Aviseringar
Rensa alla

JAG VILL INTE PRAOA!!!


Yaren
Ämnesstartare

Artie:

vad är mål i syv? syv trodde jag bara var studie och yrkesvägledning, såna där tanter man får prata med om man vill, inte något slags skolämne med olika mål.

Venne, Jag vill inte praoa, jag skulle bli lycklig om lärarana sa: Vi struntar i det!
Men det är samma sak om jag har ett vidrigt matteprov att göra (ett exempel, jag älskar matte!) så kanske jag känner mig jättenervös pågrund av det, men jag kan inte strunta i det hursomhelst. Förstår du?

Istechetvåpunktnoll:

Men gå till en skola, GOD DAMN IT

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Tyrael

[halvt dussin]postade du precis? I lol'd. (vafan heter sextuple på svenska)


   
SvaraCitera

Tyrael:

vafan heter sextuple på svenska

Det heter samma. [cute]


   
SvaraCitera

Jag praoa hos min mamma [cool] Vi fick typ inte det egentligen men det sket jag i. Men får ni absolut inte vara kvar i skolan?


   
SvaraCitera
Bakric

Minns två killar i min förra klass som praoade med att renovera ungdomsgården (måla väggarna, byta golv, tvätta fönstren, sy ihop trasiga soffor med mera) och dom verkade ha rätt så kul. Vart riktigt fräscht när dom var färdig också.
Hursomhelst, om du inte vill praoa eller inte hittar någon plats att praoa på så gör det inget alls. Man hittar sällan en praoplats där man faktiskt får göra sådant man skulle få göra om man faktiskt jobbade inom den branschen (utom matvarubutiker och caféer).
Annars kanske det finns något tryckeri eller någon lokal grill (typ sibylla) du kan praoa på? Hade själv rätt så kul på tryckeriet då jag fick programmera laserfräsen och göra skyltar.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

[q

JohnnyBoyII:

Jag praoa hos min mamma Vi fick typ inte det egentligen men det sket jag i. Men får ni absolut inte vara kvar i skolan?

Jo... men jag vill inte praoa i skolan. Kanske på en anna skola, snackade med en släkting som sa att jag kunde praoa hos en lärare och kolla på på lektionerna. Men hur fasen frågar man då? Ringer till en skola åh ba "Hejj, ja hete yaaaren å får jag praoa hääärr???"


   
SvaraCitera
höna

stadsmissionen brukar vara bra på attt ta emot praktikanter och där är det kul. tycker jag. i 2handbutikerna alltså men de har ju kafé å så okcså


   
SvaraCitera

Ärligt talat brukar det vara väldigt roligt att praoa när du väl är där, så försök ha en positiv inställning till det! Själv har jag praoat på Ica, två olika förskolor och i en fotobutik. Riktigt roligt var det! [smile]


   
SvaraCitera

Kan du inte praoa tillsammans med en kompis? Dessutom måste det väl vara skolans uppgift att hitta en lämplig praoplats. När jag gick i gymnasiet läste de upp en lång lista så var det bara o välja [bigcheers]. Det är bra att komma ut på praktik, du kan ju prova i alla fall, suger det så är det väl bara att dra hem.


   
SvaraCitera

Fråga på någon skola, typ lekis eller 1-2an, då får du leka hela dagarna. Annars mataffär då får du packa upp mat och "fronta".


   
SvaraCitera

Praoade på mitt gamla dagis. Två plågsamma viderveckor, måste säga att jag önskar att jag hade tänkt igenom det mer före jag valde. Avråder dig från att ta första bästa ställe!


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

höna:

stadsmissionen brukar vara bra på attt ta emot praktikanter och där är det kul. tycker jag. i 2handbutikerna alltså men de har ju kafé å så okcså

Ja, kanske...

amarulagirl:

Ärligt talat brukar det vara väldigt roligt att praoa när du väl är där, så försök ha en positiv inställning till det! Själv har jag praoat på Ica, två olika förskolor och i en fotobutik. Riktigt roligt var det!

Ja, jag försöker, men jag är ju så himla blyg, jag vet inte eller vågar inte fråga 🙁

Nirvana:

Kan du inte praoa tillsammans med en kompis? Dessutom måste det väl vara skolans uppgift att hitta en lämplig praoplats. När jag gick i gymnasiet läste de upp en lång lista så var det bara o välja . Det är bra att komma ut på praktik, du kan ju prova i alla fall, suger det så är det väl bara att

Nej, amn får int praoa med vänner. Dessutom ska man hitta praoplats själv. Man kan ju prata med Syv-läraren, men det är ju egentligen för dem som verkligen inte kan hitta en.

Nirvana:

Fråga på någon skola, typ lekis eller 1-2an, då får du leka hela dagarna. Annars mataffär då får du packa upp mat och "fronta".

Ja, skola och dagis är väl okej, men vad ska jag fråga, hur, när, vad, var? 🙁


   
SvaraCitera