Aviseringar
Rensa alla

Jag vill bort härifrån.


Ämnesstartare

Jag vill bort från den dagliga stressen som detta samhälle för med sig. Kunna hitta mig själv inte bara önska jag va någon annan. Men jag vet inte hur jag ska göra vet bara att jag verkligen vill härifrån! Och då menar jag som till en liten mysig stad i Spanien eller i Frankrike eller varför inte Italien. 

Jag vet bara inte hur jag ska bära mig åt, vill bara kunna packa mina väskor och dra men det är inte så jävla lätt såklart haha. 

Är det någon som känner precis som jag? 

Och har någon nåt tips hur jag borde göra?


   
Citera

Varför kan du inte hitta dig själv här?


   
SvaraCitera

Räven från bronx:
Varför kan du inte hitta dig själv här?

För många orosmoment 


   
SvaraCitera

Kanske 


   
SvaraCitera

Steg 1: Andas.
Steg 2: Ta en sväng ut till någonstans det är lugnt.
Steg 3: Ligg ner någonstans, stäng ögonen eller så ser du bara i det tomma himmel. 
Steg 4: Tänk nu vad problemet är, hur kan du lösa det, varför är du ens här. Ta god tid på dig, det har du allt i världen av. 

Testa detta på någon dag med fint väder så kan du se om det funkar. 


   
SvaraCitera

Förstår precis vad du menar. Jag vet inte hur gammal du är men när jag var runt 14-17 så var det bara pest att leva i detta rutinmässiga liv. För mig så var det för att jag inte mår bra av rutiner, jag behöver variation. Men när man går i skolan så är det lätt att man hamnar i en cirkel där allt upprepas varje dag + vädret som kan påverka humöret eftersom vi inte får särkilt mycket D vitaminer under vinter året. 

Om vädret känns jobbigt så kan du kanske kolla in ljusterapi, man går till typ ett "spa" där
man går in i ett rum och får extra med ljus vilket kan få en att må bättre eftersom man oftast blir nedstämd med för lite ljus. Ha också en nice spellista med massa musik som du verkligen gillar och kanske fantisera och dagdröm lite extra. 
Träna är även en av de bästa alternativen att må bättre, jag brukade träna på elit nivå så det fick alltid mig på bättre humör efteråt men du kanske kan börja på en aktivitet eller bara köra hemma träning från youtube kanske 1-3 gånger i veckan. Man blir oftast gladare med lite träning. Sen kan du ju kanske planera sommaren, om man har något att längta efter så blir veckorna lite lättare att orka med. 
Min sista utväg när jag var som mest uttråkad/ledsen var att läsa Harry Potter, kändes alltid som att jag lämnade den allvarliga världen och kunde ta mig till trollkarlsvärlden och släppa problemen. Lite cheesy kanske, men funkade för mig!

Var lite tips åtminstone. Kom ihåg att du en dag kommer kunna göra de drömmar som du har just nu, att åka till Franrike, Spanien eller Italien så håll kvar de i minnet och en dag kan du fullfölja det! 🙂 Ha det bra.


   
SvaraCitera

Moongoose :

För många orosmoment 

Finns överallt, gäller o möta dem, inte fly från dem 🙂 man kan aldrig hitta sig själv om man flyr


   
SvaraCitera

Finns nog ingen plats i världen som är lugn. Spanien har dålig ekonomi så folk där kan bli utslängda från sitt hem för att de inte har råd att betala hyra.
Så är det i de flesta länder.


   
SvaraCitera

Alla vill till himmelen men ingen vill dö helt enkelt 🙂


   
SvaraCitera
Haien

pepsi_guy:
Alla vill till himmelen men ingen vill dö helt enkelt 🙂

Jag vill dock ABSOLUT inte fastna i nån halvdöd himmel närj jag dör... Fan vad jobbigt, när man trott att allt var slut, så bara fortsätter det i all oändlighet..


   
SvaraCitera

Haien:

Jag vill dock ABSOLUT inte fastna i nån halvdöd himmel närj jag dör... Fan vad jobbigt, när man trott att allt var slut, så bara fortsätter det i all oändlighet..

Det fina med det är att du inte minns det gamla. Det blir som nystart.


   
SvaraCitera
Haien

Crysilis:

Det fina med det är att du inte minns det gamla. Det blir som nystart.

Vad är då meningen med att träffa släktingar osv, om de bara blir som främlingar?


   
SvaraCitera

Haien:

Vad är då meningen med att träffa släktingar osv, om de bara blir som främlingar?

Märkte sedan att jag "svarade" på fel sak.

Ingen vet väl hur det går till eller om det går till.


   
SvaraCitera
Haien

Crysilis:

Märkte sedan att jag "svarade" på fel sak.

Ingen vet väl hur det går till eller om det går till.

Precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fvworld:
Förstår precis vad du menar. Jag vet inte hur gammal du är men när jag var runt 14-17 så var det bara pest att leva i detta rutinmässiga liv. För mig så var det för att jag inte mår bra av rutiner, jag behöver variation. Men när man går i skolan så är det lätt att man hamnar i en cirkel där allt upprepas varje dag + vädret som kan påverka humöret eftersom vi inte får särkilt mycket D vitaminer under vinter året. 

Om vädret känns jobbigt så kan du kanske kolla in ljusterapi, man går till typ ett "spa" där
man går in i ett rum och får extra med ljus vilket kan få en att må bättre eftersom man oftast blir nedstämd med för lite ljus. Ha också en nice spellista med massa musik som du verkligen gillar och kanske fantisera och dagdröm lite extra. 
Träna är även en av de bästa alternativen att må bättre, jag brukade träna på elit nivå så det fick alltid mig på bättre humör efteråt men du kanske kan börja på en aktivitet eller bara köra hemma träning från youtube kanske 1-3 gånger i veckan. Man blir oftast gladare med lite träning. Sen kan du ju kanske planera sommaren, om man har något att längta efter så blir veckorna lite lättare att orka med. 
Min sista utväg när jag var som mest uttråkad/ledsen var att läsa Harry Potter, kändes alltid som att jag lämnade den allvarliga världen och kunde ta mig till trollkarlsvärlden och släppa problemen. Lite cheesy kanske, men funkade för mig!

Var lite tips åtminstone. Kom ihåg att du en dag kommer kunna göra de drömmar som du har just nu, att åka till Franrike, Spanien eller Italien så håll kvar de i minnet och en dag kan du fullfölja det! 🙂 Ha det bra.

Tack för att du tog dig tid att svara och tack för tipsen!:) 
känner med dig med det där att vilja ha variation ist för rutiner. Jag är snart 16 år så jag kan ju inte direkt hoppa av skolan men jag vill bara så gärna se och uppleva känns som man missar så mycket i detta trista land. Men du har nog rätt det kanske beror mycket på årstiden så får väl ta och planera sommaren 🙂


   
SvaraCitera