stanna hemma framför datorn och blir understimulerade?

dom lärde sig inte i skolan.


   
SvaraCitera

ennie:

dom lärde sig inte i skolan.

Okej? var lärde de dig då? så du menar att man kan besvara på urgamla frågor som vad är ljuset och att man kan komma på en sätt att skapa kommersiell elektrisitet genom att sitta hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken:

Okej? var lärde de dig då? så du menar att man kan besvara på urgamla frågor som vad är ljuset och att man kan komma på en sätt att skapa en sorts elektrisitet genom att sitta hemma?

dom kom ju på sakerna. nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samhället fungerar väldigt dåligt. det skulle kunna vara 1000 gånger bättre.


   
SvaraCitera

Men de måste ha haft kunskap innan de kom de teorierna, var kommer kunskapen ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är ett problembarn.


   
SvaraCitera
Mooze

aristoteles:
Vore ännu bättre om ungdomar lärde sig nåt om datorer i skolan också..

+1 Jobbiga är ju att skolan tycker ju Word är high tech. Och hur man bygger en dator det är aldeles för överkurs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mooze: +1 Jobbiga är ju att skolan tycker ju Word är high tech. Och hur man bygger en dator det är aldeles för överkurs!

Ja, att knappa runt i en mjukvara kan man lära sig själv. Det vore vettigare att sätta den grundläggande kunskapen på plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter vid datan i skolan och gör inget alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken:
Men de måste ha haft kunskap innan de kom de teorierna, var kommer kunskapen ifrån?

menar att man inte ska tvinga någon att lära sig. alla gör det ändå.

Lex:
du är ett problembarn.

mm, ganska sexigt eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

mm, ganska sexigt eller hur?

gud straffar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
gud straffar dig.

gud straffar världen genom att jag finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

gud straffar världen genom att jag finns.

brings tears to my eyes.


   
SvaraCitera

ennie:

menar att man inte ska tvinga någon att lära sig. alla gör det ändå.

mm, ganska sexigt eller hur?

Om skolan inte var obligatorisk och ingen hade lust att gå i skolan eftersom det är "coolare" att sitta hemma, vad ska man göra när man blir 18 och dags att skaffa jobb. Föräldrarna har inte ansvar för en längre och slänger ut en och  staten blir fattig för den måste betala alla arbetslösa och kan inte ge dig eller nån annan arbetslös boende, vad gör man då? Lever på gatan för att man var för cool för skolan?


   
SvaraCitera