Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha barn men hur ska man säga?


Ämnesstartare

Hej!

Jag vill ha barn men det är så att jag vet att det ändå aldrig kommer att gå när jag är väldigt ung och en planerad graviditet i den här åldern sätter nog skräcken i många.
men ändå har jag en känsla att jag vill ha barn fast jag vet att det inte går och jag tänker inte heller skaffa barn i denna ålder heller.

men för övrigt så har jag en kille och vi har sex 3-4 ggr i veckan fast vi bor inte på samma ställe men oftast när vi träffas och det är alltid nästan oskyddat eller ja, man kan säga alltid oskyddat men då kör vi med avbrutet samlag alltså han drar ut den just innan.
vi har pratat om att jag skulle bli gravid men det har aldrig blivit något riktigt allvarligt prat om det.
men jag tänkte att jag skulle vilja säga till honom om att jag skulle bli gravid att hur jag känner för det. men har som ingenaning hur man ska säga det?
nått tips?[confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Just (don't) do it.

Image


   
SvaraCitera

Är du säker på att du vill ha ett barn? Det är kanske bara hormoner som spelar något spratt.


   
SvaraCitera

Men roligt, jag har rätt. Jag måste ha rätt, bara den här gången [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Är du säker på att du vill ha ett barn? Det är kanske bara hormoner som spelar något spratt.

hmmm har känt att jag vill ha det väldigt länge men ändå vet jag hela tiden att det funkar verkligen inte...


   
SvaraCitera

Köp en hundvalp...[y]


   
SvaraCitera

mianilsson:

hmmm har känt att jag vill ha det väldigt länge men ändå vet jag hela tiden att det funkar verkligen inte...

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.

jojooo men jag hade vel tänkt och säga det till killen hur jag känner inte att vi ska skaffa barn


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.

Jellybeans:

Jag tror inte att du förlorar något på att vänta.


   
SvaraCitera

Jag vill så gärna ha barn.
=O= : Vill du?
=)= : Ja!
=O= : Okej, let's do it!

EDIT: Fråga vad han tycker.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mianilsson:

men har som ingenaning hur man ska säga det?

Det är väl bara att fråga vad han skulle tänka och tycka om ett barn. Om det är något han kanske skulle kunna tänka sig etc. Diskutera! Så kanske du får reda på vad han han anser och så kanske du kan få ut vad du själv har funderat omkring.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Är du säker på att du vill ha ett barn? Det är kanske bara hormoner som spelar något spratt.

Hormoner spelar ALLTID ett spratt


   
SvaraCitera

sluta skydda dig och vägra göra abort [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gammal är du?
vill du prata så kan du adda mig 🙂 jag hjälper dig gärna 🙂

texaco@live.se

kan ni inte sätta er ner och prata om båda verkligen vill ha barn, och om du nu skulle bli gravid, att ni kanske just då sätter er ner och diskuterar om detta. om båda vill och allt känns rätt, då är de inget snack om saken, då klarar ni allt! iaf DU klarar allt! våga tro på dig själv! jag grät i telefonen när jag berättde för min dotters pappa att jag var gravid med henne (förra året) de gick några veckor, sen bestämde jag mig, jag ska inte göra abort! och jag är så lycklig nu som man bara kan bli 😀


   
SvaraCitera