Aviseringar
Rensa alla

Jag skäms över UM


Ämnesstartare

Igår fick jag på näsan för att jag sa åt passaro att inte kalla andra för idioter, så kom Caroline och sa att jag gör ju faktiskt samma. Så ja Patrick, det var inte längesedan du förolämpade mig helt utan grund, att det såg ut som att jag hade en sjukdom om du minns. Det kanske är viktigare att du fokuserar på hur du själv beter dig innan du lyfter fingret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, skäms mer över vissa umare. Men inte um överlag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men du får ju skylla dig själv när du håller på som du gör. men vissa får oförtjänt mycket skit, som tex gurksallad som är världen snällaste människa, men ändå så finns det många på detta forum som ogillar han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är dock ganska bra på att slänga ur dig oprovocerade persongrepp hörreduru.

Skäms över vissa umare, ja. Eller skäms och skäms, ser väl deras tillkortakommanden lysa igenom väldigt starkt och tycker synd om dem samtidigt som jag är glad över att jag inte har någon som beter sig så i min vardag.
Um är  en uppsamlingsplats för folk med problem och vissa har rätt grava sådana så det är rätt svårt att undvika att stöta på det här.
Jag minns att jag vann "årets drygaste"  här för ca två år sedan och jag kan förstå det.  Jag vill inte vara någon bitterfitta som njuter av att vara i konflikter och jag känner att jag idag har tagit mig ifrån det beteendet.
Även om jag kan gilla att provocera samt bli irriterad på vissa människors totala dumhet ibland.

mvh mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan också bli upprörd över stämningen på forumet och hur snabbt diskussioner kan eskalera. Jag önskar generellt att vi alla visade mer respekt för varandra, även om jag självklart förstår att man lätt blir upprörd och provocerad ibland. Men såhär är det överallt på nätet, det är inte bara på UM. Internet är en plats där man kan vara elak och komma undan. Det är en smäll man får ta när man ger sig in i diskussioner på nätet nuförtiden, tyvärr. Det bästa man kan göra är att föregå med gott exempel och försöka vara så respektfull man kan mot andra och hoppas att det smittar av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det kanske är jag som missminner mig, men var det inte du som skapade en tråd om att homosexuella är kraftigt överrepresenterade inom pedofili? Vad tänkte du att konsekvenserna skulle bli?

Vad har det överhuvudtaget med saken att göra? Så fort jag kommer med någon invändning, oavsett vad det är, så börjar en del här att snacka om homosexuella. Om jag postar en sådan tråd blir jag bannad för ''hets'' mot homosexuella. Därför har jag aldrig någonsin har postat en sådan tråd. Det finns heller inget bevis för det. Varken en tråd eller ett ynka inlägg.  Att dom är överrepresenterade är dock vad en hel drös med statistik säger. Det är inte min åsikt, utan det är ett fakta enligt viss statistik.  Jag kan inte ta ansvar för hur saker förhåller sig. Jag har aldrig gjort något som helst fel i detta fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Vad har det överhuvudtaget med saken att göra? Så fort jag kommer med någon invändning, oavsett vad det är, så börjar en del här att snacka om homosexuella. Om jag postar en sådan tråd blir jag bannad för ''hets'' mot homosexuella. Därför har jag aldrig någonsin har postat en sådan tråd. Det finns heller inget bevis för det. Varken en tråd eller ett ynka inlägg.  Att dom är överrepresenterade är dock vad en hel drös med statistik säger. Det är inte min åsikt, utan det är ett fakta enligt viss statistik.  Jag kan inte ta ansvar för hur saker förhåller sig. Jag har aldrig gjort något som helst fel i detta fall.

folk e känsliga här. det är mycket töntar som skriver här, det e sant. på flashback hade ingen attackerat dig inte irl heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ändå är jag en av de få människor som alltid försöker att vara så vetenskaplig som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ju inte berättat för människor IRL att jag hänger här.. Mina vänner hade typ sagt upp sin vänskap med mig eller något, i min umgängeskrets umgås vi inte med människor som inte kommer från Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst ska man få tåla lite skit och hårda ord. Men naturligtvis är det alltid tråkigt om det går över till ren mobbing där man enbart kritiserar personers utseende och så vidare och inte deras åsikter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Det är inte min åsikt, utan det är ett fakta enligt viss statistik.  Jag kan inte ta ansvar för hur saker förhåller sig. Jag har aldrig gjort något som helst fel i detta fall.

Frågan var väl mer, vad trodde du att konsekvenserna skulle bli?Rullar ögonen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Har alltid tyckt illa om UM för många av UMarnas beteende. Ändå kryper jag i svaga stunder alltid tillbaka... samtidigt som jag fascineras över deras ihärdighet, UM är som vilket samhälle som helst.


   
SvaraCitera

Chuz Martinez:
Det är simpel socialdarwinism, acceptera eller gå under

True dat, väldigt mycket handlar egentligen om socialdarwinsm även om man inte visar det så tydligt men det är sant! Du kommer i första hand (i undantag om någon du älskar)


   
SvaraCitera

Patrick:
Ändå är jag en av de få människor som alltid försöker att vara så vetenskaplig som möjligt.

 LOL


   
SvaraCitera