Aviseringar
Rensa alla

Jag vänder mig till er för hjälp. Problem med elev.


Ämnesstartare

Jag heter Yngve och arbetar som biträdande grundskolelärare i nordvästra delen av vårt avlånga land. Jag undervisar i SO-ämnena. I en utav klasserna jag undervisar går det en 15-årig tjej som jag länge har misstänkt vara ganska kåt på mig. Igår anordnades det en julfest i skolmatsalen på kvällen. Jag var där, tillsammans med ett par andra lärare stod jag och serverade julbål i ett hörn. Vi misstänker att flera utav eleverna lyckades ta med sig sprit in på festen trots att det var strikt förbjudet. Den här kåta tjejen var givetvis där också och vid detta tillfälle kåtare än någon annan gång under terminen.

För att göra en lång historia kortare så sög hon av mig utomhus bakom några baracker på skolgården. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag är verkligen oerhort ledsen över att det blev som det blev, jag har själv fru och barn som är i den åldern. Det känns som om denna eleven kommer orsaka fler problem när vårterminen börjar. Vilken väg är bäst att gå nu? Jag funderar på att säga upp mig, men då måste jag ha någon jättebra orsak till det hela som frugan köper utan att misstankar väcks till liv. Jag har verkligen ångest över det här nu och ångrar allt så klart.

Jag undrar även vad för tankar ni som själva är elever på högstadiet får utav det här?  


   
Citera
Ämnesstartare

Lägg det bakom dig och håll det hemligt, glöm bort det. Alternativt prata med psykolog för att få ut det.

Jag är 18, men jag känner empati och medkänsla, du har inte gjort något fel. Det är din ensak, men gå inte längre då det är straffbart.

Lycka till Yngve.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I call troll on this one.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äru ett troll eller någon seriös??? Tardig


   
SvaraCitera

Nu vet jag ju inte om du trollar eller ej, men snäll som jag är så kommer jag med ett råd.

Glöm det och lägg det bakom dig. Som det låter så verkar tjejen vara ett problembarn, så ingen skulle nog köpa historien ifall hon skulle berätta det för folk. God jul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du en fru som är 15 och barn som är 15? o_O


   
SvaraCitera

Lilla trollet :* Du kommer dock aldrig slå adamson


   
SvaraCitera

post-31731-Rudy-Misfits-gif-disgusted-Im


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:
post-31731-Rudy-Misfits-gif-disgusted-Im

Hahaha bästa svaret 


   
SvaraCitera

Yngve Hjärta (ÅFAN Rektorn på min skola heter så hjälp)


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska visa denna tråd till din fru. -.-


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Yngve Pärldotter: Det känns som om denna eleven kommer orsaka fler problem när vårterminen börjar.

Kommer HON orsaka? Det känns inte rätt att uttrycka sig som att hon var "boven". Det är du som är läraren och som bör tagit din professionella roll.

hoppas på att det rör sig om ett troll dock Ledsen känns som det om man ser till flera faktorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:
post-31731-Rudy-Misfits-gif-disgusted-Im

rogernw: Hahaha bästa svaret

hahaahahahah jag döööööööööör

Hjärta


   
SvaraCitera

Yngve Pärldotter:
Jag heter Yngve och arbetar som biträdande grundskolelärare i nordvästra delen av vårt avlånga land. Jag undervisar i SO-ämnena. I en utav klasserna jag undervisar går det en 15-årig tjej som jag länge har misstänkt vara ganska kåt på mig. Igår anordnades det en julfest i skolmatsalen på kvällen. Jag var där, tillsammans med ett par andra lärare stod jag och serverade julbål i ett hörn. Vi misstänker att flera utav eleverna lyckades ta med sig sprit in på festen trots att det var strikt förbjudet. Den här kåta tjejen var givetvis där också och vid detta tillfälle kåtare än någon annan gång under terminen.

För att göra en lång historia kortare så sög hon av mig utomhus bakom några baracker på skolgården. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag är verkligen oerhort ledsen över att det blev som det blev, jag har själv fru och barn som är i den åldern. Det känns som om denna eleven kommer orsaka fler problem när vårterminen börjar. Vilken väg är bäst att gå nu? Jag funderar på att säga upp mig, men då måste jag ha någon jättebra orsak till det hela som frugan köper utan att misstankar väcks till liv. Jag har verkligen ångest över det här nu och ångrar allt så klart.

Jag undrar även vad för tankar ni som själva är elever på högstadiet får utav det här?  

hej varför lät du henne göra de då


   
SvaraCitera