Aviseringar
Rensa alla

Jag tror vi lever för att samla minnen


Fel. Man lever för att skapa ett arv.


   
SvaraCitera
aimb
 aimb

emery:

Vackra minnen som vi kan tänka tillbaka på sen när det är dags. För det är egentligen det enda som vi alltid kommer ha kvar och som ingen kan ta ifrån oss, det är våra minnen.

Det kan väl vara bra när man är lite nere

Men själv tycker jag att sann lycka är delad glädje 😀


   
SvaraCitera

Jag tror vi lever


   
SvaraCitera

emery:

Vackra minnen som vi kan tänka tillbaka på sen när det är dags. För det är egentligen det enda som vi alltid kommer ha kvar och som ingen kan ta ifrån oss, det är våra minnen.

Aki?[love]

Nah, håller inte med där.
Jag gillar att se det som att man lever i det som är här och nu och njuta av det så mycket det bara går!
Tycker inte om att se det som att när man ligger för döden är det enda som räknas. Snarare, är det kanske det enda som inte räknas? Men har man massa glada minnen då så tror jag det hjälper oerhört!

Kanske ser vi det på samma sätt i alla fall? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Men har man massa glada minnen då så tror jag det hjälper oerhört!

Ja helt sant, menade inte att vi ska samla minnen nu inför döden liksom.
Men jag var mest i ett sånt gay-tillstånd igår när jag skrev det för jag läste ett gammalt dagboksinlägg om att det är sant det där med att inget varar för alltid, så man får samla minnen helt enkelt.


   
SvaraCitera

emery:

Ja helt sant, menade inte att vi ska samla minnen nu inför döden liksom.
Men jag var mest i ett sånt gay-tillstånd igår när jag skrev det för jag läste ett gammalt dagboksinlägg om att det är sant det där med att inget varar för alltid, så man får samla minnen helt enkelt.

Ah, bra. Det lät så väldigt dystert när man tolkade det så nämligen!
Annars nästan lite euforiskt och nostalgiskt =)
Kanske är det det som är det fina med allt, att inget är permanent utom förändring i sig (paradox...) [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Annars nästan lite euforiskt och nostalgiskt =)
Kanske är det det som är det fina med allt, att inget är permanent utom förändring i sig (paradox...)

Ja precis^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera