Aviseringar
Rensa alla

Jag tror jag har en stalker!


Ämnesstartare

Ja, en silverfärgad Saab har stått utanför min bostad i 3 veckor nu..

Dessutom stod den parkerad utanför Ica Maxi under tiden jag var där i morse.. [surprised]

Finns det något jag kan göra för att få ut en identitet eller dylikt??

Är en polisanmälan på sin plats eller är jag bara paranoid och inbillar mig??


   
Citera
Paseo

tkr polisanmälan vore bra. iaf berätta för dom det du säger nu.

jag hade en stalker en gång o jag ringde aldrig polisen, vilket jag ångrar för han har stalkat andra efter mig också så ja. jag löste det genom att byta nr. han kom aldrig hem till mig, vad jag vet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dum fråga kanske, men är det någon i bilen eller står den tom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ett nummer man kan ringa för att få bilens ägare uppläst för sig om man knappar in regskylten. Minns inte vilket nummer det är dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, aa.. Hörde från en tjejkompis alldeles nyss att man kan messa regnummer till ett nummer och få reda på ägaren, skall göra det på direkten!

http://www.transportstyrelsen.se/vag/fordon/fordons-agaruppgift/

Vad tror ni polisen gör åt mitt "problem" om jag ringer dem??

Låter likoms mycket sannolikt att de skulle sätta någon form av span utanför min lägenhet.. Men känns som om jag behöver det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enligt smset jag fick tillbaks från transportstyrelsen existerar det ingen bil med det reg-nummret.. :O

Detta blev nu creepy på riktigt! Skall ringa polisen på direkten!


   
SvaraCitera
Paseo

Helleboríne:

Detta blev nu creepy på riktigt! Skall ringa polisen på direkten!

[censur] ja gud ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor du i en villa eller i en lägenhet? Om det är lägenhet så kanske det helt enkelt är någon som bor i samma trappuppgång som dig. Och när ni bor vid varandra så är det ju inte konstigt att ni handlar i samma affär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Bor du i en villa eller i en lägenhet?

Helleboríne:

lägenhet..

Homer:

Och när ni bor vid varandra så är det ju inte konstigt att ni handlar i samma affär.

Men i 3 veckor har bilen stått här utanför! Jag har bott här i 3 år och har stenkoll på vilka andra som bor i huset, vilka bilar de äger osv.. Att ingen bil är registrerad på det reg-nummret, säger det dig inget!? Den är fejk-reggad av en anledning?!

Ringde polisen nyligen, de skulle skicka ett par poliser till den angivna platsen där bilen står, blir intressant att se vad som händer nu! Står spänd intill fönstret med darrande ben!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Men i 3 veckor har bilen stått här utanför! Jag har bott här i 3 år och har stenkoll på vilka andra som bor i huset, vilka bilar de äger osv.. Att ingen bil är registrerad på det reg-nummret, säger det dig inget!? Den är fejk-reggad av en anledning?! Ringde polisen nyligen, de skulle skicka ett par poliser till den angivna platsen där bilen står, blir intressant att se vad som händer nu! Står spänd intill fönstret med darrande ben!

Ja att den inte är något reg-nummer lät ju lite konstigt faktiskt. Det var bra att du ringde polisen.

Men det kanske bara är någon som har flyttat in i närheten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åguuuu vilken tråd

nu kanske jag får äta upp det om det nu är en stalker men

jag tror 3ans buss stalkar mig, den åkte utanför mitt fönster varje dag i tre år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan meddela er om att poliserna nu har beslagtagit bilen som var STULEN!! 🙁

Men den misstänkte tjuven & i mitt fall stalkern är på fri fot! :'(

Hur skall jag nu inatt kunna sova efter det som inträffat?? Kanske hen kommer på besök här och bryter sig in när jag sover?? Usch vad creepy, kommer sitta darrandes vid TVin hela natten nu.. 🙁


   
SvaraCitera

hade nog inte tolkat det som 1 stalker ba pga d
va fan
har du ens s1 människan?


   
SvaraCitera
Lounge

kanske e hasse aro från stalkers..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Kan meddela er om att poliserna nu har beslagtagit bilen som var STULEN!! 🙁

Och vad är det som talar för att det inte bara var någon unge i området som snott en bil snarare än att någon stalkar dig?


   
SvaraCitera