Aviseringar
Rensa alla

Jag tycker också att cannabis skall legaliseras, var med och låt det diskuteras!


Ämnesstartare

En legalisering är bättre för Sverige anser jag.

Nu låter jag er kommentera mitt påstående och disskutera fritt angående nackdelar och fördelar med en legalisering.

Att använda faktabaser från svenska skolböcker, legaliseringsförespråkare som t.ex cannabisera.se och forskningsresultat gjorda på djur får er bara att se väldigt obildade och retarderade ut.
Ett exempel på en bra källa till fakta skulle kunna vara Kanadensiska Senatens Rapport om cannabis, eller World Health Organisations faktasida.
Killar och tjejer, vi är inga möss eller andra djur. Vi fungerar inte på samma sätt som dem.


   
Citera
Ämnesstartare

vem vare som kasta !?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De blir nog massa krångel med EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frälsaren:

forskningsresultat gjorda på djur får er bara att se väldigt obildade och retarderade ut.

Så om jag skulle nämna LD50 värdet så skulle jag per automatik vara retarderad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Så om jag skulle nämna LD50 värdet så skulle jag per automatik vara retarderad?

Skulle väl vara rätt irrelevant, då man som manlig sjuttiokilos "mus" måste äta 100 gram cannabis för att nå det värdet.


   
SvaraCitera

jag är personligen helt för en legalisering av cannabis, det vore roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Skulle väl vara rätt irrelevant, då man som manlig sjuttiokilos "mus" måste äta 100 gram cannabis för att nå det värdet.

Ja, det vore det, men jag syftade på trådskaparens märkliga debatt-teknik, studier på djur kan vara nödvändigt att nämna ibland, allt är ju inte som den där nyligen utförda studien där man försökte studera mänskligt socialt beteende på råttor och kom fram till att dem som använde cannabis var mer troliga kandidater till heroinister än de som inte gjort det. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

kom fram till att dem som använde cannabis var mer troliga kandidater till heroinister än de som inte gjort det. [rolleyes]

Haha, hur kom man fram till det?! Forskning alltså, vad de kan.

Jag håller med att om att TS är lite lame i sin teknik, men jag förstår vart han vill komma med det han skriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Haha, hur kom man fram till det?! Forskning alltså, vad de kan.

Jag vet inte exakt hur de gjorde, och kan ärligt talat inte komma på något tillförlitligt sätt att testa det på, antagligen hade dem ett gäng råttor, gav dem cannabis och noterade vilka som åt det, och testade samma sak med heroin efteråt. Kvällstidningarna omnämde studien flitigt ett tag och förbisåg helt att poängen med den var att studera mänskligt socialt beteende hos råttor (som bekant ägnar sina liv åt att äta sopor och vars sociala interaktioner nästan uteslutande handlar om att föröka sig i tid och otid)

(Ja, jag var tvungen att nämna studien ifråga och klaga på den)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

(Ja, jag var tvungen att nämna studien ifråga och klaga på den)

Helt sjukt. Jag har för övrigt trott att det var snusmumriken på din visningsbild rätt länge nu. Fråga mig INTE varför.


   
SvaraCitera

Mawns:

adskjaskdj

hej älskling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uwedyugewd:

hej älskling

hej läskig. Inget spam i tråden, slut med det nu [no-no]


   
SvaraCitera

Mawns:

hej läskig. Inget spam i tråden, slut med det nu

HEPP :@@@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken nyskapande och revolutionerande frågeställning. Den har aldrig diskuterats här förut.


   
SvaraCitera

gaah, inte en till tråd, dettar har ju sannerligen aldrig diskuterats förut.


   
SvaraCitera