Aviseringar
Rensa alla

Jag vill ha tillbaka mitt ex


Ämnesstartare

Hej alla.

Nu ska jag berätta om mitt underliga läge med min ex-flickvän. Vi började skriva och blev intresserade i varann i våras, och blev tillsammans när sommaren började. Vi höll på i ett halvår och var tillsammans i lite mer än 3 månader. Men dom 3 sista veckorna i vårt förhållande så vet jag inte vad som hände med mig, jag blev helt kall mot henne och sårade henne igenom att säga att jag skulle hälsa på henne (distansförhållande på 15 mil) men sen inte komma.

Hon blev då helt krossad av mitt beteende mot henne, och jag visste inte om jag ville fortsätta eller inte (vad i helvete?) med vårt förhållande. Vi pratade i telefon och då sade hon "Jag vill inte vara med någon som inte vet om han vill vara med mig eller inte." Och då sa jag "Ja, okej då." Och så la hon direkt på. Och efteråt kände jag att det var rätt val, men efter en timme kände jag att "herregud, vad har jag gjort? Jag har sårat och blivit lämnad av min kärlek" och skrev direkt ett sms till henne hur fel jag gjort och hur jag känner. [cry] Men då sa hon att vi behövde träffas, och jag åkte dit veckan efter.

Jag var då säker på att det skulle bli bra igen, att vi kunde bygga upp vårt förhållande igen. Det var som första gången det uppstod ett problem i vårt förhållande, men då hade hon hunnit tappa känslorna för mig. På en vecka. Jag blev helt förskräckt över vad jag gjort, och att få veta att jag inte kan "återbetala" mina skuldkänslor som jag har för henne. Hon var inte värd att såras som hon gjorde, jag var hennes första kärlek.. Jag vill inte att det ska sluta så olyckligt. Jag varit helt förstörd i snart en vecka, kan inte äta, och jag kan inte förklara för henne hur jag känner för hon lyssnar inte, eller hon vet hur jag känner men hon är rädd för att misslyckas igen. Hon sa, "hellre inget förhållande än ett dåligt förhållande" - hennes inställning är helt satt på att det kommer gå åt pipsvängen.

Vad tycker ni jag ska ta mig till? Är det enda jag har hopp för att hon börjar sakna mig och kanske inse att jag lärt mig av det jag gjort och sen åka för att prata med henne? Jag älskar henne oerhört mycket, hon har en underbar familj och underbara vänner som jag blev mycket väl omfamnad av, kan inte tänka tanken att inte få ha det jag hade längre. Jag är villig att göra ALLT som krävs för att få tillbaka henne i mitt liv, hon gjorde min vardag värd att leva. [love]


   
Citera

Image


   
SvaraCitera
höna

karma is a bitch osv


   
SvaraCitera

Efter att ha använt mina ögon på din ytterst djupa text kan jag konstatera att din älskades reaktion är något du får stå ut med. Dessutom, om ni förenas igen, vad är garantin på att du ej kommer vara en total tölp igen? Det vill säga att du endast vill ha det du ej kan få, vilket egentligen ej rör henne.

Jag har inget tips att skänka dig med respekt för bruden.


   
SvaraCitera

novelle:

"hellre inget förhållande än ett dåligt förhållande"

Typ det vettigaste man kan gå efter.

Tror du ska låta henne vara och ifall hon möjligtvis vill ha dig igen så hör hon nog av sig. Glhf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mopsen, för detta lärde jag mig av. Mina misstag kostade mig min kärlek, och det är någonting jag inte vill ge upp.

Ja, antar det.. Det enda jag kan be henne om är väl en chans att få vara med henne ett tag (inte bli tillsammans igen), utan bara få bevisa att jag verkligen är ledsen och att jag lärt över vad jag gjort. Hur det slutar, skulle jag egentligen må bättre av oavsett om vi förenas eller inte. Då skulle jag kunna gå iväg, vetandes att jag kämpade och gjorde allt jag kunde, vilket jag inte gjort nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har inte hörts av sen lördag, så det är ett tag sen nu. Idag skrev jag ett spontant "Hej, saknar dig 🙂 kram." till henne, och till svar fick jag "haha;)". Vad ska det betyda egentligen? förvirrande svar..


   
SvaraCitera

så kan det gå[party]


   
SvaraCitera

det känns som om du mest vill ha tillbaks henne för att hon inte vill ha dig längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.. så är det inte. Men vi har rett ut det, hennes känslor för mig hade svalnat helt. Synd att behöva avsluta första kärleken på ett så olyckligt sätt. 🙁


   
SvaraCitera