Aviseringar
Rensa alla

Jag skiter fan glas!


Ämnesstartare

Inte säker på om jag lagt tråden rätt, flytta gärna annars.

Den senaste veckan har jag blivit mer och mer hård i magen, efter två dagar kunde jag inte längre nyttja tvåan. Jag har m.a.o. inte använt tvåan på snart 6 dagar. Jag är skitnödig konstant och kan knappt sitta normalt längre.

När jag kom hem idag (från skolan) bestämde jag mig för att bli av med skiten (bokstavligt talat, hehe), jag satte mig ner och krystade som en gravid kvinna i över 20 minuter! Jag lyckades klämma ut en liten prinskorv samt 170 liter svett och blod i analen. Vet inte om jag har något sår där nere, ingen aning var det skulle kunna kommit ifrån isf, men det är tveksamt. Det gjorde sjukt ont, vilket förklarar blodet. (vill tillägga att det inte var några stora mängder blod, det var inte så att det droppade, men det var helt klart synligt på pappret)

Bör nämna att jag även tog laxeringsmedel igår efter skolan. Jag kände av "behovet" oftare, men inte fan blev det lättare att skita för det!

Som sagt, det är som att skita glas - det gör så in i helvetes jävla ont.

Några seriösa tips på vad jag kan göra? Går inte att leva såhär [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

vårdcentralen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vårdcentralen

Finns det inget man kan göra för att "mjuka upp" området? Vill helst inte att det ska gå så långt, men blir det inte bättre får jag ta mig dit.


   
SvaraCitera

ontasså:

Finns det inget man kan göra för att "mjuka upp" området? Vill helst inte att det ska gå så långt, men blir det inte bättre får jag ta mig dit.

alltså du har redan varit förstoppad i en vecka typ... jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen kanske, eller gå till vårdcentral


   
SvaraCitera

Tänker bara på klippet med han som kör upp objekt av glas i röven, å så spricker det [love]

Mår lite sämre nu.


   
SvaraCitera

det brukar bli så om man äter glas


   
SvaraCitera

ontasså:

Vill helst inte

Dude, det är dödligt att vara förstoppad på det viset. Gå omedelbart till vårdcentralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alltså du har redan varit förstoppad i en vecka typ... jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen kanske, eller gå till vårdcentral

Okej, tack! Jag kommer avvakta tills på måndag, och är det inte bättre tills dess ringer jag dit. Ska även snacka med mor om det (kommer bli awkward), hon jobbar på ett ålderdomshem.

Slumpartad:

Tänker bara på klippet med han som kör upp objekt av glas i röven, å så spricker det [love]

Mår lite sämre nu.

Inte fint det där klippet, nej. [sad]


   
SvaraCitera

ontasså:

avvakta tills på måndag

Miceparade:

dödligt

Miceparade:

dödligt

Miceparade:

dödligt

Miceparade:

dödligt


   
SvaraCitera

ontasså:

Ska även snacka med mor om det (kommer bli awkward), hon jobbar på ett ålderdomshem.

prata med henne ikväll eller imorgon

ontasså:

Jag kommer avvakta tills på måndag, och är det inte bättre tills dess ringer jag dit.

lika bra att ringa direkt så du vet vad du ska göra.


   
SvaraCitera

ontasså:

Inte fint det där klippet, nej. [sad]

Är inte sån som lätt blir så där "AAH VAD I HELVETE VILL INTE SE: SMÄRTA DÖR!!!111oneone" typ. Men DET klippet... när han börjar pilla ut bitarna också.... Har förstört mig lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ontasså:

Några seriösa tips på vad jag kan göra? Går inte att leva såhär

Gå till apoteket. Inhandla Xyloproct (stolpiller) och inolaxol. Använd dessa receptfria läkemedel såsom det står på förpackningarna att man ska göra. Dessutom bör du äta sånt som motverkar hård mage. Katrinplommon och linfrön till exempel.


   
SvaraCitera

Kaffe, massa fibrer, katrinplommon och laxeringsmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krysta inte hårt. Alltså, på riktigt. Det finns en sak som ger hemmorojder, och det är när man krystar en massa. Om du inte vajsat på 6 dagar och är hård i magen som fan så behöver du typ lavemang… Det är inte speciellt graciöst, sjukt okul att ta, men alltså… 6 dagar… Vad äter du?!

Precis som alla andra sagt: gå till vårdcentralen. Typ nu…

ontasså:

Det gjorde sjukt ont, vilket förklarar blodet. (vill tillägga att det inte var några stora mängder blod, det var inte så att det droppade, men det var helt klart synligt på pappret)

Hårt bajs som du gnidit tarmväggarna emot, väldigt hårt och väldigt länge. Där har du problemet med varfört det gör skitont och blöder. DU har fått skavsår i ändtarmen.

ontasså:

Bör nämna att jag även tog laxeringsmedel igår efter skolan. Jag kände av "behovet" oftare, men inte fan blev det lättare att skita för det!

Laxermedel fungerar mest för att förebygga hård i magen, eller om något faktiskt kommer. I ditt fall verkar det ju faktiskt vara stopp… Doktor. Nu.


   
SvaraCitera

Riiiiiiing imoooooooooooooooooooooooooooooorn. Vänta fan inte till måndag. Berätta what's up så får dem avgöra om du ska vänta 3 dagar till, eller om du ska in omedelbart.


   
SvaraCitera