Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bli fri


Ämnesstartare

I framtiden vill jag aldrig behöva oroa mig om tid, pengar eller frihet. Jag vill kunna göra vad jag vill, arbeta var som helst i världen och vakna med ett leende på läpparna varje morgon.
Jag är 15 och vill redan nu inte ens tänka på att vara anställd, leva och tillfredsställa andras drömmar, istället för mina egna.
Jag förstår om det låter som en konstig dröm. Men det finns någonting inom mig som säger att jag ska köra mitt eget race, istället för att gå vägen som många andra ser som ett bra liv. Att studera på gymnasium, högskola, bli anställd och jobba dig upp inom arbetet och bli en chef för att tjäna bra.

Jag vill sköta mitt egna.

Hur låter det här för er? Låter det som vilda pojkdrömmar eller hur skulle ni resonera kring det här? Hade ni bett mig att satsa 110% på det jag själv vill, eller skulle ni försöka hålla tillbaka mig på grund av att det låter för otroligt, särskilt för en 15-åring att tänka så här?


   
Citera

Mitt tips är väl att satsa på det du själv vill, men ha en backup-plan.

Verkligheten är inte lätt. De flesta når aldrig riktigt sina drömmar. Men samtidigt, om man inte satsar på drömmarna kommer man inte nå någonting alls.


   
SvaraCitera
L Y S

Du kan mycket väl lyckas göra precis vad du vill i framtiden och vara glad, men det kräver oftast ännu mer viljestyrka, ihärdighet och tålamod än att leva ett vanligt liv. Det har sitt pris, men man lever bara en gång så jag tycker att man ska satsa på det liv man helst vill leva.


   
SvaraCitera

Alltså, det här är precis som om jag hade skrivit det:-) Jag är snart 15 år och tänker exakt likadant och har gjort sedan jag var 10! Det du vill uppnå är fullt möjligt om du jobbar hårt och inte ger upp oavsett vad som händer. Det som gör att många inte når sina mål är att de ger upp när något går fel, generellt sett tar det däremot ca 3 stora misslyckanden för att lyckas. Jag vet detta för att min familj har nått dit jag vill nå, de har ägt egen bank, jobbar med kändisar, världsledare m.m. så det är helt klart möjligt:-)


   
SvaraCitera

Spiff06:
Alltså, det här är precis som om jag hade skrivit det:-) Jag är snart 15 år och tänker exakt likadant och har gjort sedan jag var 10! Det du vill uppnå är fullt möjligt om du jobbar hårt och inte ger upp oavsett vad som händer. Det som gör att många inte når sina mål är att de ger upp när något går fel, generellt sett tar det däremot ca 3 stora misslyckanden för att lyckas. Jag vet detta för att min familj har nått dit jag vill nå, de har ägt egen bank, jobbar med kändisar, världsledare m.m. så det är helt klart möjligt:-)

Och om du vill så kan jag berätta några saker jag har gjort för att nå målet:-)


   
SvaraCitera