Aviseringar
Rensa alla

Jag tror jag hatar kvinnor.


time
 time

Hur är du en "snäll" kille när du hatar folk för att de bestämmer över sitt eget sexliv? Då är du ju per definition inte snäll, snarare respektlös och tror dig ha rätt till kvinnor. 

Tjejer är inte maskiner du kan mata med snällmynt och få tillbaka sex för. 


   
SvaraCitera

time: Tjejer är inte maskiner du kan mata med snällmynt och få tillbaka sex för.

omg så fyndigt ska börja använda detta


   
SvaraCitera
torg1

Ligger alla tjejer med the douches? Herregud. Och tror ej att alla tjejer ignorerar dig. Du har nog fått lite fel  världsuppfattning. Va väldigt lamea argument till att hata någon också..
Verkar mer som att det är du som är en "douchebag"..

saqua:
jag är 19 och oskuld. jag har alldrig haft någon tjej. De pratar alldrig med mig de ignorerar mig alltid.
De kollar inte ens på mig. Det är som att jag inte finns. Sedan så gnäller de hella tiden om hur synd det är om dem. De är förtryckta hella tiden buhu. De ligger alltid med douchbagsen men oss killar som är snälla ignoreras alltid.
Jag tror jag hatar kvinnor. Någon som känner likadant?


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:
vet ej om du är seriös eller ej men det är nog du som gnäller om hur synd det är om dig lol ingen tjej är skyldig dig ett piss och förvänta dig inte att du kmr lyckas att få ett ligg framöver med den inställningen.

Kan man inte ens få berätta om onekväma åsikter på ett anonymt internetforum utan att behöva ta emot en massa skit?

Jag håller visserligen inte med TS, men man kan ändå behandla folk med respekt, speciellt när det handlar om personer som får dessa värderingar på grund av de har mått dåligt. 


   
SvaraCitera
Exner

time: Tjejer är inte maskiner du kan mata med snällmynt och få tillbaka sex för.

Nej, man måste svina lite också.


   
SvaraCitera
time
 time

Exner:

Nej, man måste svina lite också.

Usch och fy, det måste man inte alls!


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Kan man inte ens få berätta om onekväma åsikter på ett anonymt internetforum utan att behöva ta emot en massa skit?

Jag håller visserligen inte med TS, men man kan ändå behandla folk med respekt, speciellt när det handlar om personer som får dessa värderingar på grund av de har mått dåligt. 

ursäkta men alltså förstår ej vad du vill åstadkomma med din citering? hur är det respektlöst att jag svarar hans inlägg, när jag dessutom inte har gått till attack eller använt personangrepp lr dylikt? 


   
SvaraCitera

saqua: De ligger alltid med douchbagsen men oss killar som är snälla ignoreras alltid.

Att vara blyg, timid och sakna finess för det sociala samspelet är inte automagiskt lika med att man är snäll. Med tanke på vad för analys du gjort av din situation verkar du snarare vara en douche.


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

ursäkta men alltså förstår ej vad du vill åstadkomma med din citering? hur är det respektlöst att jag svarar hans inlägg, när jag dessutom inte har gått till attack eller använt personangrepp lr dylikt? 

Personangrepp och attack kanske inte var riktigt rätt ord, men det känns som om folk här (dig inkluderat) helt skiter i hans sida av historien och varför han faktiskt tycker som han tycker, enbart för att ni inte håller med on hans slutsats. 

Jag tycker definitivt inte att man ska kunna förvänta sig sex eller dyl. bara för att man har varit snäll, men å andra sidan måste det kännas rätt så surt om man känner att man bara är schysst mot andra men aldrig själv blir sedd eller uppskattad för det.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Personangrepp och attack kanske inte var riktigt rätt ord, men det känns som om folk här (dig inkluderat) helt skiter i hans sida av historien och varför han faktiskt tycker som han tycker, enbart för att ni inte håller med on hans slutsats. 

Jag tycker definitivt inte att man ska kunna förvänta sig sex eller dyl. bara för att man har varit snäll, men å andra sidan måste det kännas rätt så surt om man känner att man bara är schysst mot andra men aldrig själv blir sedd eller uppskatta för det. 

fast han har ju skrivit vf han tkr som han gör och jag dömer hnm utifrån det han skriver och nej jag har ej uppfattat hnm som schysst övh när han målar upp mig som ett liggobjekt och jag känner inte att jag på ngt sätt är skyldig hnm ett pedagogiskt svar för att sedan trösta lille puttenutte


   
SvaraCitera

Jag förstår hur du tänker, men du har bara träffat på den irriterande sorten av tjejer än sålänge 


   
SvaraCitera

alltså vadå den irriterande sorten alltså va
vf kan vi ej ba få ligga m vem vi vill utan att ni ska vädra era osäkra åsikter
dra en runk lr ngt jesus christ hur står ni ut m er själva


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

fast han har ju skrivit vf han tkr som han gör och jag dömer hnm utifrån det han skriver och nej jag har ej uppfattat hnm som schysst övh när han målar upp mig som ett liggobjekt och jag känner inte att jag på ngt sätt är skyldig hnm ett pedagogiskt svar för att sedan trösta lille puttenutte

Det är hyfsat många som mer eller mindre ser kvinnor som just liggobjekt. Skillnaden mellan de flesta som gör det och TS är dock att TS åtminstone kan vara ärlig med det. Jag tycker inte att det finns någon poäng med att trycka ner folk så fort de vågar vara ärliga med sina åsikter, hur mycket man än personligen håller med. Detta gör inte bara att personen kan känna sig ännu sämre och ibland även att åsikterna förstärks, det kan också skapa en miljö där man blir rädd för att vara ärlig. 

Då ser jag mycket hellre att man trots allt åtminstone kan anstränga sig en gnutta för att försöka vara lite pedagogisk, om man nu faktiskt bryr sig om vad andra har för åsikter (och om man inte gör det förstår jag inte poängen med att svara i den här tråden). 


   
SvaraCitera
time
 time

Ruttenfisk:

Det är hyfsat många som mer eller mindre ser kvinnor som just liggobjekt. Skillnaden mellan de flesta som gör det och TS är dock att TS åtminstone kan vara ärlig med det. Jag tycker inte att det finns någon poäng med att trycka ner folk så fort de vågar vara ärliga med sina åsikter, hur mycket man än personligen håller med. Detta gör inte bara att personen kan känna sig ännu sämre och ibland även att åsikterna förstärks, det kan också skapa en miljö där man blir rädd för att vara ärlig. 

Då ser jag mycket hellre att man trots allt åtminstone kan anstränga sig en gnutta för att försöka vara lite pedagogisk, om man nu faktiskt bryr sig om vad andra har för åsikter (och om man inte gör det förstår jag inte poängen med att svara i den här tråden). 

Vid något skede tror jag att det faktum att man ofta blir bemött som ett objekt, och genom åren blivit kallad det ena med det andra oavsett om man tackat ja eller nej till sex, gör att ens tålamod tryter. Det är ofta svårt att bemöta sexism med bomullshandskar på. 

Speciellt här, på en ungdomssajt där vår värdegrund är oerhört tydlig, där sexism, rasism, homofobi, funkofobi och övrig diskriminering totalt går bort, är det naturligt att sådana åsikter blir ifrågasatta. Personangrepp, hot eller regelbrott mot den som uttrycker sig mot värdegrunden är dock naturligtvis inte tillåtna.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Det är hyfsat många som mer eller mindre ser kvinnor som just liggobjekt. Skillnaden mellan de flesta som gör det och TS är dock att TS åtminstone kan vara ärlig med det. Jag tycker inte att det finns någon poäng med att trycka ner folk så fort de vågar vara ärliga med sina åsikter, hur mycket man än personligen håller med. Detta gör inte bara att personen kan känna sig ännu sämre och ibland även att åsikterna förstärks, det kan också skapa en miljö där man blir rädd för att vara ärlig. 

Då ser jag mycket hellre att man trots allt åtminstone kan anstränga sig en gnutta för att försöka vara lite pedagogisk, om man nu faktiskt bryr sig om vad andra har för åsikter (och om man inte gör det förstår jag inte poängen med att svara i den här tråden). 

omg ok wow 😀 han e inget helgon ba för att han e ärlig srsly tho vrf mst du försvara hnm så mkt


   
SvaraCitera