Aviseringar
Rensa alla

Jag undrar detta ang facebook


Ämnesstartare

De tio vänner som visas i vänsterspalten eller de vänner som visas högst upp (när man går in på vänner) om man har tidslinjen, hur väljs de ut?


   
Citera

Vet inte hur det fungerar med de högst upp nu för tiden men de som visades till vänster tidigare valdes väl ut slumpvis av dem man hade nån form av kontakt med? Så fattade jag det för iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

nån form av kontakt med

Ok. Har inte facebook själv så har ingen aning, men undrar ändå 🙂
Men vad för slags kontakt är det då, räcker det med att gå in och kolla profilen eller är det typ dem man är taggad på flest bilder av? [tard]


   
SvaraCitera

dramaqueen:

Men vad för slags kontakt är det då, räcker det med att gå in och kolla profilen eller är det typ dem man är taggad på flest bilder av?

Att gå in på profilen räknas nog inte som kontakt tror jag inte. Men att gilla och skriva i varandras statusar och andra former av meddelanden spelar nog in i vilka som visas där. Att bli taggad räknas nog också tror jag. Men jag kan ju ha helt fel men det är så jag uppfattat det iaf. Kan inte minnas att någon jag aldrig haft kontakt med över fb visades i vänsterspalten utan det brukade vara dem jag skrivit mest och senast till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På min FB visas 6 vänner och det är bara 1 av dem som jag brukar hålla kontakt med och chatta och sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helt random.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Då räknas privat chat också?

Tack för a du är snäll o svarar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

helt random.

säker? det brukar ju vara ungefär samma personer mest hela tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dramaqueen:

äker? det brukar ju vara ungefär samma personer mest hela tiden?

Tycker att det är olika varje gång jag kollar. eller det kanske är minnet som spökar


   
SvaraCitera

dramaqueen:

Okej. Då räknas privat chat också?

Det gör det nog ja. För som du säger visas ungefär samma personer där hela tiden med något litet undantag och det är de jag och de jag diskuterat saken med har mest kontakt med iaf.

Men hur det fungerar nu för tiden med tidslinjen har ingen aning om, fattar inget av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte fått tidslinjen än [cool]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har inte fått tidslinjen än

Inte? [surprised] Har du tackat nej till den tidigare eller har de inte meddelat dig om den? Jag tvingades börja använda den och från och med idag skulle den gamla försvinna helt eller vad det nu var. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

från och med idag skulle den gamla försvinna helt eller vad det nu var.

önskar att man bara kunde skita i att ha något över huvud taget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Har du tackat nej till den tidigare eller har de inte meddelat dig om den? Jag tvingades börja använda den och från och med idag skulle den gamla försvinna helt eller vad det nu var. [sad]

fick ett meddelande för några dagar sedan, vet inte om det var tidigare i veckan eller i helgen som var, om att jag skulle få tidslinjen "in a few days" men har inte fått den än iallafall [smile]
jaa, alla ska ju ha den är tanken. no retuuuuurn


   
SvaraCitera

Brk g:

önskar att man bara kunde skita i att ha något över huvud taget

mmm! Men det gååår inte. Livet fungerar inte så.

enhimmelskdrog:

fick ett meddelande för några dagar sedan, vet inte om det var tidigare i veckan eller i helgen som var, om att jag skulle få tidslinjen "in a few days" men har inte fått den än iallafall
jaa, alla ska ju ha den är tanken. no retuuuuurn

Härligt, då kan ju du njuta av den gamla några dagar till! Tidslinjen är nog iofs inte så hemsk när man vant sig men just nu är den otroligt rörig tycker jag.


   
SvaraCitera