Aviseringar
Rensa alla

jag skapar för långsamt


Ämnesstartare

det slog mig precis att det var över två år sen jag släppte något färdigt, helt nyskapat till allmänheten, på riktigt. innan dess var det kanske 1-1,5 år, med en hel massa smågrejer mellan det. innan dess släppte jag mindre grejer hela tiden. men nu har det gått två år utan att jag släppt så mycket som en rad eller en jingel. ingenting. nu har jag två grejer på gång som kanske kommer vara släppklara nästa år (novell och album), men då kommer det liksom vara tre år sen senaste. vad fan handlar det om? jag ska vara en kreativ person.

känner ni någonsin likadant? kan det vara så att med tid så blir projekten inte bara färre, utan även större, så att det kompenserar? är det av ondo, godo? jag vet fan inte längre. blir alldeles nedstämd av tanken.


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

är väl bättre än att inte skapa alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner likadant nästan varje dag

finns 2 utvecklingslinjer som ligger bakom. dels blir jag mer omotiverad och blaserad, dels blir jag mer självkritisk och effektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
är väl bättre än att inte skapa alls

det är fan osäkert.

df rqp:
känner likadant nästan varje dag

finns 2 utvecklingslinjer som ligger bakom. dels blir jag mer omotiverad och blaserad, dels blir jag mer självkritisk och effektiv.

hur är effektivitet något som drabbar din utgivningsfrekvens negativt? låter märkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
hur är effektivitet något som drabbar din utgivningsfrekvens negativt? låter märkligt.

jag vet att jag behöver göra mindre för att uppnå likvärdigt resultat och spenderar således mindre tid på kreativitet. i kombination med demotivationen blir detta en ond spiral, ungefär. det förklarar inte i sig varför jag färdigställer mindre saker, men det är en faktor.

ordet "utgivning" är inte aktuellt för övrigt. har aldrig haft konkreta planer på att "släppa" min musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill rita en teckning på en stor kartong papper jag har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

jag vet att jag behöver göra mindre för att uppnå samma resultat och spenderar således mindre tid på kreativitet. i kombination med demotivationen blir det en ond spiral, ungefär.

ah.
jag har snarare gått åt att spendera mycket mer tid på vad som kvantitativt är lika mycket material, men just senaste två åren har jag knappt sysslat alls med skrivande. det är först på senare tid jag börjat göra nya grejer organiserat.
det känns märkligt, i alla fall. funderar på om jag feltolkar, överreagerar eller om jag har en självbild som laggar efter och inte längre är aktuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ah.
jag har snarare gått åt att spendera mycket mer tid på vad som kvantitativt är lika mycket material, men just senaste två åren har jag knappt sysslat alls med skrivande. det är först på senare tid jag börjat göra nya grejer organiserat.
det känns märkligt, i alla fall. funderar på om jag feltolkar, överreagerar eller om jag har en självbild som laggar efter och inte längre är aktuell.

kanske blir man trygg i att man kan göra det man vill när man vill och känner mindre behov av att bevisa sig inför sig själv.


   
SvaraCitera
mynona

jag har aldrig släppt något. det är först nu jag börjar skriva organiserat och har någon utsikt att slutföra en kreativ produkt. det gör mig panikslagen. jag borde ha gjort det för länge sedan. jag är sinneslö och passiv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

kanske blir man trygg i att man kan göra det man vill när man vill och känner mindre behov av att bevisa sig inför sig själv.

det låter ju som något dåligt.

mynona:
jag har aldrig släppt något. det är först nu jag börjar skriva organiserat och har någon utsikt att slutföra en kreativ produkt. det gör mig panikslagen. jag borde ha gjort det för länge sedan. jag är sinneslö och passiv. 

jag släppte typ 7-8 nummer av ett fanzine i typ högstadiet, det var väl det första. det var extremt osammanhängande, men bitvis rätt bra. då var jag typ, 14?
men jag har inte släppt mycket i textform som inte är blogg- eller foruminlägg på typ 10 år. vet inte riktigt varför jag inte räknar blogginlägg, dock. känns inte lika på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det låter ju som något dåligt. 

för mig är det varken eller. en naturlig konsekvens av att mogna i sitt skapande, som i sig inte måste betyda stagnation och idétorka.

dock har jag själv även lite idétorka för tillfället. eller snarare tvångstankar som hindrar mig från att förvalta idéer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

för mig är det varken eller. en naturlig konsekvens av att mogna i sitt skapande, som i sig inte måste betyda stagnation och idétorka.

dock har jag själv även lite idétorka för tillfället. eller snarare tvångstankar som hindrar mig från att förvalta idéer.

kanske bara är jag som är bakåtsträvande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skapas för få trådar dessa tider, det stör mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kanske bara är jag som är bakåtsträvande.

nej, kan definitivt förstå din invändning ovan. det går att vara för trygg och inkörd och van.

finns så många sätt att se detta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske borgar för kvalitet
Jag har inte haft något färdigställt sen 2009


   
SvaraCitera