Aviseringar
Rensa alla

jag ska ge blod för första gången imorgon


Ämnesstartare

okej men jag begriper inte vad du vill ha sagt

så enkelt ör det..


   
SvaraCitera
reben

det är inte jobbigt att använda armen efteråt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu förstår jag, vilken trevlig känsla


   
SvaraCitera
Draug

rik vit tjej: blod

Har du nått blått blod i ådrorna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

Har du nått blått blod i ådrorna?

ganska mkt..


   
SvaraCitera
Draug

rik vit tjej: ganska mkt..

hur mycket? för så mycket tömde de dig väl ändå inte på blodgivarcentralen Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, armen brukar inte kännas så obekväm utan mest bara lite öm i armvecket när man böjer den. det som kan vara lite jobbigare är om du får lågt blodtryck och känner dig trött och yr. därför är det inte rekommenderat att man tränar under samma dag efter att ha gett blod.


   
SvaraCitera
nubbie

Vill också ge blod.. dumma tatueringarrrrr


   
SvaraCitera

Det känns inte alls typ. Har varit blodgivare i några år nu och det känns ju som ett enkelt sätt att hjälpa människor på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Vill också ge blod.. dumma tatueringarrrrr

sex månaders väntetid ba ju


   
SvaraCitera
nubbie

isola:

sex månaders väntetid ba ju

Jaaaaa men jag tatuerade mig när jag var på fiji så jag måste vänta ett tag till 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Jaaaaa men jag tatuerade mig när jag var på fiji så jag måste vänta ett tag till 🙁

har en hel drös med fördomar om hygien och standard på salonger på sådana ställen, hur var det?


   
SvaraCitera
nubbie

isola:

har en hel drös med fördomar om hygien och standard på salonger på sådana ställen, hur var det?

Ingen större skillnad mot sverige. Det var väl lite mer spring just vid tatueringsområdet typ, på vissa ställen i sverige får ju inte ens folk sitta med och titta på liksom. De använde bra färger, nya nålar och spritade av allt osvosv.


   
SvaraCitera
nubbie

De på benen blev liiiite lite dåliga, men det lär bero på att jag inte skötte om dem ordentligt efteråt, glömde smörja lite och så ://. Den på handen ser verkligen asfin ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
De på benen blev liiiite lite dåliga, men det lär bero på att jag inte skötte om dem ordentligt efteråt, glömde smörja lite och så ://. Den på handen ser verkligen asfin ut.

Fåse!!


   
SvaraCitera