Aviseringar
Rensa alla

Jag vill inte leva längre.


Blir så glad när jag läser att du bestämde dig för att inte avsluta ditt liv. Mycket fin tråd man kan använda som exempel på att saker kan bli bättre och ordna upp sig, precis som någon ovan sa.


   
SvaraCitera

Hej! Jag känner att jag inte orkar leva mer. Mitt liv känns som press. Mina föräldrar är stränga och vill ha toppen betyg från mig i skolan. jag känner att jag inte får  bestämma vad jag vill göra av mitt liv. Det har hänt att jag står i duschen och gråter för tycker mitt liv är jobbigt. Skadar mig ibland för vill få ut allt. Jag har en bästa vän som förstår mig och är jätte snäll och försöker hjälpa mig. Men ibland orkar jag inte försöka få det bra. Ibland vill jag bara ta livet av mig. För tänker när jag dör så är allt över. Jag har depression och mår dåligt inombords. Jag skrattar och ler men inombors gråter jag och mår dåligt. Vill bara dö snart! Jag fick stöd av min BFF för att skriva detta. Hoppas få ett svar. 


   
SvaraCitera

Orkar_inte_mer: Mina föräldrar är stränga och vill ha toppen betyg från mig i skolan

Det viktigaste är att du mår okej, betyg och sånt kommer i andra hand. Går dina föräldrar att prata med? I så fall kan du fråga dem vad de vill få ut av betygshetsen, om det är viktigare än din hälsa osv.


   
SvaraCitera

Schism:

Det viktigaste är att du mår okej, betyg och sånt kommer i andra hand. Går dina föräldrar att prata med? I så fall kan du fråga dem vad de vill få ut av betygshetsen, om det är viktigare än din hälsa osv.

Nej, säger jag någon åsikt blir dom arga och skriker åt mig. Dom vill nog att jag ska få ett bra framtid. Men jag försöker allt jag kan i skolan. Dom vet inte att jag skadar mig. Förut fick dom veta att jag ville ta självmord och dom blev arga på mig istället för att stöta mig och hjälpa mig. Vad ska jag göra?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Orkar_inte_mer:

Nej, säger jag någon åsikt blir dom arga och skriker åt mig. Dom vill nog att jag ska få ett bra framtid. Men jag försöker allt jag kan i skolan. Dom vet inte att jag skadar mig. Förut fick dom veta att jag ville ta självmord och dom blev arga på mig istället för att stöta mig och hjälpa mig. Vad ska jag göra?

Försök berätta för dem att "en bra framtid" är något du inte kommer kunna få om din hälsa fortsätter se ut som den gör. Din hälsa måste vara det som är viktigast. För skulle du lyckas få toppbetyg trots sitt mående, så är det inget som säger att du inte kommer krascha sen efter allt du byggt upp. Man kan inte blunda för sin hälsa för evigt.

Tänk dig att man bygger ett hus. Bygger man den direkt av fel matrial och på en taskig husgrund, så kommer huset inte hålla länge. Det kommer rasa och man kommer få bygga om ett hus från grunden. Då är det väl smartast att bygga huset rätt från början, med en bra grund? Det kanske tar längre tid tills man kan börja bygga grunden för att man inte fått rätt matrial än. Men totalt sett så går det snabbare eftersom man ändå hade fått bygga om huset, om man börjat bygga det direkt med fel matrial?


   
SvaraCitera

Imorgon är det min födelsedag men är inte glad allt. Det ända jag vill är att dö. Jag vill bara ta livet av mig men jag kan inte göra det eftersom jag har en speciell BFF som inte vill att jag gör så och det har jag inte men ändå vill jag ta självmord. Vad ska jag göra? 


   
SvaraCitera

Hej jag känner att jag vill dö snart. Känns att mitt liv är som en hög med skit. Allt känns som stress för mig. Jag vill dö för jag orkar inte leva mer. Mår dåligt och hatar mig. Ibland vill jag bara skada mig så mycket att jag kan du tillslut. Jag skadar mig ibland men inte nu för mins vänner vill att jag slutar men dom vet att jag vill skada mig och mår dåligt. Jag vill inte leva jag vill dö. Om jag hade chansen hade jag strypt mig för länge sedan så jag kunnat dö. Varje gång jag ser mig själv tänker jag bara att jag inte alls är fin och borde dö. Hör ibland en röst inom mig som säger åt mig att göra dumma saker eller så säger den något dumt om mig och det är det som stöttar mig till döden


   
SvaraCitera
reben

Orkar_inte_mer:
Hej jag känner att jag vill dö snart. Känns att mitt liv är som en hög med skit. Allt känns som stress för mig. Jag vill dö för jag orkar inte leva mer. Mår dåligt och hatar mig. Ibland vill jag bara skada mig så mycket att jag kan du tillslut. Jag skadar mig ibland men inte nu för mins vänner vill att jag slutar men dom vet att jag vill skada mig och mår dåligt. Jag vill inte leva jag vill dö. Om jag hade chansen hade jag strypt mig för länge sedan så jag kunnat dö. Varje gång jag ser mig själv tänker jag bara att jag inte alls är fin och borde dö. Hör ibland en röst inom mig som säger åt mig att göra dumma saker eller så säger den något dumt om mig och det är det som stöttar mig till döden

får du någon hjälp alls?


   
SvaraCitera

Jag försöker gå och prata med någon kurator i skolan men han är alltid upptagen och vågar inte. Är rädd att mins lärare frågar frågor för jag vill inte svara på någon fråga. Jag vill bara gå och göra det men vågar inte Ledsen


   
SvaraCitera

Orkar_inte_mer:
Jag försöker gå och prata med någon kurator i skolan men han är alltid upptagen och vågar inte. Är rädd att mins lärare frågar frågor för jag vill inte svara på någon fråga. Jag vill bara gå och göra det men vågar inte Ledsen

Boka en tid med honom. Din lärare har ingen rätt att fråga om vad du pratar om däremot måste hen ju veta att din frånvaro är giltig när du är borta.


   
SvaraCitera

Ska försöka gå dit en dag men ibland vågar jag inte. Jag och min BFF gick till han och skulle kolla om han var ledig men han var upptagen och sen vågar jag nästan inget för är så blyg 


   
SvaraCitera

Orkar_inte_mer:
Ska försöka gå dit en dag men ibland vågar jag inte. Jag och min BFF gick till han och skulle kolla om han var ledig men han var upptagen och sen vågar jag nästan inget för är så blyg 

Boka en tid när du går dit nästa gång. Din kompis kanske kan boka åt dig om du är blyg?


   
SvaraCitera

Jag ska be henne att göra det när jag och hon ses i skolan. Hon är på resa just nu


   
SvaraCitera
alis
 alis

Vem sa att livet va lätt?  Vi har många hinder framför oss som vi tyvärr måste ta oss igenom varje dag oavsett vi vill eller inte , livet är en kamp , en styrka vi måste ge oss själva, det kan göra ont för stunden men tro mej det kommer inte göra ont hela livet, man väljer själv när man vill vända det, se det possetiva i det negativa allt har en lösning och även för dej, våga ändra dina tankar och tro på dig själv! Du är inte ensam! <3 


   
SvaraCitera

Alltså jag orkar snart inte med mitt liv.  Allt är jobbigt. Jag har inte det bra någonstans. Inte hemma eller skolan. I skola är det stress och hemma är det jobbigt. Jag har depression och känns att .kan glädje slocknar helt snart. Min BFF är jätte d
gullig och försöker hjälpa mig men jag vet inte hur länge jag lockar kämpa. Har skadat mig men inte nu längre för lovade henne att inte skada mig 


   
SvaraCitera