Aviseringar
Rensa alla

jag tror inte att människor är smarta.. Hmp.


Ämnesstartare

Hai-Zan.
Jag litar inte på det man jämnt får höra av alla homosapiens sapien, att vi är smarta..

och jag tänker inte ens gå in på att vi bajsar i rent vatten och förorenar alla grundbehov vi har, mat, vatten OSV.

Jag vill prata rent genetiskt.

(( detta är bara tankar, inte någon slags vetenskaplig studie ))

OM man kollar på människors sätt att lära sig så är vi bara fett bra på att kopiera andra, om du låter en homosapiens sapien växa upp med en flock Kanis kanis så kommer människan garanterat att bete sig som en hund.

Vilket tyder på att vi inte är genetiskt smarta.

MEN; jag kan redan höra hur folk protesterar, DUU om vi inte var smarta och kom på egna saker hur förklarar du då lampan, eller NYA ideer, dom var liksom NYA, inte kopior.

Okej, fast om man kollar på historien på alla grymma upptäckter, som telefonen, evolutions teorin och många andra så har förvånansvärt många av dom blivit upptäckta av 2 eller mer personer samtidigt, LITE LUSTIGT VA?

Så vad jag vill påstå är att vi kopierar, och sedan uppfinner vi saker igenom att koppla ihop kunskaper vi redan haft sedan innan, VISST jag kan väl erkänna att typ 2% är originellt, men inte mer.
( vi får nya ideer av varann, inte ifrån någon magisk och osynlig "intelligens" )

Bara en tanke, tyckte den stämde ganska bra överens med verkligheten.


   
Citera

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."


   
SvaraCitera
time
 time

JoElite:

( vi får nya ideer av varann, inte ifrån någon magisk och osynlig "intelligens" )

Men även om vi får idéer av varandra behöver man ändå intelligens för att föra fram dessa idéer, skapa något. Det vill säga att även om jag kopierar dig och ditt arbete, så har ditt arbete kommit antingen från dig själv eller så har du kopierat någon, men ursprungidéen har inte uppstått magiskt, utan vi har arbetat med vårt intellekt.

Nu blev det mycket svammel, det jag försöker säga är att dina argument är orimliga.


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag litar inte på det man jämnt får höra av alla homosapiens sapien, att vi är smarta..

du förbättrar inte saken heller


   
SvaraCitera

en intelligent varelse kan lära av sina misstag. dvs inte människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

det jag försöker säga är att dina argument är orimliga.

Försök gärna att inte se det som argument, det är mer flera olika händelser jag limmat ihop med vanligt lim, jag hoppades att det skulle hålla bara, men det är en intressant tanke 🙂

Macktorsken:

du förbättrar inte saken heller

Helt o relevant, förstår inte varför du kommenterar här men, ah, jag känner mig snäll idag.
Jag är villig att glömma dina åsikter eller hänga upp dom på kylskåpet där dom hör hemma.
Gå nu och lek med personer som gillar att du förolämpar dom, rappare brukar gilla att dissa varann så, gå och lek med dom istället, eller sluta ta ut din ilska över omständigheterna du går igenom på mig.
Känns inte riktigt som att jag orkar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

en intelligent varelse kan lära av sina misstag. dvs inte människor

Haha, xD
så jävla sant 🙂


   
SvaraCitera

JoElite:

Gå nu och lek med personer som gillar att du förolämpar dom, rappare brukar gilla att dissa varann så, gå och lek med dom istället, eller sluta ta ut din ilska över omständigheterna du går igenom på mig.

Du har inte hört bra rap... [no-no]

JoElite:

Jag är villig att glömma dina åsikter eller hänga upp dom på kylskåpet där dom hör hemma.

Nä, dom hör hemma i dig och alla andra. [wink]

JoElite:

förstår inte varför du kommenterar här men

För att det inte är svårt att räkna ut att vi är dumma.


   
SvaraCitera
time
 time

JoElite:

Försök gärna att inte se det som argument, det är mer flera olika händelser jag limmat ihop med vanligt lim, jag hoppades att det skulle hålla bara, men det är en intressant tanke 🙂

Okej, då omformulerar jag mig: dina resonemang är orimliga.

Får jag fråga: Kom du på allt detta själv, eller har du kopierat från någon? [wink]


   
SvaraCitera

Vad jämför du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du har inte hört bra rap... [no-no]

det där är faktiskt en ganska bra beskrivning av verkligheten 🙂
Fast jag är född 1992, rappen i min generation går typ såhär " små knogar i fejjan det ger dig fel struktur, när jag är klar med dig får du använda censur!"
istället för som förr i tiden " Gimmie a pizza"

Macktorsken:

För att det inte är svårt att räkna ut att vi är dumma.

Tycker det e ganska kul att befinna sig i en mänsklig kropp, lol, vi har fortfarande så mycket primitiva instinkter, TEX varför blir vi skräckslagna av tanken att prata med nån vi gillar?
Helt fcking sanslöst.
Men tycker ändå att det jag sa är rätt intressant, tycker inte du det :(?

timeisrunningout:

Får jag fråga: Kom du på allt detta själv, eller har du kopierat från någon? [wink]

Lol, kan inte säga att jag kom på det själv, hört liknande saker ifrån "radiolab"
Men har limmat en massa 😀
Hade vart ganska ironiskt om det var en helt originell ide lol xD


   
SvaraCitera
time
 time

JoElite:

Men har limmat en massa 😀

Du vidhåller alltså att intelligens är ett magiskt fenomen som inte existerar? Att vi hittar på saker... för att vi kopierar från någon annan? Du tror att en idé eller en uppfinning är en evig cirkel av kopiering som inte har en början någonstans? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Vad jämför du med?

lite den typiska bilden vi har av oss själva, " Människor är dom smartaste djuren på jorden "
konstigt nog är vi den enda rasen som mördar sig själv för att få tag i lite papper x)


   
SvaraCitera

JoElite:

Fast jag är född 1992, rappen i min generation går typ såhär " små knogar i fejjan det ger dig fel struktur, när jag är klar med dig får du använda censur!"
istället för som förr i tiden " Gimmie a pizza"

Men behöver inte lyssna på musiken som kom på 90/00-talet om man är född då [no-no]

JoElite:

Tycker det e ganska kul att befinna sig i en mänsklig kropp,

Tycker det är tråkigt, ville hellre vara en sköldpadda som hade min hjärna och som kunde flyga och hade händer


   
SvaraCitera

JoElite:

lite den typiska bilden vi har av oss själva, " Människor är dom smartaste djuren på jorden "

Fast den typiska bilden av oss själva kan ju inte vara smartare än vad vi egentligen är.
Jag tror det handlar mer om lathet.


   
SvaraCitera