Aviseringar
Rensa alla

jag vill inte leva


Ämnesstartare

Vill inte leva längre. Det ända jag gör är att misslyckas hela tiden. jag gör ingen nytta här på jorden. Jag har gått om 2 år i gymnasium, har bytt gymnasium 2 gånger. och nu i den tredje skolan får jag nästan ingen kontakt med dem i min klass. jag brukar oftast gå för mig själv. jag har social fobi. vi ska praktisera nu i två veckor och jag har jätte mycket ångest inför det. går och psykolog men hon har berättat massa saker för mina föräldrar och det är jätte jobbigt. jag går också hos en läkare men vågar inte säga sanningen till honom. det kommer ju gå till mina föräldrar antar jag. Jag orkar inte leva så här. jag tror inte att nån kommer att kunna hjälpa mig. Jag önskar att jag bara fick dö. Jag gör ändå ingen nytta. och varför skulle jag ens försöka det blir ändå misslyckat och jag faller tillbaka till ledsamheten igen. att försöka vara glad och positiv har ingen mening för mig. vad ska jag göra? det finns inget slut.


   
Citera
Ämnesstartare

tror du på kärlek vid sista ögonkastet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

tror du på kärlek vid sista ögonkastet?

öh ja. men det är ju sällsynt att det håller.[chocked]


   
SvaraCitera

Förr eller senare så kommer livet att le mot dig också, vet att det är jobbigt i dagsläget, men att önska livet ur sig själv är ingen lösning. Tänk snarare på konsekvenserna (dvs nära och kära som drabbas), "hand in there" så löser det sig med tiden. Gäller bara att vara stark.

Vet inte vad mer man kan skrivar, behöver du någon att prata med finns jag tillgänglig via PM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

hon har berättat massa saker för mina föräldrar och det är jätte jobbigt.

det får hon inte göra. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

öh ja. men det är ju sällsynt att det håller.[chocked]

Det är inte nödvändigt att hålla eftersom allt efteråt sker bortanför upplevelsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Förr eller senare så kommer livet att le mot dig också, vet att det är jobbigt i dagsläget, men att

tack[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det hemska med att dina föräldrar får veta allt?

Prata med psykologen och läkaren om det istället för att dölja det för att få den hjälpen du behöver istället för att ge upp såhär tidigt.

Det går att minska den sociala fobin bara man vågar kämpa och håller ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla går vi igenom perioder i livet somliga är längre andra andra ganska korta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Det är inte nödvändigt att hålla eftersom allt efteråt sker bortanför upplevelsen

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

[n]

Det verkar som om du vill leva, trots allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på barnen i Afrika for fuck's sake


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

efter regn kommer solsken !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Vad är det hemska med att dina föräldrar får veta allt?

Prata med psykologen och läkaren om det istället för att dölja det för att få den hjälpen du behöver istället för att ge upp såhär tidigt.

Det är min ensak.
vad menar du med tidigt, min ålder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Det är min ensak.

Då du är 18år, ja, säg det till psykologen, men dina föräldrar är ändå dina föräldrar och vill säkert finnas där och stötta dig

ti-92:

vad menar du med tidigt, min ålder?

yeah


   
SvaraCitera