Aviseringar
Rensa alla

Jag skäms så jävla mycket när folk får syn på mina ärr!


Ämnesstartare

Jag har skärt mig själv...bränt mig själv med flit, speciellt på armarna. Händer att jag gör det ibland fortfarande. Idag fick mina äldre halvsyskon syn på mina ärr, och man ser dem tydligt. Hur tänkte jag egentligen? Skärde mig typ 3 gånger på min vänstra hand och 2 gånger på min högra. Jag har ingen bra kontakt med dem, eller jo, min syster men min halvbror...det känns som om han ogillar mig. Hur som helst, de såg mina ärr fast sa ingenting. Idag så lade jag ut ett citat från internet som stämde bra på mig, om hur deprimerad jag är. Första gången på länge som min syster gillade bilden, jag tror nog inte hon visste hur jag hade det. Jag är rädd för att de som ser mig ska tro att jag är en tjej med en jävla massa problem som ingen vill vara med eller att jag är en attention seeker. Men det känns mycket bättre när jag skär mig. Jag tänker tillbaks, om vilka misstag jag har gjort som har fått mig att må dåligt. Igenom att skära mig själv medans jag tänker på det så känns det faktiskt bättre! Jag mår jättebra! Men sedan dåligt igen. Jag skäms över mina ärr och jag måste sluta...men det blir svårt. Jag vill inte prata med ngn psykolog om det eftersom då 'stämplar' de mig som psykopat, och då har jag ingen framtid. Kanske jag inte ens får ha barn...Hur ska jag göra för att sluta? Tack.


   
Citera

Lägger ingen vikt på folks ärr. Är inget att skämmas för. 


   
SvaraCitera

Acceptera dig själv! Våga prata med dina nära om hur du känner och varför du känner så, är säker på att de älskar dig för den du är!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda jag kunde komma på var kasta det du skär dig med 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Naturdiet: Jag vill inte prata med ngn psykolog om det eftersom då 'stämplar' de mig som psykopat, och då har jag ingen framtid. Kanske jag inte ens får ha barn...Hur ska jag göra för att sluta? Tack.

Undrar var tusan du har fått detta ifrån? Utav mina egna erfarenheter så vill inte ens de psykologer jag träffat kalla uppenbara psykopater för just psykopater, utan man har fått höra att "hn kanske bara är en människa som mår dåligt", så när det t o m rört sig om riktiga psykopater så vill de inte kalla någon det då det är en sådan extrem sak att kalla någon. I mitt fall och många andra som jag träffat så är det precis tvärtom; att de setts som allt för "friska" för att få hjälp fast de t o m är självmordsbenägna. T o m mördare/pedofiler/barnmisshandlare får skaffa barn, så varför skulle inte du? Om de blivit straffade för brott så kanske de inte får behålla sen, men det är en annan femma. De kan inte tvinga dig till abort om det skulle ske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet: skärt

Skurit*

Naturdiet: Skärde

Skar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim:

Skurit*

Skar*

Du, jag har haft det struligt i skolan, OK? Min svenska har blivit sämre! Har du problem med det så kan du dra åt fuc*ing helvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet:

Du, jag har haft det struligt i skolan, OK? Min svenska har blivit sämre! Har du problem med det så kan du dra åt fuc*ing helvete!

TYGLA DIG KVINNA DU SKA INTE KOMMA TILL UM SOM EN JÄVLA SATKÄRRING OCH SKRIKA ÅT FOLK FÖR ATT DU INTE KAN HÅLLA KOLL PÅ SAKER SOM "jag skördade till affären/jag körde till affären" OCH FOLK KOMMER SÄKERT ATT SKRIVA OJ VAD SYND OCH SÅNT MEN INTE FAN KOMMER DU HIT FÖR ATT FÅ HJÄLP UTAN UPPMÄRKSAMHET NÄR DU KAN GÅ TILL EN HJÄRNSKRYNKLARE !!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet:

Du, jag har haft det struligt i skolan, OK? Min svenska har blivit sämre! Har du problem med det så kan du dra åt fuc*ing helvete!

Var tacksam att jag lär dig då, bitch.


   
SvaraCitera

du kommer inte bli stämplad som en psykopat av en psykolog. 
fråga ifall kbt finns i din kommun. det är en behandlingsform som passar jättebra om man vill bli av med sitt självskadebeteende. 
har själv gått det. 


   
SvaraCitera
Draug

hjälper ju inte i längden att skära sig, är bara för stunden som det kan hjälpa i liten skala. Även om jag kan tänka att det tar emot så skulle du nog behöva prata med någon kunnig inom området. Ingenting att skämmas för, den som säger annorlunda vet inte vad dom pratar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

TYGLA DIG KVINNA DU SKA INTE KOMMA TILL UM SOM EN JÄVLA SATKÄRRING OCH SKRIKA ÅT FOLK FÖR ATT DU INTE KAN HÅLLA KOLL PÅ SAKER SOM "jag skördade till affären/jag körde till affären" OCH FOLK KOMMER SÄKERT ATT SKRIVA OJ VAD SYND OCH SÅNT MEN INTE FAN KOMMER DU HIT FÖR ATT FÅ HJÄLP UTAN UPPMÄRKSAMHET NÄR DU KAN GÅ TILL EN HJÄRNSKRYNKLARE !!!!!!!

Gud jag bölar så jävla mkt pga dig :'( ... Haha! Du är som andra, är taskiga mot mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet:

Gud jag bölar så jävla mkt pga dig :'( ... Haha! Du är som andra, är taskiga mot mig. 

jäkla fjortis


   
SvaraCitera
Draug

FNÖ: Naturdiet:
Gud jag bölar så jävla mkt pga dig :'( ... Haha! Du är som andra, är taskiga mot mig.

jäkla fjortis

här är vi snälla och förstående mot varandra ser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

här är vi snälla och förstående mot varandra ser jag

det är klartGlad


   
SvaraCitera