Aviseringar
Rensa alla

Jag ska till psykolog imorgon för första ggn


va för test


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Personen i fråga ställde frågor som den mest destruktiva delen av mig själv gjorde. Hon försökte få det till att en situation som uppkommit kunde ha berott på saker jag själv försökte att inte överväga, trots att hon visste att jag hade lätt för att tro att allt är mitt fel osv. Sedan var hon allmänt dålig, svarade samma saker oavsett vad man sade osv. 24/7 hade henne också och sa att hon sög med.

Jaha, tråkigt. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så många psykologer tror jag, men några terapeuter/skötare (dålig koll på titlar och befattningar). Första gången brukar typ vara att prata om hur man mår och vad man tror att man vill ha hjälp med. Tror det brukar ingå obligaotrisk läkarbesök för psykosomatiska grejor och ev. medicinering, kallelse brukar komma separat. Upplever att man behöver vara tydligare och mer bestämd om vad man själv vill och behöver med läkare. Brukar sällan stöta på läkare med den inriktningen som ger ett sympatiskt bemötande. Har hänt enstaka gånger att jag fått skräpterapeut, men har då ringt sen och bett om att byta. Fått andra som varit riktigt bra och utvecklande också, trots tvivel i början. Lycka till! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

va fan, vill också

hade du inte massa kötid?

Jo 1 år eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2 kanske minns inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

nä vadå tester. gjort utredningar under längre perioder. ok o du vet inte vad för slags?

Nä , jag vet imorgon kl 1300


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Inte så många psykologer tror jag, men några terapeuter/skötare (dålig koll på titlar och befattningar). Första gången brukar typ vara att prata om hur man mår och vad man tror att man vill ha hjälp med. Tror det brukar ingå obligaotrisk läkarbesök för psykosomatiska grejor och ev. medicinering, kallelse brukar komma separat. Upplever att man behöver vara tydligare och mer bestämd om vad man själv vill och behöver med läkare. Brukar sällan stöta på läkare med den inriktningen som ger ett sympatiskt bemötande. Har hänt enstaka gånger att jag fått skräpterapeut, men har då ringt sen och bett om att byta. Fått andra som varit riktigt bra och utvecklande också, trots tvivel i början. Lycka till! Tumme upp

Mmm, jag har pratat med en läkare för kanske 1-2 år sedan, sedan med kurator i julas. Och det är nu utredningen börjar. Vilket ska börjas med att jag ska träffa psykolog pga utredning . Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
va för test

Vet ej riktigt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Lycka till!

Tack


   
SvaraCitera
reben

Brighter:

Nä , jag vet imorgon kl 1300

ok lycka till


   
SvaraCitera

Brighter:

Vet ej riktigt 🙁

men äre iq-test eller typ depression lr...? äre psykiatrin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

men äre iq-test eller typ depression lr...? äre psykiatrin?

Lol det är för ev diagnos inte för Mensa medlemskap nej :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske får göra iq test vad vet jag ...


   
SvaraCitera

Brighter:

Lol det är för ev diagnos inte för Mensa medlemskap nej :p

haha men jag tänkte ba på test man gör hos psykologen om det ej handlar om sjukdom??? (eller om det gör det, iofs). ok men då äre nog lungt, kanske får du komma på ett till besök om ni ej kmr fram till nåt på en gång.


   
SvaraCitera
reben

Brighter:

Hur var det en pina? 

gått hos bra och dålig psykolog. pina att gå i terapi de perioder man saknat motivation. o mmm, samtidigt mkt bra saker med


   
SvaraCitera