Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bara prata med Gud EN GÅNG.. hur? Snälla !


Ämnesstartare

Jag brukade vara kristen. Jag åkte in på rehab för WoW-missbruk och gick igenom helvetet där inne... ett riktigt helvete! Jag bad faktiskt, som icke-troende.. jag bad. Detta bevisade att jag var menat till att tro, att älska och att bli en av Guds trotjänare. Handen på hjärtat så var det faktiskt allt jag ville! Men han kom aldrig och besökte mig, varken i mina drömmar eller under min vakna tid.. så jag gav upp honom och blev en WoW-fri människa, men en frågande sådan. Varför vill han inte tala med mig? Måste jag offra en mormon först? Vad är proceduren för att lyckas? All hjälp uppskattas.


   
Citera
skal
 skal

Det simpla svaret till att han inte talar med dig är att han inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja spela WoW igen, du är nog närmare att få tala med Gud om du fortsätter så än om du ständigt söker uppmärksamheten.


   
SvaraCitera

Om du vill gärna veta varför, jo svaret är om du tex har ett test i skolan skulle läraren hjälpa dig om du bad om hjälp. Om du sa till din lärare vad är svaret, hen hade direkt sagt det är ett test jag kan inte säga något, det är samma sak med Gud (Jesus). Gud kan inte visa sig för mänskligheten eller prata med dem, för då kommer det vi tror på inte kallas TRO!, Gud hör dina böner, Jesus sa närma dig mig o jag ska närma mig dig. Tänk att Jesus Herrarnas Herre Konungarnas Konung dog på korset för dig, satt du ska få chansen o får ett evigt liv i paradiset. Så utnyttja chansen genom att tro på honom.


   
SvaraCitera