Aviseringar
Rensa alla

jag tror att jag håller på att bli kär i en tjej


Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Är inte ni tillsammans?

jo

Burg:

kanske de har "öppet förhållande" XD

ja

Brat brat stek stek:

Kanske det hörru, men jag hade för mig att öppet förhållande handlade om att man kunde ha sex med andra - inte att man var kär i andra samtidigt och hade andra kärleksrelationer.

jag tror att alla definierar sina förhållanden olika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag tror att alla definierar sina förhållanden olika

så du kan tänka dig att vara tillsammans med en annan kille eller tjej samtidigt som vargen? ha sex med den och säga att du älskar personen osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

så du kan tänka dig att vara tillsammans med en annan kille eller tjej samtidigt som vargen? ha sex med den och säga att du älskar personen osv?

ja. har aldrig varit det, men som jag känner nu skulle det inte vara fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: har aldrig varit det, men som jag känner nu skulle det inte vara fe

Okey, skulle du tycka det var ok om han gjorde det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Okey, skulle du tycka det var ok om han gjorde det då?

det är klart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: et är klart!

Men tänk om du saknar honom jättemycket och känner att du behöver mysa med din pojkvän en fredagskväll. Han svarar dock "Nej sorry, ska knulla mina andra flickvän över helgen, återkom nästa vecka"

Alltså hur fan reagerar ni på sådant? Jag är helt chockad över att folk kan leva sådär men om ni är lyckliga så visst. Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Men tänk om du saknar honom jättemycket och känner att du behöver mysa med din pojkvän en fredagskväll. Han svarar dock "Nej sorry, ska knulla mina andra flickvän över helgen, återkom nästa vecka"

Alltså hur fan reagerar ni på sådant? Jag är helt chockad över att folk kan leva sådär men om ni är lyckliga så visst. Censur

vi har ett distansförhållande, så vi är vana att vara ifrån varandra. när vi väl ses så umgås vi med varandra och med vänner. jag skulle aldrig göra någonting mer än vänskapligt med någon annan snubbe när vargen var med, det är jävligt respektlöst. 

jag ser det som att jag inte vill begränsa vargen, och vargen vill inte begränsa mig. det är okej för oss att den andre är med eller blir kär i någon annan. för mig har det här bara varit positivt eftersom vi kunnat prata om och jämföra erfarenheter och så.

om jag berättar för vargen att jag ska träffa någon annan får jag svaret "ha det så kul!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

om jag berättar för vargen att jag ska träffa någon annan får jag svaret "ha det så kul!"

fint <3

amsi:

 jag skulle aldrig göra någonting mer än vänskapligt med någon annan snubbe när vargen var med, det är jävligt respektlöst. 

om du, vargen och någon annan du var tlsm med träffades, hur skulle det bli då?
tycker att detta är så fint och fritt men jag skulle nog inte klara av att vara i ett sådant förhållande själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
fint <3

om du, vargen och någon annan du var tlsm med träffades, hur skulle det bli då?
tycker att detta är så fint och fritt men jag skulle nog inte klara av att vara i ett sådant förhållande själv.

vet inte riktigt. det hade kunnat bli stelt, eller inte.  en jag tycker om såg mig och vargen ute för några veckor sedan, men hen hälsade inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag ser det som att jag inte vill begränsa vargen, och vargen vill inte begränsa mig.

Har jag rätt om jag säger att jag tror att det är mest du som träffar andrar killar och ligger osv? Tänker att det är ju trots allt en kvinnors marknad och har svårt att se att någon tjej skulle kunna tänka sig att ha en pojkvän som redan har en annan flickvän, då finns det många bättre alternativ, medan många killar hade skitit i om du redan har en kille och satt på dig ändå eftersom utbudet är mindre åt andra hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Har jag rätt om jag säger att jag tror att det är mest du som träffar andrar killar och ligger osv? Tänker att det är ju trots allt en kvinnors marknad och har svårt att se att någon tjej skulle kunna tänka sig att ha en pojkvän som redan har en annan flickvän, då finns det många bättre alternativ, medan många killar hade skitit i om du redan har en kille och satt på dig ändå eftersom utbudet är mindre åt andra hållet.

är nog mer intiativtagande, kåt och flirtig än vargen, så det stämmer nog. det finns massor av folk som inte bryr sig om deras knull är ihop med någon annan, tjejer som killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: det finns massor av folk som inte bryr sig om deras knull är ihop med någon annan, tjejer som killar.

Klart det finns massor i världen, säkert många många tusen - men det finns garanterat många gånger fler killar som kan tänka sig att vara med/ligga med en tjej i sådant förhållande än tvärtom, på så sätt tycker jag det blir ett orättvist upplägg.

Eller ja, om du är ok med att han presenterar sig som singel inför andra tjejer så att de inte bara sticker när han yttrat att han redan har tjej i ett öppet förhållande, så låter det mer rättvist.

Fast nu pratar jag ur mitt perspektiv då, jag hade visserligen aldrig velat ha ett öppet förhållande, men om jag hade haft det så hade jag velat ha lika stor chans att knulla andra tjejer som min flickvän hade att knulla andra killar - vilket blir omöjligt om man skall presentera sig som upptagen i ett öppet förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Har jag rätt om jag säger att jag tror att det är mest du som träffar andrar killar och ligger osv? Tänker att det är ju trots allt en kvinnors marknad och har svårt att se att någon tjej skulle kunna tänka sig att ha en pojkvän som redan har en annan flickvän, då finns det många bättre alternativ, medan många killar hade skitit i om du redan har en kille och satt på dig ändå eftersom utbudet är mindre åt andra hållet.

Jag träffar faktiskt också killar! Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek: Har jag rätt om jag säger att jag tror att det är mest du som träffar andrar killar och ligger osv? Tänker att det är ju trots allt en kvinnors marknad och har svårt att se att någon tjej skulle kunna tänka sig att ha en pojkvän som redan har en annan flickvän, då finns det många bättre alternativ, medan många killar hade skitit i om du redan har en kille och satt på dig ändå eftersom utbudet är mindre åt andra hållet.

Nu låter det ju lite som om du antar att män inte vill ha öppna förhållanden men nöjer sig för att få ngt övht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu låter det ju lite som om du antar att män inte vill ha öppna förhållanden men nöjer sig för att få ngt övht.

Ja om Amsi träffade 10 killar så tycker troligtvis alla att det är helt kokko, men de kan säkerligen tänka sig att ligga med henne ändå.

Om Vargen träffar 10 tjejer så tycker troligtvis alla att det är helt kokko, och ingen har lust att spendera tid på en kille i en sådan relation.

Kvinnorna väljer partners och det är en kvinnornas marknad. Därför blir det snedvridet.


   
SvaraCitera