Aviseringar
Rensa alla

Jag trodde att du skulle förstå syrran!!!!!!!!!


----A
Ämnesstartare

Jaha! Då har man kommit ut att man är bisexuell till tre personer och två av dem var kompisar och dem stöttade mig och sa att det kommer att gå bra...
Och den tredje personen är ju självklart min syster...
Och hon säger.. "du måste bli ihop med en kille för att sluta tänka på tjejer...
Och då säger jag" OK TACK, älskar dig. Godnatt" och det är nu i denna stund några minuter efter att jag skriver till henne som jag skriver denna tråd.
Och jag tänker bara "FUCK THIS". Jag som trodde att hon skulle stötta mig i allt och säga det kommer gå bra osv.
Men nej hon säger bara att det inte är bra och jag måste sluta tänka så.
Och i början när jag berättade det här sa hon "Du skojar med mig"! sen sa jag nej det gör jag inte och efter det så började jag gråta.

Tips på allt möjligt. 
är så j'vla förbannad >:(


   
Citera

Hon kanske bara var förvånad och inte visste hur hon skulle reagera? Förhoppningsvis förstår hon efter att ha tänkt på det och inser att hon ska vara stöttande. Du kan ju också försöka berätta för henne mer om vem du är och varför du behöver hennes stöd så kanske hon förstår?


   
SvaraCitera

Du kan ju försöka att lugnt berätta mer om hur du känner och hur viktigt det är för dig med hennes stöd. 


   
SvaraCitera

Hon kanske inte hann ta in en sån sak om hon trott nåt annat länge. Hur gamal är hon? Om hon är 15 + så får du fråga varför hon beter sig så.


   
SvaraCitera
----A
Ämnesstartare

applekakanshaj2:
Hon kanske inte hann ta in en sån sak om hon trott nåt annat länge. Hur gamal är hon? Om hon är 15 + så får du fråga varför hon beter sig så.

Hon är 20 år


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Har du sagt att du hade hoppats på att hon skulle stötta dig, för att se hur hon svarar? Försök lägga fokus på att dina två vänner stöttar dig. Ibland vet folk inte över hur de ska reagera, även om det gäller saker som är självklara för en själv och borde vara för alla. Hon kanske snart komner till insikt. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Försök prata med henne nu efter ett tag. Kanske har hon ändrat sig nu. Hon borde dock be dig om ursäkt.


   
SvaraCitera

----A:

Hon är 20 år

Ja, fråga varför hon beter sig så, det är absolut inget fel på dig bara för att du är bi.


   
SvaraCitera
----A
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Ja, fråga varför hon beter sig så, det är absolut inget fel på dig bara för att du är bi.

Alltså jag kom till Sverige när jag 6 år och jag har levt här i snart 9 år, jag är kristen, och jag förstår inte varför hon säger så. Det är inte så att det är fel i vår religion.
Och hon sa att hon stöttade mig men ändå så sa hon att det är fel och att jag inte får tänka på tjejer. 🙁 🙁 


   
SvaraCitera

----A:

Alltså jag kom till Sverige när jag 6 år och jag har levt här i snart 9 år, jag är kristen, och jag förstår inte varför hon säger så. Det är inte så att det är fel i vår religion.
Och hon sa att hon stöttade mig men ändå så sa hon att det är fel och att jag inte får tänka på tjejer. 🙁 🙁 

Det är inte att stötta. Då ljuger hon, eller så vet hon inte vad det betyder. Du får säga att du gillar tjejer och så får du fråga vad hon tycker det är för fel med det. Det är absolut inget fel med dig och du får inte tänka att det är det.


   
SvaraCitera

I normala fall skulle jag säga bryt kontakten, men det är lite svårt iom att det är din familj. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
I normala fall skulle jag säga bryt kontakten, men det är lite svårt iom att det är din familj. 

^


   
SvaraCitera
----A
Ämnesstartare

Hon vet vad det betyder (bisexuell) men jag vet inte och jag kan inte bryta kontakten med henne för att jag älskar henne men jag är lite arg på henne just nu men jag skulle aldrig sluta älska min syrra


   
SvaraCitera

----A:
Hon vet vad det betyder (bisexuell) men jag vet inte och jag kan inte bryta kontakten med henne för att jag älskar henne men jag är lite arg på henne just nu men jag skulle aldrig sluta älska min syrra

Man kan inte älska någon som inte kan älska dig för den du är. Även fast det låter tufft. 


   
SvaraCitera

----A:
Jaha! Då har man kommit ut att man är bisexuell till tre personer och två av dem var kompisar och dem stöttade mig och sa att det kommer att gå bra...
Och den tredje personen är ju självklart min syster...
Och hon säger.. "du måste bli ihop med en kille för att sluta tänka på tjejer...
Och då säger jag" OK TACK, älskar dig. Godnatt" och det är nu i denna stund några minuter efter att jag skriver till henne som jag skriver denna tråd.
Och jag tänker bara "FUCK THIS". Jag som trodde att hon skulle stötta mig i allt och säga det kommer gå bra osv.
Men nej hon säger bara att det inte är bra och jag måste sluta tänka så.
Och i början när jag berättade det här sa hon "Du skojar med mig"! sen sa jag nej det gör jag inte och efter det så började jag gråta.

Tips på allt möjligt. 
är så j'vla förbannad >:(

Jag är oxå bi. Det känns inte så lovande för mig som hade tänkt berätta det. Det är bara några av mina kompisar som vet (en hen, en bi och två som verkligen är förstående och underbara människor), det är dock tråkigt att jag inte vågat berätta det för hela klassen eller åtminstone för min familj. Men å andra sidan berättar jag inget för dem nuförtiden. Aja, lycka till med din syster, hon kommer förhoppningsvis förstå! 🙂


   
SvaraCitera