Aviseringar
Rensa alla

Jag ska nog bli vegan ändå


Ämnesstartare

ja vad kul!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som att det är jättejobbigt att vara vegan. Men det kanske bara är jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Känns som att det är jättejobbigt att vara vegan. Men det kanske bara är jag.

nä!! gick från köttätare till vegan bara sådär, och älskar mjölkprodukter och ägg men går jättebra. imrn har jag varit d i en månad!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nä!! gick från köttätare till vegan bara sådär, och älskar mjölkprodukter och ägg men går jättebra. imrn har jag varit d i en månad!! 

Får kanske prova den dagen jag bor själv igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Får kanske prova den dagen jag bor själv igen!

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

veganer är dumma i huvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Mums, köper du torkade och blötlägger?

Ja!

Fingerprints: Känns som att det är jättejobbigt att vara vegan. Men det kanske bara är jag.

Nja, jag är rätt van vegetarisk kost överlag. Är faktiskt rätt ovan att tillaga kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar du kinamat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jobbigaste är ju att jag fortfarande har mina gamla värderingar (var som sagt veg. läänge innan minst 5 år), alltså jag ser mig själv som en rätt dålig person och det tär väl på en i längden. Jag skulle ALDRIG kalla mig djurvän exempelvis, jag anser att köttätare som kallar sig djurvänner är dumma i huvudet. Tycker djurindustrin är helt fruktansvärd, tycker köttätare ofta har anda dåliga värderingar (ex sexism/rasism o.s.v.) och utgår ofta ifrån att personer som äter kött är liiite mer korkade än vegosar. Så anser jag väl att jag själv är lite extra korkad som vet allt detta och ändå inte gör någonting. Vet inte om det är lite självdestruktivitet som ligger bakom också.

amsi: gillar du kinamat?

Ja, jag gör rätt ofta vegetarisk/vegansk asiatisk mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ett recept jag ska länka till dig då när jag hittar det


   
SvaraCitera
Draug

har för dålig fantasi när det gäller mat för att bli vegan, skulle få näringsbrist på nolltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vet ett recept jag ska länka till dig då när jag hittar det

Gör så! Min favorit är nog grönsaker i teriyakisås och nudlar/ris eller typ vietnamesiska vårrullar (sådana som ej är friterade) + diverse curryrätter/grytor. Rätt basic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Gör så! Min favorit är nog grönsaker i teriyakisås och nudlar/ris eller typ vietnamesiska vårrullar (sådana som ej är friterade) + diverse curryrätter/grytor. Rätt basic.

curry är gott. gillar indiskt också, är bra på det och det är lätt att göra veganskt.


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Ja!

Synd att så få ställen säljer torkade bönor och andra baljväxter i lösvikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Synd att så få ställen säljer torkade bönor och andra baljväxter i lösvikt.

Finns ju påsar, de håller ju i evigheter.


   
SvaraCitera