Aviseringar
Rensa alla

Jag ska nog bli vegan ändå


Ämnesstartare

p.g.a. kött är ganska äckligt, fick en broskbit i min köttfärs. Gråter

Tål inte heller mjölk så vore dumt att fortsätta med sådant perverst beteende som att dricka andras bröstmjölk.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Eller jag vet inte, kanske. *ångest* Matlagning har inte varit så kul som nu när jag börjat äta kött, men samtidigt är det nasty och fel, brottas varje dag med detta. Min sambo är köttätare och det roligaste vi gör på dagarna är att laga mat ihop, skulle kännas hemskt att förlora det.


   
SvaraCitera
b1son

(Y)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! när man ser såna här fina trådar blir man glad


   
SvaraCitera
höna

Du behöver ju inte benämna det, börja är mer veganskt/vegetariskt bara, å om du vill äta animaliskt någon dag så gör det, tror det är bättre faktiskt


   
SvaraCitera
b1son

whoops missade inlägg1

ni kan väl laga vegetariskt tsm


   
SvaraCitera
höna

Jag älskar att laga mat och jag äter ej kött, det behöver ju inte va tråkigt bara för att inte kött ingår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna: Du behöver ju inte benämna det, börja är mer veganskt/vegetariskt bara, å om du vill äta animaliskt någon dag så gör det, tror det är bättre faktiskt

Men det gör vi redan.

böghög: whoops missade inlägg1

ni kan väl laga vegetariskt tsm

Han är 1st mycket kräsen person, skulle vi äta sådant han gillar (d.v.s. inga bönor/baljväxter o.s.v.) skulle vi avlida inom ungefär 2 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna: Jag älskar att laga mat och jag äter ej kött, det behöver ju inte va tråkigt bara för att inte kött ingår

Jag vet, har varit veg. i massor med år innan, men menade att det skulle vara sjukt tråkigt att laga två olika måltider, äta olika o.s.v. Jag och mitt ex gjorde detta och det var inte alls lika kul.


   
SvaraCitera
höna

Geigerzähler:

Jag vet, har varit veg. i massor med år innan, men menade att det skulle vara sjukt tråkigt att laga två olika måltider, äta olika o.s.v.

Jaha, ja det förstår jag. Synd att din sambo är kräsen!


   
SvaraCitera

Kidneybönor är gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Han är 1st mycket kräsen person, skulle vi äta sådant han gillar (d.v.s. inga bönor/baljväxter o.s.v.) skulle vi avlida inom ungefär 2 månader.

Ni får väl skaffa en spis till, så kan ni laga separata måltider ihop!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Kidneybönor är gott.

Jag tycker att nästan alla bönor är goda, det bästa jag vet är att koka en massa olika bönor och sedan blanda med rödlök, olja och vinäger + kryddor. <3


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Jag tycker att nästan alla bönor är goda, det bästa jag vet är att koka en massa olika bönor och sedan blanda med rödlök, olja och vinäger + kryddor. <3

Mums, köper du torkade och blötlägger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsh tramserier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan faktiskt laga superduper gott krubb utan kött. Sen blir det svårare utan ägg, mjölkprodukter osv men man kan ändå göra redigt gott krubb utan kött. Brukar göra dendära spenatsoppan med svamp i, och macka. Göör gottigt även om det låter lite sådär 😛
    Nästan allt kan man göra gott bara man tillagar det rätt och så att det passar ihop med resten av måltiden.


   
SvaraCitera