Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha tillbaka mitt ex.


Ämnesstartare

Hej på er!

Visste inte vilket forum jag skulle vända mig till så chansar på att få några svar här..

Jo det är såhär att för tre veckor sedan ungefär fick jag ett sms som löd såhär ungefär"hej! Hur är det? Har inte sett dig alls! Undrar bara hur det är med dig?:)" Jag visste inte vems nummer det var så jag frågade lite snällt vem detta var. Fick inget svar. Någon dag efter sökte jag upp numret och det visade sig vara mitt ex. Jag skickade iväg ett sms och skrev att jag visste vem det var nu. Jag frågade ifall han drev med mig, tyckte bara det var så konstigt att han skrev till mig bara sådär helt plötsligt.. Men jag blev givetvis SKITGLAD över att han skrev!

Han svarade och skrev att nej han drev inte, han undrade bara hur det var med mig och att han jobbade just då så han hade inte tid att skriva men att han kanske skulle höra av sig på kvällen.

Jippi, tänkte jag& svarade att det var bara bra med mig och att han gärna fick höra av sig senare på kvällen... Timmarna gick och jag fick inget sms. Blev besviken och lite småledsen, ville ju så gärna prata med honom! Dagarna gick och han hörde inte av sig... ÅH suck. Jag blev skitnyfiken och lite ledsen och undrade varför han skriver till mig från första början om han bara tänkt sluta svara sedan???

I helgen tog jag modet till mig att smsa honom. Jag skrev att det kändes lite konstigt att han bara skrev helt plötsligt om han bara tänkt dissa mig sen.... Krävdes mycket mod för att skicka iväg det där, faktiskt. Jaja.. jag fick inget svar iallafall! Mitt hjärta sjönk typ..[sad]

Blev så in i helvetes glad över att han undrade hur det var med mig. Har haft det så himla tufft och har knappt inte en vän kvar. Mitt ex kan mig inifrån och ut, vi var tillsammans i nästan två år, vi blev tillsammans när jag var 13. Vi har delat ALLT. Det tog slut pga mig, det var jag som gjorde slut för att jag hade en sån grov depression och utreddes för en diagnos under tiden vi var tillsammans så allt gick bara ut över honom. Jag tyckte synd om honom och kände att jag var tvungen att ta tag i mina egna problem innan jag kunde skaffa mig ett förhållande... Så, vi skildes åt. Mycket smärta, tårar, och lite bråk blev det.. Vi skildes åt som ovänner, varför vet jag inte faktiskt. Jag sa väl att jag inte ville vara hans vän för att jag ej skulle klara av det. Men det var då. Nu mår jag hur bra som helst och har verkligen förändrat mig som person, jag själv tycker jag är en jättevarm & snäll människa och jag hade så gärna velat bevisa det för honom.[y]

Jag hade bara velat prata med honom. Smsa med honom. Kanske till och med få träffa honom? Som vänner? Eller mer? Vad vet jag... Men det hade betytt allt... att liksom få prata med honom.. Förstår ni??..

Jag KAN INTE sluta gå & fundera på varför han skrev.. och varför han inte svarar.. Vad ville han?[tard]

Varför skrev han? Varför svarar han inte? Jag vill ha ett SVAR på mina frågor för jag har ägnat alla dessa dagar och nätter till att fundera på detta. ÅÅÅH. Jag är så himla patetisk, men vad ska jag göra? Något måste han ju ha velat.. Känner mig så himla på som skickade ett sms som jag inte fick svar på.. =( Känner mig så efterhängsen och.. ja.. :/ Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill verkligen inte bara "skita i det" som det flesta av er säkert lär råda mig till att göra. Jag har försökt skita i det, glömma det, men jag kan inte sluta!

Jag blev så glad när han frågade hur jag mådde! Men så ledsen när jag inte fick svar.

Jag hållre på att bli galen känner jag, haha..
Så jag smsade honom IGEN nu ikväll runt 5....
Fick inget svar.. =/
Klarar inte av att gå & undra längre. Men vad ska jag göra när han inte svarar? han vill väl helt enkelt inte prata med mig då men då borde han inte fått upp mina hopp å messat mig över hivudtaget![n]

Tacksam för råd![love]
PS tro inte att jag är galen nu bara haha![no-no]


   
Citera
Ämnesetiketter

Det du skrev låter.. hm intressant!
MEn killen som skriver och inte svarar sen låter inte lika bra.
Var i likadant sytuation en gång när min ex försökte va min vän men brydde sig inte lika mkt som när vi var ihop.
Sen blev det så att va verkligen blev "vänner" men träffades inte för det klarade ingen av oss.
Men sen när jag träffade min rätta kille så exkille sa till mig att bara dra åt helvete..

Mitt råd är att träffa någon ny och sluta bry sig om någon som inte verkar bry sig tillbaka..

PS. tjejer är oftast galna när det har med killar å göra 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris: Tack så jättemycket för ditt svar!!
Håller med om att vi är galna när killar e med i bilden haha!;) Iallafall så tänkte jag uppdatera det hela lite.[y].

Han svarade iallafall tillslut sedan och skrev att han hade varit lite upptagen men att han inte ignorerade mig för då hade han inte skrivit.. Så vi skrev lite den kvällen innan han var tvungen att gå & lägga sig. Han sa att han skulle höra av sig igår men det gjorde han aldrig så jag smsade honom på kvällen och frågade vad han gjorde & så.. Så hade vi en rullande konversation när han helt plötsligt slutade svara mitt i alltihopa.. Tyckte det var jättekonstigt, han har inte hört av sig idag heller.

Så gick det med det haha.. Vill, eller jo jag vill, men "vågar" snarare inte smsa honom idag med tanke på att det känns bara som att han inte vill snacka med mig när han bara slutar svara sådär.

Men å andra sidan borde han ju velat det då han skrev till mig ifrån första början.. [tard] Aja, komplicerat är det och jag gör inte annat än att väntar på ett svar, fäller några tårar ibland, varför vet jag inte, för att jag så gärna vill ha honom antar jag[n] Så att ringa finns inte direkt med i mina planer, känns bara pinsamt just nu när han inte ens kan svara på ett sms som tar kanske en sekund att skicka iväg.. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj haha vet inte varför jag skrev att ringa inte finns med i mina planer helt plötsligt hahaha har ju inte ens sagt något om att ringa..[bigsmile]


   
SvaraCitera

Låter inte som att han bryr sig.
Han ignorerar ju dig bara istället än att säga om han vill vara med dig eller inte.
Tycker inte att du borde bry sig så mkt om han, den killen är inte värd det.

Och dina tårar borde inte behöva rinna för någon som han.
hoppas du hittar en kille som ska visa respekt för dig och bry sig, en som du ska vara hela världen för.
Lycka till!


   
SvaraCitera

Endast han vet. Han ville väl kolla att du mådde bra och fortfarande levde eftersom du var jättedeppig när ni sågs sist och han nu inte har sett dig på ett tag.


   
SvaraCitera