Aviseringar
Rensa alla

Jag vill inte vara sån här!


Ämnesstartare

Först vill jag börja med och fråga om det finns någon mer som lider av social fobi eller selektiv Mutism?  För det är ett rent helvete att leva med. Jag klarar inte av det.
pågrund utav min ofrivilliga tystnad har jag aldrig haft ett betyg under hela högstadiet. Så när efter jag gick ur nian förra året så hamna jag på im .. Har pluggat där och ska plugga där ett år till.. Alltså kommer jag börja en inrikting med 01:orna. Tanken är att jag ska börja barn och fritid, men hur tusan ska jag lösa skolan utan mitt muntliga. 🙁 hur ska jag lyckas ta studenten som jag så sjukt gärna vill.. När jag inte klarar av att stå inför mycket människor. Jag ger upp, jag hatar mig själv! Jag valde inte att födas med detta.. Och jag har försökt redovisa i skolan, vilket inte funkar. Jag blir knäpptyst.. Svimfärdig och tårarna som jag hatar kommer! Jag är inte den som visar mig ledsen inför folk, men nu gråter jag för allt och överallt .. Jag vill bara blunda och aldrig mer öppna ögonen! 
Jag har ingen framtid.. För jag kommer inte få någon utbildning.  Jag klarade inte av att gå på min bästa väns studentfirande .. Så sjukt pinsamt att tacka nej, men jag klarar fan ingenting! 
Jag har lyckats dra hem D i svenska och D i engelska nu på im.. Utan det muntliga .. Jag kan inte vara glad över detta.. 
Jag vill ha en utbildning, jag vill verkligen! 
Och folk som tror att jag inte försöker har fel, för jag gör det! Sen är selektiv Mutism inte så vanligt heller, så alla tror att det bara handlar om blyghet .. Men det är så mycket mer en bara blyghet!  Jag var verkligen tvungen att skriva av mig, för mina diagnoser tar verkligen sakta död på mig.. Jag är liksom så efterbliven att jag inte ens klarar av att lösa skolan och få en utbildning! 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag kan inte relatera till de sociala fobier du har, eller den selektiva mutismen. Däremot kan jag relatera till de problem i skolan som uppkommer på grund av särpräglade egenskaper, eller hur en skall beskriva det. Jag hamnade i samma fack som du, av andra orsaker. För mig har det inneburit massiva problem i det förflutna.

Tycker inte du skall hänga upp dig på utbildningar, du kan åstadkomma så himla mycket själv oberoende av skolverket! Detta kom till min insikt för omkring 5 år sedan, och nu är jag äntligen på väg någonstans i livet! 🙂 

Vilka intressen har du? Vad tycker du om att läsa? Vad tycker du om att göra? 


   
SvaraCitera

Dina lärare och rektor måste få reda på dina problem så att det inte uppstår några jobbiga situationer inför hela klassen pga dem. Försök komma ihåg att det är många som tampas med olika diagnoser som märks mer eller mindre tydligt och att folk oftast är mer förstående än man tror. Antar att du går i behandling för detta, så det går ju framåt.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag kan inte relatera till de sociala fobier du har, eller den selektiva mutismen. Däremot kan jag relatera till de problem i skolan som uppkommer på grund av särpräglade egenskaper, eller hur en skall beskriva det. Jag hamnade i samma fack som du, av andra orsaker. För mig har det inneburit massiva problem i det förflutna.

Tycker inte du skall hänga upp dig på utbildningar, du kan åstadkomma så himla mycket själv oberoende av skolverket! Detta kom till min insikt för omkring 5 år sedan, och nu är jag äntligen på väg någonstans i livet! 🙂 

Vilka intressen har du? Vad tycker du om att läsa? Vad tycker du om att göra? 

Mina intressen är ju typ barn och djur..om det är skolan du syftar på där 🙂  så barn och fritid verkar vara helt fantastiskt .. jag vill så gärna inte haka upp på detta, jag vill kunna må bra.. Men det är riktigt svårt :-/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Dina lärare och rektor måste få reda på dina problem så att det inte uppstår några jobbiga situationer inför hela klassen pga dem. Försök komma ihåg att det är många som tampas med olika diagnoser som märks mer eller mindre tydligt och att folk oftast är mer förstående än man tror. Antar att du går i behandling för detta, så det går ju framåt.  

Dom vet, jag har papper på detta också.. Och jag har gått hos psykologer hit och dit och jag har kämpat ... Visst har jag förbättrat saker .. Nu mer kan jag ha ögonkontakt i typ 5 sekunder .. Förr kunde jag inte ha det alls .. Så vissa saker är lättare nu.. Men det muntliga .. Det blir bara som ett stort lås!
jag kan stå där framför 4 elever o 1 lärare och verkligen ge mig fan på att jag ska göra det.. Att jag kan klara det. Men det är som att min röst försvinner och jag inte får ut ett ord.. Men sen spelar det inte så mycket roll, dom utsätter mig för massa jobbiga saker.. Som att gå på teater som esteterna har gjort.. Så jag får göra saker jag inte mår bra av.. Och dras jag in bland så mycket folk, så blir jag ovanligt trött,illamående,huvudvärk.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.
och jag har utsatts för mycket jobbiga saker .. Som ex. Den gången jag var tvungen att gå lucia tåg i nian. Jag kan göra det 100 gånger om och det blir inte lättare :-/


   
SvaraCitera

Twixxi_girl:

Dom vet, jag har papper på detta också.. Och jag har gått hos psykologer hit och dit och jag har kämpat ... Visst har jag förbättrat saker .. Nu mer kan jag ha ögonkontakt i typ 5 sekunder .. Förr kunde jag inte ha det alls .. Så vissa saker är lättare nu.. Men det muntliga .. Det blir bara som ett stort lås!
jag kan stå där framför 4 elever o 1 lärare och verkligen ge mig fan på att jag ska göra det.. Att jag kan klara det. Men det är som att min röst försvinner och jag inte får ut ett ord.. Men sen spelar det inte så mycket roll, dom utsätter mig för massa jobbiga saker.. Som att gå på teater som esteterna har gjort.. Så jag får göra saker jag inte mår bra av.. Och dras jag in bland så mycket folk, så blir jag ovanligt trött,illamående,huvudvärk.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.
och jag har utsatts för mycket jobbiga saker .. Som ex. Den gången jag var tvungen att gå lucia tåg i nian. Jag kan göra det 100 gånger om och det blir inte lättare :-/

har du fått gå i kbt? det kanske skulle funka. det känns antagligen inte så nu men det går att bli helt botad, glöm inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

har du fått gå i kbt? det kanske skulle funka. det känns antagligen inte så nu men det går att bli helt botad, glöm inte det.

Vad är kbt? 


   
SvaraCitera

Twixxi_girl:

Vad är kbt? 

En väldigt framgångsrik terapiform som går ut på att man behandlar problemet genom att möta det i små doser i kontrollerade former med hjälp av en kbtpsykolog. Fråga om du kan få sådan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

En väldigt framgångsrik terapiform som går ut på att man behandlar problemet genom att möta det i små doser i kontrollerade former med hjälp av en kbtpsykolog. Fråga om du kan få sådan!

Jag ska absolut kolla upp detta! Vill verkligen inte ha det så här 


   
SvaraCitera