Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha baaaarn


vill mest ha barn när mitt liv känns värdelöst
så egoistiskt av mig... fast förvisso är det väl oftast av egoistiska skäl man skaffar barn...


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Sen är man upptagen med att vara tung och utnyttja sin tjockismage med att få hjälp med allt! "älskling, kan du ge mig mat", "älskling, fyll på mitt vattenglas". Underbart!

+ man kan ställa saker på magen
f1 praktiskt!


   
SvaraCitera

Vill ha barn och uppfostra dem till ansvarsfulla personer, för att sedan busa och förstöra för dem när de skaffar barn och bjuda barnbarnen på godis och låta dem göra en massa grejer hos mig som de ej får göra hemma [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

+ man kan ställa saker på magen
f1 praktiskt!

[bigsmile]

Själv vill jag ha barn innan 25. Det bästa vore ju ha barn när man är fast anställd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

Ja jag skulle vilja ha barn i framtiden, men min pojkvän är inte så sugen på att skaffa ungar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ja, det är jobbigt att vara kvinna och behöva vara stressad över att få det gjort i tid, så att det inte är för sent. Och eftersom jag vill ha flera stycken, så borde jag också sätta igång i tid, innan 30.

Nä, det är ju inget vidare. Dumma åldrande. Innebär flera stycken två eller mycket fler? I det senare fallet så ska man kanske inte skjuta upp det för länge.

framtidstron lever:

Åhå, jag ska också bli läkare när jag blir stor!Så det är ju en lång utbildning..

Jag hade fått för mig det, faktiskt. Tror du inte att det blir krångligare att skjuta upp barnaskaffande då? Såvida man inte skjuter upp det tills man jobbat ett par år, då.

Edit: Var tänkte du utbilda dig till läkare förresten? Jag är lite uppe i att bestämma mig om det just nu. Lutar lite åt Linköping.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Sen är man upptagen med att vara tung och utnyttja sin tjockismage med att få hjälp med allt! "älskling, kan du ge mig mat", "älskling, fyll på mitt vattenglas".
Underbart!

[love]

kanske ej är så farligt ändå

men bara fått för mig att man får oooont, och mår illa och ej kan sova och yada

men jävligt grymt att ha något växandes inom sig [cool] är så sjukt eg


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Det kanske inte är så mycket jobbigare att studera än att arbeta när man har barn.

Om du kan sköta studierna hemifrån så kan du ju ligga i soffan och klappa på magen samtidigt som du pluggar, det är säkert bara mysigt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ser ni fram emot att träffa era barn?

Nä, är rädd att få värsta dampungen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Innebär flera stycken två eller mycket fler? I det senare fallet så ska man kanske inte skjuta upp det för länge.

Fler än två, iaf. Tre, fyra stycken kanske. Så jo, jag borde ju börja vid 25 eller nått egentligen.. Då sitter jag (förhoppningsvis) på läkarutbildningen sen ett par år tillbaka.

mediakatt:

Tror du inte att det blir krångligare att skjuta upp barnaskaffande då? Såvida man inte skjuter upp det tills man jobbat ett par år, då.

Kanske det trots allt är bättre att avla barn under utbildningen. Alternativet är att göra det under AT, vilket nog är lika jobbigt som att göra det under tiden man studerar.
Ultimat vore ju om jag har gjort klart både utbildning och AT och har påbörjat ST sedan några år tillbaka... Men det är ju omöjligt..

Äh, det är nog bäst att skita i att man drar ut på utbildningen och köra på. Istället för att stressa över att utbildningen blir några år längre.
Är dock lite tråkigt att inte ha samma ekonomiska säkerhet.

mediakatt:

Edit: Var tänkte du utbilda dig till läkare förresten? Jag är lite uppe i att bestämma mig om det just nu. Lutar lite åt Linköping.

Jag kommer söka allt och se vart jag kommer in. Kan inte vara särskilt kräsen.
Uppsala tror jag är trevligt, och om jag inte minns fel har de 1,8 som lägsta antagen från HP, till skillnad från de flesta som har 1,9. Inte så långt från sthlm heller, vilket är ett plus!

Varför lutar du åt Linköping?

Rådjuret:

Om du kan sköta studierna hemifrån så kan du ju ligga i soffan och klappa på magen samtidigt som du pluggar, det är säkert bara mysigt

Det kommer jag inte kunna, läkarlinjen kräver närvaro på allt. Jag tror inte de gör undantag för föräldrar.


   
SvaraCitera
time
 time

framtidstron lever:

Jag vill inte vänta så länge. Jag vill ha barn nu! Eller, kanske inte nu, men jag vill inte vänta i nästan ett decennium.

Känner precis samma sak. Jag vill inte vara över 30, jag vill ha mina barn nu inom tio år, så jag är ung och stark och orkar leka hur mycket som helst med dem och ändå ha energi över. Skulle inte ha något emot att ta universitet på deltid bara för att få tid att vara med mina barn, åh.

BARN!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

BARN!!

JAAAA!!!! [love][love][love]
BARN [party]


   
SvaraCitera
time
 time

framtidstron lever:

JAAAA!!!!

Alltså, åh, tänk UM om några år, visst kommer det komma nytt blod med, men om några år kanske UM är redo för en mammagrupp [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Alltså, åh, tänk UM om några år, visst kommer det komma nytt blod med, men om några år kanske UM är redo för en mammagrupp

Ja!![love] Då startar vi ett mammaforum.
Tänker sitta här och göra trådar om min tjocka mage och babyspyor om några år!


   
SvaraCitera
time
 time

framtidstron lever:

Tänker sitta här och göra trådar om min tjocka mage och babyspyor om några år!

Hear hear!

Fick en bild i huvudet av mammagruppen: Du, jag, av någon anledning Capture, Isola och mediakatt med massa småknoddar som slåss över klossar medan vi dricker te. Och mediakatts och mörknäs barn är förstås lite svartklätt och hemligt och högintelligent, tänk Stewie i Family guy, med brittisk accent trots att vi skulle vara i Sverige.

Får så sjuka fantasier.


   
SvaraCitera