Aviseringar
Rensa alla

Jag vill inte bli en fattig tråkig ensam tystlåten gammal gubbe!


Ämnesstartare

Jag kan börja med att berätta om min uppväxt.

Först kom storsyrran (halvsyster), och två år efter det var det dags igen. Då hade mamma hittat min pappa, och när jag väl ploppat ut så stack farsan och knarkade tills jag var ~15. För det första har morsan aldrig haft det så bra ekonomiskt, massa lån, inget superjobb och två barn. Jag fick träffa min farsa typ var tredje år, och då fick jag se han nästan varannan vecka i nån månad, sen stack han igen... Det ledde till att jag saknade honom jättemycket, jag ville verkligen ha en pappa i min uppväxt.

Men det som har påverkat mig mest under min uppväxt är nog min halvsyster. Hon har någon ADHD liknande sjukdom, och som liten var hon helt galen. Hon klättrade på väggar, slogs, skrek, spottade på människor och betedde sig allmänt dåligt! Det gjorde att mamma aldrig gav mig tillräckligt mycket uppmärksamhet... jag hamnade lite utanför och kände mig inte uppskattad.

Men jag överlevde! Nu är jag 17 år och går 2a året på gymnasiet (inom IT). Jag har blivit en ganska ensam och tystlåten person, vars värsta fiende är min syster.

Anledningen till namnet på denna tråden är att jag är rädd att jag ska bli fattig, och leva ett skitliv. Kommer mina föräldrars ekonomi påverka mitt liv? Helst skulle jag bara vilja gå klart min utbildning, hitta ett bra jobb som jag tycker är roligt samt bra betalt, flytta så långt ifrån min hemort som möjligt och börja om från början! Eventuellt flytta utomlands senare...

På grund av min uppväxt vill jag i framtiden inte heller ha barn, för jag är rädd att dom ska behöva gå igenom samma sak som jag. Och det finns inga tjejer nu för tiden som INTE vill ha barn = jag kommer sluta som en gammal ensam tystlåten tråkig gubbajävel.

Ahh, jag har hamnat i en liten depp-håla nu känns det som. Trösta mig! [sad]


   
Citera

Du är bara 17 och hinner tänka om massor utan gånger. Sen så finns det många tjejer som inte vill ha barn. Bara för att man har en livmoder så behöver det inte betyda att man vill använda den.


   
SvaraCitera

Skulle vilja bli ensam tråkig gubbe. Känner att jag ej kommer bli det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frysbox:

Och det finns inga tjejer nu för tiden som INTE vill ha barn = jag kommer sluta som en gammal ensam tystlåten tråkig gubbajävel.

Jag vet mängder av tjejer/kvinnor som valt att aldrig skaffa barn. Nu pratar jag om kvinnor kring 40 som har sista chansen att få barn. De har inte velat ha barn och vill inte ha barn nu heller.

Om t.ex. 17 år kan du mycket väl ha träffat den rätta och ha viljan att få ett barn. Det kan du inte veta nu. Eftersom du tar avstånd från det liv du själv växt upp finns det inget som säger att du måste bli en dålig pappa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå i terapi så får du tröst, och angående tjejproblemet så är det absolut tjejer där ute som känner exakt likadant som du.


   
SvaraCitera

Ta de lugnt boxen, du kommer få de glassigt.
Image


   
SvaraCitera

DegigaDoris:

Ta de lugnt boxen, du kommer få de glassigt.

[crazy]


   
SvaraCitera

kebu12:

Ride the big one

Hejsan Kebu, jag vill smaka på din magnum [surprised]


   
SvaraCitera

DegigaDoris:

Hejsan Kebu, jag vill smaka på din magnum [surprised]

Hej Doris. Du kan få smaka på min magnum om du klarar av att hantera det[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

Hej Doris. Du kan få smaka på min magnum om du klarar av att hantera det

Jag gillar stora vapen [cool]


   
SvaraCitera

Läderläppen:

Jag gillar stora vapen [cool]

Vilket är det största du provat?[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

Vilket är det största du provat?

AK4
Jag har sett dej på fb [cute]
https://www.flashback.org/t1220519


   
SvaraCitera

Läderläppen:

Jag har sett dej på fb [cute]
https://www.flashback.org/t1220519

Gillar du eller? Kan göra det där med dej, så i utbyte så kan jag ge dej något större än AK4 att leka med[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

Kan göra det där med dej, så i utbyte så kan jag ge dej något större än AK4 att leka med

[party]
Image


   
SvaraCitera

Läderläppen:

[party]

Kryss[sad]


   
SvaraCitera