Aviseringar
Rensa alla

jag vill bli vegeterian


Jag har som nyårslöfte att bli vegetarian! Och visst, din mamma kanske gillar att laga mat, men det finns ju faktiskt alternativ till kött. Blir familjen sur så sura tillbaka! Det är ditt liv, dina val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd om djuren visst, det är som jag brukar säga. Hade jag behövt döda djuret jag ska äta själv hade jag nog blivit vegetarian imorgon dag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör så hela familjen slutar [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hon gillar att laga mat till dig blir det säkert ännu roligare att laga vegetarisk mat [y] Gör hon inte det så får du ta och laga den själv.
Det är ditt val, min familj blev rasande men dem vänjer sig 🙂


   
SvaraCitera

Gruppkramarn:

samtidigt vågar jag inte säga till mina föräldrar är rädd att de ska ta illa upp och allt

Varför skulle dina föräldrar ta illa upp om du inte vill äta kött? Det är la upp till dig.


   
SvaraCitera
Knuvel

bra! bli vegitarian snobben! [bigsmile]


   
SvaraCitera

så länge du har bra argument kan de väl inte säga något? Och det är minst lika kul att laga vegetarisk mat som att laga kött! knappt någon skillnad liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De ska inte bestämma över ditt liv och dina val kör på vägra äta lik!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte, men det verkar som att jag håller på att bli.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha bög eller?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Jag vill inte, men det verkar som att jag håller på att bli.

Hurdå?

Gruppkramarn:

jag känner att jag älskar djur så mycket, jag kan inte tänka mig att äta dem, men samtidigt vågar jag inte säga till mina föräldrar är rädd att de ska ta illa upp och allt

vad ska jag göra?

Lycka till, du kommer säga till dem och det kommer gå bra oavsett. [smile] Bra läxa att våga säga ifrån och säga vad man tycker också, inget man ångrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hurdå?

blir äcklad av kött ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara att skita i och äta kött... eh du måste ha proteiner... men de finns la i ägg bland annat, kanske är nått mer du behöver, är inte säker. Jag är på samma spår.. försöker att inte äta kött [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

blir äcklad av kött ibland.

lycka till. 🙂 snart hör du till oss lik-ogiltiga. vill du ha ett vegetariskt startpaket eller annat så hör av dig. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

vill du ha ett vegetariskt startpaket eller annat så hör av dig.

Ge mig tips på vegetariska maträtter som håller mig levande! [smile]


   
SvaraCitera