Aviseringar
Rensa alla

- Jag väntar på att det ska bli lagligt att gifta sig med två, säger hon.


herr_nilsson:

Nej, jag är inte så säker på att det underlättar arv och skatter...

Jag är väldigt säker på att om du dör får din maka/make en del av dina pengar. Skulle ni inte varit gifta hade denne inte fått någonting om du inte hade skrivit ett testamente.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jag är väldigt säker på att om du dör får din maka/make en del av dina pengar.

Haha, men läs innan du skriver. [smile]
Jag gjorde skillnad på juridik och religion, men skit samma. Du kommer förmodligen inte att läsa det här heller... [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

det ska var mellan man och kvinna.
inte mellan män och kvinna[confused]

Men sverige ändrar ju på reglerna om hur man ska få gifta sig nu för tiden, så det skulle inte förvåna mig om de skulle göra det lagligt. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

det ska var mellan man och kvinna.

Enligt? Månggifte är vanligt historiskt sätt, och även samkönat gifte har förekommit av och till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

och även samkönat gifte

ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

ja?

Stringburka:

det ska var mellan man och kvinna.
Enligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

det ska var mellan man och kvinna.
Enligt?

det var det innan, och sen ändrade de lagen att samkönade skulle få gifta sig också.

ti-92:

Men sverige ändrar ju på reglerna om hur man ska få gifta sig nu för tiden, så det skulle inte förvåna mig om de skulle göra det lagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

det var det innan, och sen ändrade de lagen att samkönade skulle få gifta sig också.

Men du har fortfarande inte svarat på frågan. När du skrev "det ska vara mellan man och kvinna" insinuerade du att detta är något bestämt, och då undrar jag, vilken auktoritet är det som sagt att det ska vara så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Men du har fortfarande inte svarat på frågan. När du skrev "det ska vara mellan man och kvinna" insinuerade du att detta är något bestämt, och då undrar jag, vilken auktoritet är det som sagt att det ska vara så?

jag tycker så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag tycker så.

Okej, kan du utveckla vad som dikterat ditt tyckande, eller rättare sagt, varför du tycker att lagar ska se ut efter ditt privata tyckande om detta nu inte är grundat i några egentliga data?

tl;dr: Varför tycker du så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Okej,

privata?

därför att kyrkan fick mig att tro fel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera