Aviseringar
Rensa alla

Jag vet varför man skaffar barn!


Ämnesstartare

Slaveri som ni alla vet är ju olagligt, men att utpressa sina barn, är lagligt!

Jag har äntligen förstått varför man skaffar barn, och jag vet varför jag kommer eventuellt skaffa barn. Jag vill ha en liten jävel som kan göra allt jag säger åt honom/henne och få min vilja igenom med ett simpelt argument. "Vem är det som tjänar pengarna i den här familjen?".

Jag blir tvingad till att köpa öl, cigaretter och godis dagarna i ända åt min pappa eller morsa bara för de är så jävla lata att de inte orkar göra det själva. När jag blir 20 blir det att jag får sticka till Systembolaget och köpa sprit till alkisfittorna som bor där hemma. Nu är de ju inte riktiga alkoholister som blir fulla varenda dag, men alkoholberoende är de ta mig fan. Köper starköl och dricker det på en vardag. HELLO ADDICT.

Att skaffa barn är precis som att skaffa en slav. Du är slaven och det finns INGENTING du kan göra åt saken. Du blir fri när du flyttar hemifrån.

Tänk efter bara. Din förälder tvingar dig göra någonting. Du ringer BRIS. Vad händer? BRIS kommer och tar dig ifrån dina föräldrar och du får bo hos en fosterfamilj som du inte känner och som säkerligen inte kommer behandla dig så mycket bättre än vad dina biologiska föräldrar gjorde. I alla fall inte när du har bott där i något år eller två.

Lika bra att slava åt föräldrarna i ca 20 år.


   
Citera

eh. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

eh. [rolleyes]

Jag är ingenting än en slav åt mina föräldrar i stort sett. Det är fett irriterande.

It has scarred me for life.


   
SvaraCitera

fisQ:

Jag är ingenting än en slav åt mina föräldrar i stort sett. Det är fett irriterande.

It has scarred me for life.

Ok. Pro tip, skaffa blogg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Ok. Pro tip, skaffa blogg.

Jag har en men den är inte så värst populär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungefär vid tolv års ålder eller så, så lär man sig att säga "fan heller, gör det själv".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ungefär vid tolv års ålder eller så, så lär man sig att säga "fan heller, gör det själv".

Och det är då föräldrarna kommer med det oknäckbara argumentet "Vem är det som tjänar pengarna i den här familjen?"

och sen får man göra det ändå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Och det är då föräldrarna kommer med det oknäckbara argumentet "Vem är det som tjänar pengarna i den här familjen?"

När jag var tolv hade jag säkert sagt ungefär "det är din skyldighet som föräldrer att försörja mig även om jag inte gör som du säger MMMmm just det KNÄCKT" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

"det är din skyldighet som föräldrer att försörja mig även om jag inte gör som du säger MMMmm just det KNÄCKT"

mm de är skyldiga att ge dig mat och en plats att sova, men de är inte skyldiga att göra dig lycklig...

Det är bara att plocka bort alla dina käraste ägodelar tills de har dig kontrollerad som du vore en voodoo-docka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Det är bara att plocka bort alla dina käraste ägodelar tills de har dig kontrollerad som du vore en voodoo-docka

Och då är man jobbig som in i helvete i stället, så får man som man vill [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Och då är man jobbig som in i helvete i stället, så får man som man vill [y]

Det är inte så lätt att vara jobbig när man inte har någonting att se fram emot längre. Tar de bort allt du äger och har för att få sin vilja igenom är det lika bra att ge upp och sluta kämpa ett förlorat krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Det är inte så lätt att vara jobbig när man inte har någonting att se fram emot längre. Tar de bort allt du äger och har för att få sin vilja igenom är det lika bra att ge upp och sluta kämpa ett förlorat krig.

Jobbig = du får det du vill ha om du håller käften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jobbig = du får det du vill ha om du håller käften.

Vissa kan ju ha haft turen att ha vuxit upp med föräldrar utan ryggrad, som faller över vid första "WÄÄÄÄH"t.

De flesta har inte den lyxen och får slava åt sina föräldrar tills de flyttar hemifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Vissa kan ju ha haft turen att ha vuxit upp med föräldrar utan ryggrad, som faller över vid första "WÄÄÄÄH"t.

Jag kan vara riktigt, riktigt jävla jobbig. Fast det var länge sedan nu...

Fick betalt ibland för att sova hos någon kompis [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag kan vara riktigt, riktigt jävla jobbig. Fast det var länge sedan nu...

Min lillebror är också jobbig. Men det finns ingenting som ett headset och musik på högsta volym tar hand om. MAN HÖR INGENTING! Det är som om han aldrig funnits!

Oväntad:

Fick betalt ibland för att sova hos någon kompis [y]

Fan jag brukar sno pengar som kompensation för jag degradar mig själv till den låga nivån att köpa cigaretter.


   
SvaraCitera