Aviseringar
Rensa alla

jag vill bli vegeterian


Ämnesstartare

simpsonslover:

potatis gratäng är en av min favorit rätter också det är så jävla gött

Ja, visst är det! Och gärna med lite vitlök i [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med grädde också mums och ost [y][y]


   
SvaraCitera
noja
 noja

Det går ju o laga enkla vegetariska rätter, och det skulle säkert vara fler i familjen som tyckte om det. Istället för kyckling kan du ju steka qorn osv. Finns många vegetariska rätter från mellanöstern osv, så du kan ju be din mamma laga lite "utländsk mat" som är vegetarisk o nytt för hela familjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

haha bög eller?

[cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

jag vill bli vegeterian

jag känner att jag älskar djur så mycket, jag kan inte tänka mig att äta dem, men samtidigt vågar jag inte säga till mina föräldrar är rädd att de ska ta illa upp och allt

vad ska jag göra?
[sad]

Jag tycker du ska tänka om. Att du älskar djur är helt ok... det gör jag också. [smile] Är mycket stor djurvän o har både katter o hundar själv. Men att ta ett sådant dramatiskt steg som att bli vegetarian? Nej, det är bevisat att vegetarianer inte får i sig alla nyttiga prylar som vi köttätare får i oss. Du kan väl i vart fall överväga att äta fisk! Fisk är supernyttigt o fisken behöver du väl inte tycka synd om. [smile]

Släng gärna en blick i den här tråden. [smile]
Kött-, Fisk- o Fågeltråden för alla Köttälskare
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=277614


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Du kan väl i vart fall överväga att äta fisk! Fisk är supernyttigt o fisken behöver du väl inte tycka synd om.

Jag läste om hur fiskar utnyttjades tänk att hamna på krok USCH!!! och kämpa för sitt liv och bli uppdragen och inte kunna andas och ligga och sprattla för sitt liv och kvävas till döds [cry][cry]
[cry]
[cry]
[cry]

[cry]


   
SvaraCitera

Börja äta marsvin, enbart då.

Om du undrar varför, omdirigerar jag dig till följande.


   
SvaraCitera

Man behöver inte vara vegetarian bara för att tycka om djur. Kognitivt vansinne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

Jag läste om hur fiskar utnyttjades tänk att hamna på krok USCH!!! och kämpa för sitt liv och bli uppdragen och inte kunna andas och ligga och sprattla för sitt liv och kvävas till döds [cry][cry]

Jo, jag förstår hur du tänker... fiskarna drar upp fisken som får ligga o självdö för att vi ska kunna äta fisk. Visst det är trist men det är liksom det enda sättet en modern fiskare kan jobba. För övrigt är det inga fiskare idag som jobbar med "fiskekrokar" så det kan du glömma. Förutom "fritidsfiskaren Pelle" som står o fiskar på bryggan eller stranden o väntar på att få napp. Moderna fiskare fiskar antingen i liten skala o använder nät eller i stor skala o använder trål. I både fallen helt o hållet UTAN krokar!!!

Sedan kan man ju fundera på hur mycket av allt som finns i haven som människan konsumerar o hur mycket i haven som fisken själva konsumerar o likaså fåglar, sälar, valar, delfiner, isbjörnar mm mm mm?

Annars har jag inga siffror på hur mycket av all fisk som människan tar upp ut världshaven som direkt hamnar i våra magar. O hur mycket som går direkt till djurfoder o vidare till fiskodlingar. Med en vild gissning så går majoriteten av all fisk som människan tar upp ur världshaven vidare o blir djurföda. Bra eller dåligt!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska bara sluta äta kött och fisk. Sen ska du skita i vad dina föräldrar säger. Så gjorde jag och till slut blev morsan också vegetarian.[smile]


   
SvaraCitera

Gruppkramarn:

vad ska jag göra?

Bli vegeterian om du nu vill bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

vad ska jag göra?

Bli de! Jag är vegeterian, lagar egen mat och allt. Kalas [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darkshines:

Bli de! Jag är vegeterian, lagar egen mat och allt. Kalas

jag gillar ansvaret

Padrino:

Du ska bara sluta äta kött och fisk. Sen ska du skita i vad dina föräldrar säger. Så gjorde jag och till slut blev morsan också vegetarian.

Åh, det skulle jag gilla. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rädd för föräldrarna? [tired]
Palla bry sig om vad de tycker! Om morsan säger till mig något brukar jag bara brumma (björn-aktigt [cool]) till svar, om farsan gör det kan det till och med hända att han åker på spö!
Skärp till dig för fan! Vad kan de göra om du säger att du inte vill äta djur? "Vad fan säger du?! Ät kött för fan"... Eller vad? [confused]


   
SvaraCitera