Aviseringar
Rensa alla

JAG VILL INTE PRAOA!!!


Yaren
Ämnesstartare

Jag ska praoa i vår, fyfan va tråkigt. Prao-grejen skulle vara inlämnad senast den 10 december men nu börjar skolan snart den tionde januari och de som inte lämnat in MÅSTE LÄMNA IN DÅ. Så nu sitter jag här, och har samma ångestkänslor som jag haft i ungefär två månader. Jag har totalt frågat på två ställen; På ett pyttelitet cafe tvärs över gatan (som nu har julstängt, så jag kanske inte hinner fråga) och på Skansen i stockholm. Cafeet sa att jag skulle återkomma, Skansen sa nej (dumma).

Och vad ska jag göra nu? Jag tycker att det är så pinsamt att fråga, och när jag säger det så säger alla: "Men det är bra att förbereda sig och öva sig på att fråga!!!" Men nu VILL ju inte jag praoa någonstans, känner ingen jävla motivation så vad ska man göra dårå? JAG VILL SITTA I SKOLAN OCH RÄKNA MATTE! Inte fan koka kaffe, sortera papper eller tömma massa jävla diskmaskiner!

^^Ovanstående är ganska oviktigt egentligen ville bara skriva av mig lite.

Nå, nu till det viktiga. Har någon något tips på var man kan praoa? Var praoade ni? Vad gjorde ni?
Jag skulle kunna tänka mig att praoa på en butik som säljer Ferraris och Maseratis bland annat, men var kan man göra där liksom? (OBS, svar på frågan är inte: "Men gå till bilbutiken och fråga!)

Egentligen så bryr jag mig inte var jag ska praoa, men bara ni har några tips blir jag glad[smile]

Och snälla ni, jag vill inte ha kritik eller "du får lära dig att ta ansvar för dig själv!"
Hjälp mig bara, för jag orkar inte! Jag är ledsen ju![cry]


   
Citera

Kan inte någon på skolan hjälpa dig om du inte kan hitta ett ställe själv?


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Jo, finns en SYV-lärare, kom jag på.


   
SvaraCitera

praoen ingår väl imnte i något ämne, eller?
isf kan du bara skita i det för då kommer det inte gå ut över något betyg.


   
SvaraCitera

Praoa på skolan! [bigsmile]

"Vanligtvis är jag elev här, men nu ska jag praoa med läraren i matte."


   
SvaraCitera

Artie:

praoen ingår väl imnte i något ämne, eller?

Jag vet inte. Har inte Björklundarmén infört ordning och uppförande som betyg?


   
SvaraCitera

jason:

Har inte Björklundarmén infört ordning och uppförande som betyg?

gjorde dom det?
trodde det bara var snack

skolan har förädndrat sig så mycket


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Låter inte som en bra idé. Vi kommer ju få omdömen och skiter jag i det kommer jag inte nå målen i SYV. Jag får inte betyg i SYV men säkert omdömen. Jag skulle ju kunna gå till ett dagis och krama alla barn som inte tvättar händerna så kanske jag får magsjuka och är sjuk i två veckor.
De mobbarbarn som inte skaffar prao får praoa hos vaktis.


   
SvaraCitera

Yaren:

Vi kommer ju få omdömen och skiter jag i det kommer jag inte nå målen i SYV.

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.


   
SvaraCitera

jag tror bara det är så här:
du kan vinna ett bra omdöme på praktiken som kan vara till din fördel om du ska söka jobb de kommande åren
du kan inte förlora något, förutom att du går miste om ett bra omdöme

men som sagt skolan har förä'ndrat sig sen min tid. jag har inte gjort någon prao och det har aldrig ställt till problem för mig.


   
SvaraCitera

Men gå till en skola, GOD DAMN IT


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Artie:

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.

Venne, Jag vill inte praoa, jag skulle bli lycklig om lärarana sa: Vi struntar i det!
Men det är samma sak om jag har ett vidrigt matteprov att göra (ett exempel, jag älskar matte!) så kanske jag känner mig jättenervös pågrund av det, men jag kan inte strunta i det hursomhelst. Förstår du?

Istechetvåpunktnoll:

Men gå till en skola, GOD DAMN IT

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Artie:

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.

Venne, Jag vill inte praoa, jag skulle bli lycklig om lärarana sa: Vi struntar i det!
Men det är samma sak om jag har ett vidrigt matteprov att göra (ett exempel, jag älskar matte!) så kanske jag känner mig jättenervös pågrund av det, men jag kan inte strunta i det hursomhelst. Förstår du?

Istechetvåpunktnoll:

Men gå till en skola, GOD DAMN IT

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Artie:

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.

Venne, Jag vill inte praoa, jag skulle bli lycklig om lärarana sa: Vi struntar i det!
Men det är samma sak om jag har ett vidrigt matteprov att göra (ett exempel, jag älskar matte!) så kanske jag känner mig jättenervös pågrund av det, men jag kan inte strunta i det hursomhelst. Förstår du?

Istechetvåpunktnoll:

Men gå till en skola, GOD DAMN IT

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Artie:

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.

Venne, Jag vill inte praoa, jag skulle bli lycklig om lärarana sa: Vi struntar i det!
Men det är samma sak om jag har ett vidrigt matteprov att göra (ett exempel, jag älskar matte!) så kanske jag känner mig jättenervös pågrund av det, men jag kan inte strunta i det hursomhelst. Förstår du?

Istechetvåpunktnoll:

Men gå till en skola, GOD DAMN IT

Vad menar du?


   
SvaraCitera