Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bli psykolog


Ämnesstartare

.. men intagningspoängen ligger på över 19 i snitt och ~1.8 i HP. Mina betyg kommer ligga strax under 19, förhoppningsvis, och HP, eh heh..
Hur mycket förbättrar man sig när man gjort provet flera gånger? Hur gick det för dig?

Förövrigt undrar jag om det nån som vet hur hänsyn tas till meritpoängen? Nu är det ju 22,5 som är max! Ligger intagningspoängen fortfarande på 19 då? Huhu.


   
Citera

Ja, det vore kul. Har också tänkt på det. En utbildning som både är intressant och förmodligen leder till jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Ja, det vore kul. Har också tänkt på det. En utbildning som både är intressant och förmodligen leder till jobb.

Men vafan nej, låt bli, du får inte ta min plats [mad]


   
SvaraCitera

har inte förbättrat mig alls. fast är ju rätt korkad också.
hur kan man vilja bli psykolog.


   
SvaraCitera

HSP. fick jag 1.3. på första gången. Skulle jag få typ 2.0. skulle jag söka psykolog annars inte. Är mer teknisk 😉


   
SvaraCitera

honolulu:

Men vafan nej, låt bli, du får inte ta min plats [mad]

Fick 1.7 första gången, jag gör det igen och tar din plats. Ägd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Fick 1.7 första gången, jag gör det igen och tar din plats. Ägd!

Hatar dig, fan vad jag ska få 2,0 och 20,0, in yo face.


   
SvaraCitera

Samma här, vill också bli det. [cute]

honolulu:

Förövrigt undrar jag om det nån som vet hur hänsyn tas till meritpoängen? Nu är det ju 22,5 som är max! Ligger intagningspoängen fortfarande på 19 då? Huhu.

Tyvärr så kommer det antagligen höjas nu när nästa kull söker in. Läste om nån tjej som inte kom in på läkarutbildningen heller pga av det nya systemet.

Olika har förbättrat sig olika mycket. http://www.hpguiden.se/ är något du kan kolla på.


   
SvaraCitera

honolulu:

Hatar dig, fan vad jag ska få 2,0 och 20,0, in yo face.

Du kan inte få 2.0.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

http://www.hpguiden.se/

gråter.

Brk g:

Du kan inte få 2.0.

how come.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

har en klump i magen, kommer nog inte innn??? [sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera

honolulu:

har en klump i magen, kommer nog inte innn??? [sad][sad][sad][sad]

Jo, det gör du. Tänk positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Jo, det gör du. Tänk positivt.

tänker realistiskt okej [sad]


   
SvaraCitera

jävla kvasiläkekonst. förr eller senare så kommer svensk vårddoktrin förändras till det bättre, på ett sådant sätt att folk som inte hjälps av psykoterapi inte heller får någon sådan, vilket är en majoritet av de som får det. och då kommer det finnas jävligt mycket arbetslösa psykologer.


   
SvaraCitera

Du vet om att du måste ha ett års arbetserfarenhet innan du söker in? Vet inte hur gammal du är osv så hade du kunnat jobba deltid ett år innan och samtidigt läsa extra meriterande kurser på komvux hade det ju höjt dina chanser om jag inte har helt fel. Du ska nog gå förbi syon. Hon om nån borde ju veta.

Leijonsparf:

och då kommer det finnas jävligt mycket arbetslösa psykologer.

Inte de närmsta tio åren iallafall.


   
SvaraCitera

Djungelvrålet:

Inte de närmsta tio åren iallafall.

förhoppningsvis inom de närmsta tio åren. samt, skitkul att utbilda sig i vad, fem år eller något för att bli psykolog, jobba som det i fem år, och sen bli arbetslös eftersom folk inser att det är en jävligt överskattad terapiform som sällan är särskilt användbar. vad fan ska du göra efter det? bli präst eller?


   
SvaraCitera