Aviseringar
Rensa alla

Jag tror jag har en stalker!


Ämnesstartare

Blivande_japan:

har du ens s1 människan?

Nej.. Hen är ett spöke.. Det är ju det som gör det hela så obehagligt!! Hade det varit en människa hade jag känt mig lugnare.. Men nu börjar jag liksom oroa mig för att det är ett väsen!

Ja, jag tror seriöst på sådant! Jag hade en ond moster som hatade mig.. hon dog för dryga 5 år sedan.. Är detta henne?! Är hon här för att skrämma skräcken ur mig? Har spöket i avsikt att avlida mig? [cry]

finns det någon här på forumet som kan kommunicera med andar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skickade de ut en patrull typ på en gång för att du sade att en bil stått utanför ditt hus och sedan vid ica när du varit där?
Det var snällt. Bra gärning du gjorde nu iaf, kanske får bilägaren tillbaka sin bil nu och blir jätteglad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

. Men nu börjar jag liksom oroa mig för att det är ett väsen!

men hallå väsen stjäl inte bilar för att stalka folk de kan väl bara flyga in i din lägenhet och titta på dig från första parkett i soffan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Och vad är det som talar för att det inte bara var någon unge i området som snott en bil snarare än att någon stalkar dig?

Har hört med grannar och sådär, gamlingarna uppe på vårning 5 har stenkoll på bilar och allt som rör sig på gatorna nedanför, de har inte sett till bilen här då jag inte har varit hemma.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skickade de ut en patrull typ på en gång för att du sade att en bil stått utanför ditt hus och sedan vid ica när du varit där?
Det var snällt. Bra gärning du gjorde nu iaf, kanske får bilägaren tillbaka sin bil nu och blir jätteglad.

Jo, jag sade att jag hade sökt efter dens ägare via transportstyrelsen men inte funnit någon på numret... skulle tro att det var det som väkte polisernas intresse i fallet.. Inte om jag är stalkad eller ej.. Ja, kul för ägaren osv.. Men detta hjälper ju inte mig, stalkern är fortfarande på fri fot.. [sad]

isola:

men hallå väsen stjäl inte bilar för att stalka folk de kan väl bara flyga in i din lägenhet och titta på dig från första parkett i soffan

Men moster vill förmodligen vävka fler känslor, det har hon ju verkligen lyckats med.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

ig, stalkern är fortfarande på fri fot.. [sad]

Naj ta det lugnt

Helleboríne:

Men moster vill förmodligen vävka fler känslor, det har hon ju verkligen lyckats med.. [sad]

Din moster tyckte säkert om dig men hade egna problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Ja, jag tror seriöst på sådant!

Det finns inga spöken eller sådant, alla som säger att de kan se spöken osv ljuger vilket har bevisats gång på gång, de enda personerna man ska vara rädd för är levande, och oftast är till och med det bara dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Naj ta det lugnt

Ursäkta? Polisen sade ju det till mig.. De gör allt för att hitta hen såklart, men statistiken talar väl mest för att de inte lyckas..

isola:

Din moster tyckte säkert om dig men hade egna problem

Min moster var rasist.. Sedan mina föräldrar adopterade mig bestämde hon sig för att säga upp kontakten med dem.. Har aldrig träffat henne.. Har endast sett hennes ondskefulla leenden på bilder. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

de enda personerna man ska vara rädd för är levande, och oftast är till och med det bara dumt.

Oavsett om tinget som är ute efter mig är levande eller inte är situationen sjukt obehaglig.. synd att jag inte har vänner på nära håll som kan komma och hålla om mig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Ursäkta? Polisen sade ju det till mig.. De gör allt för att hitta hen såklart, men statistiken talar väl mest för att de inte lyckas..

ja jag menade inte så. de kommer ju inte ens leta i ditt fall då de inte har någon att leta efter, utan jag menade att du ska ta det lugnt och tänka på något annat.

Helleboríne:

Min moster var rasist.. Sedan mina föräldrar adopterade mig bestämde hon sig för att säga upp kontakten med dem..

hon hatade väl inte dig personligen då utan det faktum att du kom från ett annat land. skönt att du slapp hennes gliringar på släktmiddagar liksom.


   
SvaraCitera

Helleboríne:

Oavsett om tinget som är ute efter mig är levande eller inte är situationen sjukt obehaglig.. synd att jag inte har vänner på nära håll som kan komma och hålla om mig.

Men vännen, du behöver inte oroa dig. Jag förstår att du är rädd, men för att lugna ner dig själv kan du alltid smsa någon om vart du är på väg, var du befinner dig osv. Prata med någon i telefon, någon vän eller nattknappen (det är för sthlm, kolla motsvarigheten till det för din stad. någon du kan prata med i tfn när du är på väg hem själv på natten).

Din moster är död och andar existerar inte. Vi förmultnar i jorden och det enda som finns kvar av oss efter döden är människors minnen av oss. Om du fortsätter tänka sådär så kommer du att skrämma upp dig själv och göra det till en större grej än vad det antagligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helleboríne:

Oavsett om tinget som är ute efter mig är levande eller inte är situationen sjukt obehaglig..

I princip ingen börjar stalka någon de aldrig haft någon kontakt med, och i princip ingen är så jävla dum att den snor en bil och byter reg-skyltar bara för att kunna stalka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag menade att du ska ta det lugnt och tänka på något annat.

Det kan jag verkligen inte.. Mitt liv är på spel ffs, är det inte bättre att jag förblir extra uppmärksam? [shake]

isola:

hon hatade väl inte dig personligen då utan det faktum att du kom från ett annat land. skönt att du slapp hennes gliringar på släktmiddagar liksom.

Jo, det är klart.. Jag skulle aldrig för för mig att vilja träffa människan så mycket hemskt jag har hört om henne..

Hmm, tycker ni jag skall klura på en nödutgång från lägenheten som jag kan använda ifall att jag hör något från ytterdörren??

Jag menar, inte helt omöjligt att personen i fråga försöker sig på att picka låset..

Tror jag skall binda fast några underlakan med varande och fästa i balkongen så att jag kan slänga mig däröver om så är fallet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte avgöra om du är seriös eller ej pga vet ej vem du är [sad][sad] har du haft en tidigare användare här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

d, och i princip ingen är så jävla dum att den snor en bil och byter reg-skyltar bara för att kunna stalka.

fast det är ju smartare än att stalka med sin egen bil & regskylt!


   
SvaraCitera