Aviseringar
Rensa alla

jag vill bli vegeterian


Ämnesstartare

jag känner att jag älskar djur så mycket, jag kan inte tänka mig att äta dem, men samtidigt vågar jag inte säga till mina föräldrar är rädd att de ska ta illa upp och allt

vad ska jag göra?
[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Du ska skärpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför tror du att dina föräldrar skulle ta illa upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Du ska skärpa dig.

hur menar du?

Torftig:

Varför tror du att dina föräldrar skulle ta illa upp?

mamma älskar att laga mat åt mig säger hon och jag känner mig som en belastning om jag kommer med massa krav, samtidigt mår jag jättedåligt av att tänka på att jag äter djur och bidrar till att de ska må dåligt och så [sad]

bourgeoisie:

bli det då?

men, hur gör jag som, hur kan man säga till dem och tänk om de skrattar åt mig eller något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

men, hur gör jag som, hur kan man säga till dem och tänk om de skrattar åt mig eller något?

börja med att laga din egen vegetariska mat en middag och om de undrar kan du ju svara typ "jag hade tänkt testa sluta äta kött". om de skrattar åt dem kastar du knivar i ögonen på dem. blir de arga ignorerar du dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

mamma älskar att laga mat åt mig säger hon och jag känner mig som en belastning om jag kommer med massa krav, samtidigt mår jag jättedåligt av att tänka på att jag äter djur och bidrar till att de ska må dåligt och så

Börja laga din mat själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

börja med att laga din egen vegetariska mat en middag och om de undrar kan du ju svara typ "jag hade tänkt testa sluta äta kött". om de skrattar åt dem kastar du knivar i ögonen på dem. blir de arga ignorerar du dem.

jag kan nog inte göra det sista men jag ska prova. men tänk om jag misslyckas eller tycker det är äckligt? behöver jag ta tillskått och sånt?

Torftig:

Börja laga din mat själv.

men finns det några bra recept eller så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

men finns det några bra recept eller så?

​Ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

​Ja!

Tack så mycket för hjälpen. [smile] [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

jag kan nog inte göra det sista men jag ska prova. men tänk om jag misslyckas eller tycker det är äckligt? behöver jag ta tillskått och sånt?

då lagar du något nytt vid nästa måltid. leta vegetariska recept på nätet (eller köp en kokbok, visar dina föräldrar att du menar allvar mer) och laga, det är inte så värst svårt. finns ju vegetariska grejer man lagar på precis samma sätt som kött. om man äter en väldigt varierad och bra vegetarisk kost behöver man inte ta tillskott men det kan ju vara chill att göra det för säkerhets skull. finns mitt val vegetarian på apoteket, är inte vanvettigt dyrt har jag för mig.

för att inspirera dig ännu lite mer:
http://ungdomar.se/forum.p​hp?thread_id=271186&page=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha ha ha bli det bara. skit i päronen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men skärp dig. Vilken mes du är [shake]


   
SvaraCitera

om hon gillat att laga mat så är de
ju bra om du blir vegetarian för det är
mer jobb med maten då, tex att göra grönsaksbiffar
istället för att bara köpa färdig biff.


   
SvaraCitera