Aviseringar
Rensa alla

Jag tror jag är kär i min kompis


Ämnesstartare

Hejsan, hoppas jag skriver i rätt forum.

Jag är en kille på 20 år... Har i två år eller mer känt något jag trooor är kärlek. Har aldrig varit kär i någon förut. Jag tror jag är kär i en kille, som råkar vara en av mina bästa kompisar och som ser mig som en av hans bästa kompisar, om inte den bästa. Så i två år har jag troligtvis känt kärlek för honom.

Sjukt jobbigt. Jag vill inte vara gay, så gayfientliga så många är och så mycket kompisar snackar om heterosexuella grejer. Killen jag snackar om är antagligen inte gay, han har sagt att han haft småförälskelser i ett par tjejer och sagt "nej" när jag frågat om han är homosexuell.

Jag vill berätta det för någon kompis men är rädd att allting kommer bli helt annorlunda. Typ att jag förlorar kompisar eller det kan bli konstig stämning mellan mig och kompisar. Skulle vara så skönt att berätta för den jag tror jag är kär i, men NEJ! Det känns som om det skulle förstöra vår vänskap om han visste det! Han skulle bara tänka att jag är kär i honom när jag är i hans närhet... Skulle kännas akward för honom, så skulle det liksom inte fungerat att ens vara kompisar... ...väl?

Fast kan det vara att jag bara tycker om honom jättejättemycket som kompis? Om så är fallet vill inte jag gå ut och berätta för kompisar att jag kanske är gay och att jag kanske är kär i honom!

ÅÅÅH!... vad tycker ni jag ska göra? Alltså två jävla år eller mer, gå runt och tänka på honom hela tiden och möjligheten om jag är kär i honom.. och hur folk skulle reagera och hur han skulle reagera.. och hur jag bara vill vara med honom!

En sjuk grej, en annan av mina bästa kompisar (den bästa tror jag), han frågade mig för rätt så länge sen om jag var kär i den killen som jag tror jag är kär i! Jag förnekade det såklart... Men skillat av honom att ha listat ut det (men antagligen slopat idén för länge sen då jag förnekade det)! Denne kompis är helt "uurrk" om honomsexualitet och säger "bög" åt saker så jag tror han är gayfientlig. Eller så är han inte det på riktigt men använder "bög" som nån svordom eller nåt bara... Om jag nu är gay och kom ut till honom borde han inte dumpa mig som kompis eller nåt, han tycker om mig en massa har han uttryckt...

Blabla! Jag tror inte jag kan uttrycka det i text så jobbigt allt det här är för mig. Jag önskar jag bara kunde sluta ha eventuella kärlekskänslor för min kompis, eller att jag blev kär i en tjej eller nåt! 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker du ska vänta tills du är helt säker. :/
Iof, jag skulle inte sagt något även om jag var säker, för som du säger, palla "sabba" och att det skulle bli konstig stämning osv.


   
SvaraCitera

Det är väl bara att fråga honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja jag skulle vänta med att säga någonting till honom.
Pirrar det i magen när ni träffas?

Men sen så är det ju också lite bögfobier (i alla fall av de killar jag träffat) och om du verkligen vill behålla dina vänner, så kanske det är bättre att inte berätta något. Dock så borde ju en vän acceptera det.

Eller så kanske du kan ge ut signaler så att de får lista ut själv. Inte springa ut ur garderoben och ge dem en chock.


   
SvaraCitera
smisk

Leanie:

Blabla! Jag tror inte jag kan uttrycka det i text så jobbigt allt det här är för mig. Jag önskar jag bara kunde sluta ha eventuella kärlekskänslor för min kompis, eller att jag blev kär i en tjej eller nåt! 🙁

Se det inte som en homosexuell kärlek, för bövelen! Kärlek som kärlek. Det hade inte varit lättare att vara kär i en kvinnlig kompis, om hon inte alls haft känslor för dig. Sluta generalisera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek är kärlek. Du kan väl fortfarande umgås med honom och ha skoj? Varför då blanda in sex i det hela? Hur är han när det gäller mänsklig kontakt, drar han sig bort från dig om du tar på honom när ni har kul och tillexempel skrattar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

relativt enkelt att veta om man är gay eller inte. Tycker du att KILLAR är HETA? Kollar du på gay-porr? Hetro porr? Det jag menar är att du borde tänka efter på vad du blir upphetsad av. Relatera till folk du INTE känner, tex modeller, folk på stan m.m. Kärlek kan man känna för en person oavsett om denne är kille eller tjej men om du är gay tänder du på manskroppar och om du är hetro så tänder du på kninnokroppar.

Du borde inte säga nått innan du är säker, men om det kommer fram att du är gay tycker jag att du ska berätta för honom. Kan inte dina kompisar acceptera att du är gay så är dom väll inga bra kompisar? Isf ser du vilka som VERKLIGEN är värda att ha! kan dock hålla med om att det kan bli konstigt mellan dej och den "andra" killen, men det kommer isf inte vara alltför länge. Tro mej....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leanie:

och hur jag bara vill vara med honom!

känns som du verkligen gillar snubben men om han är en av dina bästa polare och du vet att han inte e homosexuell så tycker ja du ska vänta me att säga tills du e 100%.

Annars tycker ja du ska försöka få nått me nån tjej å se hur de känns. Om du inte ens tänder på tjejer utan bara vill ha din polare då måste du väl säga och ta konsekvenserna.


   
SvaraCitera

Leanie:

Har i två år eller mer känt något jag trooor är kärlek. Har aldrig varit kär i någon förut.

Jag vet precis hur du känner! Jag har oxå kännt/känner så här fast för en tjej. Gillar henne verkligen men jag tror också att hon är superhetro och jag vågar inte säga något för att vi är kompisar och har kännt varandra länge. Skitjobbigt att gå runt att tänka på henne hela tiden när det inte händer något! Ville bara säga att jag vet hur du känner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver ju inte säga att du är kär i just honom, bara
att du är gay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycke rdu borde säga till honom att du e bög. el du kanske e bi... men du behöver ju inte säga att du e kär i honom på en gång. det kan nog bli lite mkt för honom om du säger att du e bög/bi o att du e kär i honom.

säg till honom och dina kompisar vad du har för läggning sen får allt annat sköta sig...

jag vet, för min tjejs kompis hade det likadant...


   
SvaraCitera

jag tycker du ska börja med att berätta att du är gay. och se hur han tar det, då vet han ju iaf det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det första som jag tycker du ska veta i det här ämnet är att kompisar som inte accepterar dig för den du är, inte är riktigta kompisar. Om de trycker ned dig om du skulle erkänna din läggning för dem, borde du säga åt dem att dra, för de ska stötta dig, inte trycka ned dig.

För det andra, så behöve du inte gå runt och berätta om du är gay eller inte, Hetero gör ju inte det heller, så varför ska du göra det? Det är ju inget olagligt som man måste informera alla om. Jag tycker personligen att det inte borde finnas homo eller hetersexuell i dagens samhälle. Jag hade kille förut, men skulle kunna tänka mig bli ihop med kille som tjej, om jag möter min självfrände så spelar det ingen roll.

Det där med att du tror att du älskar honom kan vara din väldigt starka vänskap till honom. 2 År är ju lång tid, men jag tror det bästa sättet att se om det verkligen är äkta skulle vara att testa ett förhållande. Om du vågade fråga honom öppet om vad han känner för dig, och hur du känner för honom. Om ni är så bra vänner kommer inte den frågan såra er vänskap, det kommer förmodligen bara stärka den om ett kärleksförhållande inte skulle funka. Se bara till att inte såra honom med otrohet eller något annat jävulskap.
Jag tror din stora utmaning kommer bli att våga erkänna det för honom, men mitt tips är att om du nu tänker göra det, så gör det öga emot öga, se till att ni är ensamma, hemma hos honom eller hos dig. Helst hos honom så han känner sig trygg och kan svara ärligt.

Sammanfattning då.

Kväv dina känslor, eller släpp dem fri. Men kom ihåg att det kanske är din enda chans i livet att få vara tillsammans med just honom.
Ta till vara på det.

Lycka till // Kirraha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera