Aviseringar
Rensa alla

Jag vet inte vart jag har henne


Ämnesstartare

Tjena!

Jag träffade en gammal klasskompis förra helgen, fick hennes nummer osv. Hade druckit och var allmänt social så jag tog tillfället som bjöds då vi ändå var på samma ställe. Jag har väl spanat in henne de senaste veckorna och inte vetat hur jag skulle gå vidare.

Jag skickade ett sms dagen efter och fick inget svar först. Sedan kom det ett där det stod att hon inte hade så mkt pengar kvar och jag la ner. Tänkte göra ett nytt försök på facebook eller msn. Så klart loggade hon inte in på hela veckan. Hon var dessutom sjuk hela veckan i skolan.

Tillslut på fredagskvällen var hon online, YES! tänkte jag. skrev till henne direkt och det verkade lovande.

Igår kväll umgicks jag med några kompisar och vi drack lite och hade trevligt. Vi fick reda på att hon chillade med några kompisar också. Jag tänkte att vi kanske kunde ses och dom verkade på. Sen helt plötsligt orkade dom inte. Hade iaf skrivit och frågat tidigare den dagen om hon hade fyllt på med nå pengar. Svaret kom många timmar senare och det hade hon. Smsade med henne till och från hela kvällen.

Hur ska jag nu gå vidare? Jag får alltid skriva först och när vi väl skriver verkar hon glad och intresserad. Ber om ursäkt för stavfel och dylikt även WALL OF TEXT. Fick lov att skriva det två gånger för jag han loggades ut första, jobbigt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ring och fråga henne om ni kan träffas.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Ring och fråga henne om ni kan träffas.

SKYPE!

TS: Fråga rätt ut. Det är det bästa. Så slipper du verkligen undra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joo, men tror jag ska ligga lågt ett tag, känna av läget lite. Man vill ju inte vara för dryg heller...


   
SvaraCitera

Tycker det låter som om hon inte är överdrivet intresserad och att om du pushar för mycket kanske hon dissar dig. Men det verkar inte heller vara ett lost cause.
Om jag vore du skulle jag försöka "hamna" i hennes sällskap så ofta som möjligt, utan att ha planerat det med henne eller någon annan i förväg. Kanske inte prata med henne varje gång det händer, men när du väl gör det, varva casual-snack med att stöta på na'.

------

Eller så kan du ju fråga Greger om råd.
Dold text: Men passa på innan den eventuella assassinationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Tycker det låter som om hon inte är överdrivet intresserad och att om du pushar för mycket kanske hon dissar dig. Men det verkar inte heller vara ett lost cause.

Precis så är det, vet inte om hon spelar svår fångad eller känner efter, tiden får väl utvisa


   
SvaraCitera

Waspen:

Precis så är det, vet inte om hon spelar svår fångad eller känner efter, tiden får väl utvisa

Det här kanske låter stenkorkat, men bland det bästa du kan göra om du vill få reda på om det finns en möjlighet är att halvt om halvt ignorera henne.

Jag spanade på, och bjöd ut, en tjej för ett par månader sedan. Det blev inget av det. Trots att jag i princip gav henne hur mycket uppmärksamhet som helst, tog del av hennes intressen och så vidare.
Så, jag la av.

Det var då det sjuka började; när jag inte längre var "på" så började hon för första gången inleda msn-samtal med mig, började prata mer aktivt med mig när vi sågs och hon t.o.m. började vinka för att påkalla min uppmärksamhet, utan att ha någon speciell anledning till det.

En teori, som en av mina väninnor framförde om det, var att tjejen trots att hon inte visade det, verkligen njöt av den uppmärksamheten hon fick, men att hon inte var säker på huruvida jag bara var ett desperat nöt. En "vem-som-helst". När jag slutade, så skulle hon då, enligt teorin, ha insett att "Hey, vad hände nu? Vadå ... klarar han sig utan mig?", och att detta på något skulle triggat den våg av uppmärksamhet jag nu tilldrar mig.

Jag kan tyvärr inte garantera att det blir likadant för dig, men men ... kan alltid vara värt att pröva.


   
SvaraCitera

Lambda89:

En teori

En annan teori skulle ju kunna vara att det är jobbigt när folk är för mycket på, och när de sedan börjar bete sig som vanliga människor igen blir det kanske mer attraktivt att umgås med dem.

Det att ge ge ge och förvänta sig något tillbaka, oavsett vad det är man har gett, är ett ganska intressant fenomen.

No offence btw.


   
SvaraCitera

Miceparade:

No offence btw.

None taken. Jag menade för övrigt inte "ge" som något som gynnade henne, snarare som så att jag försökte skapa en relation. Alltså, jag gav ett försök till en relation.

Det låter lite dumt, men jag kan inte definiera det bättre.


   
SvaraCitera