Aviseringar
Rensa alla

Jag tycker att det är dags att våga visa korkighet!


Ämnesstartare

Såhär ligger det till:
Är du inne på internet så klassas du direkt som dum.

Såhär ligger det till:
Är du ute i riktiga livet så klassas du direkt som smart.

Såhär ligger det till:
Är du ute i riktiga livet så klassas du som varken dum eller smart.

Varför tror ni att internetanvändare är så noga med smartheten hos människor? Vet inte en människa varför halva månen bara lyser så klassas den som en retarderad idiot här på internet! Vet inte en människa det i verkligheten så är det ingen som ens tänker på det! Kan det ha med att göra att internetmänniskor är dumma i huvudet?????? GÅ UT OCH RÖR PÅ FLÄSKET så ska ni se att världen är mer än hjärnor och division...

Våga vara dum!


   
Citera
Ämnesstartare

Och jag vet varför halva månen lyser det är för att solen bara lyser på ena sidan så problem solved nu kan ingen nörd komma hit och jiddra[wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tror att de flesta nog betraktar en människa som inte vet varför endast delar av månen är belyst under de flesta nätter, som en idiot, även i verkliga livet. Det är bara det att det är väldigt enkelt att vara en s.k. internet tough guy, medan man vanligen beter sig artig i verkliga livet, och därför inte säger "lol idiot :D:D" - även om man definitivt tänker det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vet inte en människa varför halva månen bara lyser

Det är för att mån-människorna vill spara på strömmen ibland


   
SvaraCitera

månen är en ost


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är dum - medelmåttig - och så är det med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är bara det att det är väldigt enkelt att vara en s.k. internet tough guy, medan man vanligen beter sig artig i verkliga livet, och därför inte säger "lol idiot :D:D" - även om man definitivt tänker det.

Jag tänker snarare - "Åh, vilken spännande och unik världsbild den här personen måste ha, som inte förstår månen. Vad är det hon kan som inte jag kan? Vad har hon lagt sin energi på i stället för att förstå månen?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Jag tänker snarare - "Åh, vilken spännande och unik världsbild den här personen måste ha, som inte förstår månen. Vad är det hon kan som inte jag kan? Vad har hon lagt sin energi på i stället för att förstå månen?"

Att du inte gör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vet inte en människa det i verkligheten så är det ingen som ens tänker på det!

Klart att folk tänker på't, det är bara inget som vågar säga något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Såhär ligger det till:
Är du ute i riktiga livet så klassas du direkt som smart.

Såhär ligger det till:
Är du ute i riktiga livet så klassas du som varken dum eller smart.

...?

För övrigt håller jag med. Internet har blivit en fristad för att inte bete sig. Vilda västern.

Trots att internet funnits i 15 år, och community-internet i åtminstone 8 år, så ställs det så gott som inga krav på sociala regler och normer.

Skulle man säga sådant av den förolämpande natur som folk skriver i diskussioner här i verkligheten skulle man anses som gravt autistisk, obehagligt gränslös och kanske lite dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus Normark:

Trots att internet funnits i 15 år, och community-internet i åtminstone 8 år, så ställs det så gott som inga krav på sociala regler och normer.

Vilket är positivt. Det är bra att man kan ha en fristad på nätet, där man kan ge utlopp för det man stänger inne och inte delger människor "irl". Lite som att man kan få utlopp för sin aggression genom att sporta. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Vilket är positivt. Det är bra att man kan ha en fristad på nätet, där man kan ge utlopp för det man stänger inne och inte delger människor "irl".

Ja, men det går så ofta till överdrivt, folk tycks få som syfte att vara elak och känner sig nöjda att ingen kan komma på vilka dem är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus Normark:

Ja, men det går så ofta till överdrivt, folk tycks få som syfte att vara elak och känner sig nöjda att ingen kan komma på vilka dem är

Det kanske tyder på att många faktiskt är elaka inombords? [chocked] Jag kan känna mig lite elak och "besserwissrig" ibland och det får jag utlopp för på nätet. Det känns oftast skönt. I verkligheten är det inte ofta jag knäpper människor på näsan när de har åsikter som inte stämmer överens med mina eller om de helt enkelt bara är dumma. Men jag vill tro att jag inte är en helt annan människa i forum/communities... och jag betraktas nog som relativt snäll och harmlös irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är dumma, alla är smarta.
Alla är allt men ibland är vi ingenting.


   
SvaraCitera