Exakt hur stort huset är vet jag inte, men kanske runt 50-60 kvadratmeter skulle jag gissa på. Tillräckligt stort för två, utan tvekan, och vad som är ännu bättre är den ENORMA trädgård som medföljer. Hittills har vi svarta vinbär, röda vinbär, hallon, hassel, rabarber, mängder med icke-ätbara växter, och hur mycket brännässlor som helst. Det stora arbetet med att rensa upp i trädgården har redan påbörjats, men många manstimmar återstår. Ytterligare har vi tänkt plantera fler frukt- och bärbuskar samt ev. skaffa ett eget litet grönsaksland.
Inuti är stugan ett paradis för en tant - blommiga tapeter (som ska målas över), hemska tavlor på röda hus (som ska kastas ut), en papegoja i trä (som heter Einar) och en öppen spis. Inredning tänkte vi dels köpa, dels hitta, dels bygga, och dels få av vänliga människor som har saker de inte vill ha.
Som det är nu finns två stora hinder för att flytta in:
- Båda måste ha arbete (jag ska på arbetsintervju på onsdag dock)
- Badrum måste fixas (nu är det utedass)
Det här blir första gången jag flyttar hemifrån, och samma sak för henne. Jag kommer vara tvungen att lära mig leva med henne, och hon att leva med mig. Jag tror jag kommer ha det lättast, dels för att jag har svårast att bli irriterad på folk och dels för att jag är mycket mer irriterande själv.
Random bilder där huset kan anas i bakgrunden för de som mot all förmodan är intresserade: 1 2 3
Dock är det några saker jag tänkte be er, o UM:are, om råd med.
Vad ska vi plantera i trädgården?
Hur ska vi lyckas hålla sams?
Hur ska vi lyckas hålla ORDNING?
Hur många tantpoäng/vuxenpoäng får man för vedeldad spis?
Övrigt man bör tänka på?
Ytterligare frågor lär komma, inte minst när Egyptologen ger sig in i leken.