Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha en kompis.


Ämnesstartare

Jag vill ha en kompis.
Någon som står ut på med mig.
Men jag lyckas jaga bort folk, antingen är jag ful som stryk (detta är mest sannolikt)

Så vart hittar man vänner?
Yxa på ryggen rep och silvertejp? 

Jag vet inte. Jag har inte haft en vän på 7 år. Har gått så lång tid så om man träffar en vän, vad gör man för något? När man är i den jag åldern jag är i 20 år. För 7 år sen cyklade vi runt snackade skit och spela gta 2 och pratade om tjejer, vilket jag förvisso inte var intresserad av. Gör man samma sak idag? Fast man sätter sig i bilen och kör runt runt.. 

Ta mig seriöst. Är ganska patetisk.

En pojkvän hade inte heller skadat, men en vän är en bra början. Jag har aldrig varit på en dejt. I hela mitt liv och jag är 20 år. Jag skulle vara så vilsen om jag skulle gå på en dejt. 

Men som sagt, en vän vart hittar man dom? Det enda jag kan hitta bakom ica är a-lagarna vilket är förvisso ganska duktiga på att lyssna om man bjuder på ett 4 pack öl. Men skulle inte klassa dom som vänner. 


   
Citera

Jag vet hur det e.. var mobbad i lågstadiet och har aldrig haft så jätte många vänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är såklart individuellt vad folk sysslar & pysslar med, har samma minne som dig, själv tycker jag att samhället förändrats för hurtigt, eller så är det jag som blivit vuxen... Vad vet jag.. Den större delen utav folket jag ser idag gör ganska lama saker i mina ögon, med allt vad det innebär. Men det är nog troligtvis bara jag som inte är så lika dom.

Värdelöst svar. Inte ens något svar men...

A-Lagarna som gruppen kallas känns i allmänhet mer intressanta än dom i min ålder om jag skall vara ärlig Glad Jordnära kallas troligtvis nog fenomenet jag skriver om.

Känner absolut att jag vill vara tjugo år i slutet utav nittiotalet än idag. Folk i alla åldrar verkar vara så... bortstängda ("bästa" ordval) på något vis idag. Eller så är det bara jag som blivit "vuxen" som det fenomenet kallas. Vad vet jag somsagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Det är såklart individuellt vad folk sysslar & pysslar med, har samma minne som dig, själv tycker jag att samhället förändrats för hurtigt, eller så är det jag som blivit vuxen... Vad vet jag.. Den större delen utav folket jag ser idag gör ganska lama saker i mina ögon, med allt vad det innebär. Men det är nog troligtvis bara jag som inte är så lika dom.

Värdelöst svar. Inte ens något svar men...

A-Lagarna som gruppen kallas känns i allmänhet mer intressanta än dom i min ålder om jag skall vara ärlig Glad Jordnära kallas troligtvis nog fenomenet jag skriver om.

Känner absolut att jag vill vara tjugo år i början utav nittiotalet än idag. Folk i alla åldrar verkar vara så... bortstängda ("bästa" ordval) på något vis idag. Eller så är det bara jag som blivit "vuxen" som det fenomenet kallas. Vad vet jag somsagt.

Visserligen kallar folk mig lill gammal, gubbe i ung kropp (jävla fult ord) men håller med dig.
Som den pensionär jag är satt och jag fundera vart alla ungar var någonstans dom har ju sommar lov för böveln inte en käft ute fast det är sommar :(. Annat var det när jag var liten, vi var ute från tidig morgon till sen kväll och då är jag född 95 endå. Byggde lådbilar, cyklade, körde race i sandlådan et.c. Det, var tider.

Och vad dagens 20 åringar gör vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök vänner och annat där du som mest känns bäst.

P.S  X Y Z GTA2 Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Sök vänner och annat där du som mest känns bäst.

P.S  X Y Z GTA2 Hjärta

Gta 2 var visserligen 1999 så jag kanske är mer gta 3 men kommer ihåg gta 2. Han är så ful i gta 3 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:

Visserligen kallar folk mig lill gammal, gubbe i ung kropp (jävla fult ord) men håller med dig.
Som den pensionär jag är satt och jag fundera vart alla ungar var någonstans dom har ju sommar lov för böveln inte en käft ute fast det är sommar :(. Annat var det när jag var liten, vi var ute från tidig morgon till sen kväll och då är jag född 95 endå. Byggde lådbilar, cyklade, körde race i sandlådan et.c. Det, var tider.

Och vad dagens 20 åringar gör vet jag inte.

Instämmer. Där det för tio-femton år sedan var hålligång (sämsta ordval) Blink är det ingen längre, det känns som bortstängda på viss nivå. Ingen är längre ute, känns som regnet, något man passerar fort för att ta sig emellan olika byggnader. Det är inomhus, inte utomhus som aktiviteten finns. Nu*.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite off men endå, jag kommer ihåg på min tid när det lät när man koppla upp sig på internet. Och 1 timme fick man max sitta och sen stängde internet av sig och ingen kunde prata i telefon. Kommer specifikt ihåg sommarlovs hemsidan med en kock och någonting. Åååh... jag är gammal :(. Blä


   
SvaraCitera

Vad hände med dina gamla vänner ? Försök o ta kontakt med nån av dom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade många vänner, men längre in i års kurserna försvann dom och mobbningen började. 


   
SvaraCitera