Aviseringar
Rensa alla

Jag ska vittna.


Issen

Jag kommer aldrig ge tipset om att förtränga saker... det gör bara att du går och bär på de längre och tar för mycke på axlarna. Det är det felet många ofta gör... försöker glömma och förtränga utan någon som helst bearbetning.

Fundera istället på vad det är som skapar ångesten, bilda upp de värsta scenariot som kan hända... om det är extremt överdrivet så de nästan blir komiskt som jag alltid lyckats med kan man ju garva åt de och försöka hitta på konstiga odds.

Alltså i allafall, försöka förtränga saker fungerar aldrig särskilt bra i längden... sen exakt hur just du ska bearbeta de kan jag inte säga... mer än hur jag försöker göra... och det funkar i allafall bättre än att bar gå och förtränga och glömma tills man är där i allafall och måste göra något man inte vill.

And I do care... [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

förtränga

Jag har inte sagt att jag har försökt förtränga någonting. Kanske var ett dåligt ordval jag kom med. Men jag menade att jag liksom glömt bort händelsen då jag haft så mycket annat viktigare att tänka på.
Det var ju inte direkt en traumatisk upplevelse ens.


   
SvaraCitera
Issen

SUKOF:

Men jag menade att jag liksom glömt bort händelsen då jag haft så mycket annat viktigare att tänka på.
Det var ju inte direkt en traumatisk upplevelse ens.

Nae kanske inte händelsen... men du har ju ångest nu... det jobbiga behöver inte alltid vara händelsen som startade något annat du får ångest av sen.

Egentligen innebär de ju bara ett steg att du vet att det inte är händelsen i sig som stör dig.

Hur som helst så... jag är inte psykolog och har heller inte terapisamtal med dig (om det ligger på den nivån) men du bör i allafall bearbeta det och inte försöka glömma eller förtränga ångesten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är skitlöjligt att vara rädd för sådant där, det är inget farligt alls ju. Personligen hade jag dött [smile]

Det kommer kännas bra efteråt, lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

men du har ju ångest nu... det jobbiga behöver inte alltid vara händelsen som startade något annat du får ångest av sen.

Min ångest har ingenting med händelsen att göra. Har väl mer att göra med att jag har så mycket på en gång att ta itu med att det här mer var droppen.
Eller ja, ett viss obehag skulle väl ändå dyka upp även om jag hade mått bra i övrigt. Har som sagt svårt för att tala inför folkgrupper, och när det gäller sådana här allvarliga saker blir det kanske lite värre.

Och jag försöker inte förtränga någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det är skitlöjligt att vara rädd för sådant där, det är inget farligt alls ju. Personligen hade jag dött [smile]

Är väl inte alls skitlöjligt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är väl inte alls skitlöjligt. [sad]

Jo, ganska. Men det är okej [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jo, ganska. Men det är okej [smile]

På vilket sätt är det löjligt? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

På vilket sätt är det löjligt? [sad]

Finns inte särskilt mycket att oroa sig för egentligen, du är mest paranoid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skärp dig och gör din plikt. alla saker i livet är inte roliga.


   
SvaraCitera

var i rättegång engång (blev skjuten i armen av en konstig snubbe, så att ingen tror att jag typ våldtagit ngn eller så)

jag var totaltfitt nervös innan men sen var det typ helt lungt. bara att berätta det du vet och sen är det över! det känns gött efteråt.
tänk att du berättar för en kompis eller ngt, din version.

dom förstår nog att du är nervös, det är ingen fara!
hoppas att det går bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste inte, men kom på hur du ska säga för att rädda så många som möjligt från straff eller korta ner straffen så långt som möjligt, rädda dig själv om du kan. Rädda dom andra, lugnt, livet är långt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fikon1:

dom förstår nog att du är nervös, det är ingen fara!
hoppas att det går bra!

Tack så mycket.

SpituLzD:

Jag läste inte, men kom på hur du ska säga för att rädda så många som möjligt från straff eller korta ner straffen så långt som möjligt, rädda dig själv om du kan. Rädda dom andra, lugnt, livet är långt

Jag fattade absolut ingenting av det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vittna är verkligen inge vidare nej, alla sitter där och stirrar på en som om man vore dum i huvudet. 🙁

Och att åka så pass långt och göra det känns troligen ännu jobbigare ja. Men du får väl försöka tänka hur skönt det är när det är gjort, det är såna där grejer som verkligen stärker en efteråt.

Egentligen hade jag absolut inget vettigt att tillföra den här tråden men jag vet hur jobbigt det kan kännas att ha något sånt framför sig och ville därför bara önska dig lycka till. Det där ska nog gå bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Egentligen hade jag absolut inget vettigt att tillföra den här tråden men jag vet hur jobbigt det kan kännas att ha något sånt framför sig och ville därför bara önska dig lycka till. Det där ska nog gå bra!

Det var väl ungefär det bästa jag fått ur den här tråden hittills. Tack ska du ha, oh du vise man.


   
SvaraCitera